خانه » پیشنهاد سردبیر » گزارش «وقایع استان» درباره سخنان مهم آیت الله دری نجف آبادی در یک هفته اخیر/نصایح آیت الله

گزارش «وقایع استان» درباره سخنان مهم آیت الله دری نجف آبادی در یک هفته اخیر/نصایح آیت الله

یکشنبه ۱۱ تیر ۹۶ شماره ۶۱۹
***دخالت های یکی از احزاب نوپای استان در نحوه مدیریت سیاسی و اقتصادی استان به نگرانی جدی احزاب و فعالان سیاسی و اقتصادی بدل شده است
***
وقایع استان
عباس لعل بار
***
آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر اراک به واسطه سمت های متعدد در طول ۴دهه از عمر انقلاب اسلامی تجربیات ارزشمندی در امور مختلف بدست آورده، می تواند راهگشای بسیاری از امور باشد. با هر مسئولی که تاکنون با وی دربـــاره آیت الله دری نجف آبادی سخن گفته ایم تاکید داشته است که نظرات و دیدگاه های جامع وی درباره مسائل مختلف بسیار قابل توجه بوده و استفاده از رهنمودهای وی باعث شده تا بسیاری از مشکلات آنها برطرف گردد. آیت الله دری تجربه حضور در هر سه قوه قضاییه، مقننه و مجریه را دارد. نماینده مجلس در دوره های متعدد، دادستان کل کشور، سمت های مختلف در دوران جنگ تحمیلی، معاونت اقتصادی و تکنولوژی مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری، عضویت در کمیته تنظیم بازار ارز و عضویت در شورای پول و اعتبار، وزیر اطلاعات، مشاور اقتصادی رییس جمهوری و ریاست دیوان عدالت اداری، گوشه ای از سمت های متعددی است که وی در سالیان گذشته داشته است. همین حضور در میادین مختلف و تجربیات بی شمار باعث شده تا وی در بیان سخنان خود جوانب متعدد امور را لحاظ کرده و مواردی را در سخنانش بیان نماید که حاوی نکات بسیاری است. وی هفته گذشته در خطبه های نماز عید فطر و اخیرا در خطبه ی نماز جمعه اراک سخنانی مطرح کرد که جای تامل بسیاری دارد.
انتقاد به مدیریت سیاسی و اقتصادی استان و نحوه مدیریت شهری محور سخنان اخیر وی می باشد. این روزها بسیاری از مردم به طور عام و فعالان و گروه های سیاس و اجتماعی بطور خاص در خصوص انتخاب شهردار توسط شورای جدید کلانشهر اراک دغدغه پیدا کرده و نگران هستند که انتخاب افراد ناصالح باعث تکرار تجربه تلخ اداره برخی صنایع و ادارات این بار در شهر اراک گردد. از سویی دیگر دخالت های یکی از احزاب نوپای استان در مدیریت سیاسی و اقتصادی به نگرانی جدی احزاب و فعالان سیاسی و اقتصادی استان تبدیل شده و آنها خواهان تغییرات در بسیاری از سطوح مختلف مدیریتی هستند. این نکات از چشمان تیزبین آیت الله دری نجف آبادی دور نمانده و بارها به مسئولان مربوطه گوشزد شده است.
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه اراک بیان کرد: باید با تعامل، رفاقت و انتقاد حکیمانه پیش رفت. نباید توهین و اهانت را در جامعه ترویج داد. دولت دوازدهم باید آماده خدمت باشد و از فرصت چهارساله استفاده کند و با همت کمبودها را جبران و وعده ها را محقق سازد و با پرهیز از مسائل حاشیه ای مسائل اصلی همچون اشتغال و اقتصاد کشور را شکوفا سازند و شوراهای اسلامی شهرها نیز در این راستا از فرصت خدمت استفاده کنند.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به وظیفه اصلی شوراها و لزوم انتخاب شهرداری متعهد و لایق گفت: باید از حاشیه‌پردازی پرهیز شود و مسائل اصلی و اولویت‌ها مورد توجه قرار گیرد و شوراهای شهر جدید که به‌زودی کار خود را آغاز می‌کنند با تصمیم‌گیری درست و انتخاب شهرداران کاردان و امین، در مسیر خدمت‌گذاری گام بردارند. منافع مردم نباید فدای منافع باندی و جناحی شود و همه مسئولان باید امانتدار مردم باشند و اگر کسی کمبودی دارد، کمبودهای خود را بر سر مردم آوار نکند، چرا که بار امانت سنگینی بر دوش همه مسئولان در هر عرصه ای است.
وی از انتخاب استانداران و فرمانداران نالایق انتقاد کرد و افزود: مردم استانداران و فرمانداران لایق می‌خواهند بنده در همین راستا با یکی از مدیران وزیر کشور درباره انتخاب استاندار صحبت‌هایی انجام دادم ولی گوش شنوایی نبود و مردم استانداران، فرمانداران و شهرداری می‌خواهند که امانت‌دار بیت‌المال باشند.
آیت الله دری پیش تر در خطبه های نماز عید فطر هم سخنان مهمی ایراد کردند. وی تاکید کرد: تربیت نیروی انسانی و قداست خانواده مهم است، استان مرکزی سومین استان پیر است، سن ازدواج نباید بالا برود هزینه‌های بیجا برای ازدواج نکنیم جوانان هم دنبال شغل‌های اداری نباشند کار را عار ندانیم، اگر سرمایه گذاری درست در استان انجام می‌شد و کار به کاردان سپرده می‌شد جوانان استان مشکل شغل نداشتند.
امام جمعه اراک افزود: خصوصی سازی باید به اهلش واگذار شود، استان مرکزی باید حداقل ۱,۲ دهم میلیون تن آلومینیوم تولید کند ۴ سال پیش هم گفتم امکان این تولید وجود دارد، شرکت‌های هپکو، آذرآب و آونگان امروز چه وضعیتی دارند؟ کار به کاردان سپرده نشده است، بنده در ملاقات رهبری به همه مسئولان رده بالای دولت تأکید کردم وضعیت صنایع استان را پی‌گیری کنید نامه نگاری کردم اما نتیجه‌ای حاصل نشد این سرمایه‌ها نباید به آتش کشیده شود صنایع استان جای دلالی نیست.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: شرکت آذرآب و هپکو گنج با عظمتی است اما امروز ببینید چه وضعیتی دارند، سایر شرکت‌های هم همین طور. نباید با این ظرفیت بورس بازی کرد، بنده از تمام اسناد پشت پرده اطلاع دارم، از استانداری، بازرسی و خصوصی سازی انتظار داریم با جدیت این وضعیت را پیگیری کنند، این شیوه مدیریت صنایع خیانت به بیت‌المال است استان ظرفیت خوبی دارد اما باید به دست کاردان سپرده شود چوپانی هم حساب و کتاب دارد چه رسد به امور جامعه. خداوند در آیه ۵۸ سوره نساء می‌فرماید: «إِنَّ اللَّهَ یَأْمُرُکُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَى أَهْلِهَا…» امانت را نباید به انسان‌های فاسد و تن‌پرور داد این سخن خداوند است نه بنده.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.