خانه » اخبار » تاکید نماینده اراک بر حضور سلایق مختلف در انتخابات آتی مجلس

تاکید نماینده اراک بر حضور سلایق مختلف در انتخابات آتی مجلس

یکشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۲  شماره ۱۷۲۷

علی اکبر کریمی: منطق کار حکمرانی در حوزه پارلمانی اقتضا می کند که سلایق مختلف سیاسی در صحنه حاضر باشند

سیمین سیف: نماینده مردم اراک، خنداب، کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: منطق کار حکمرانی در حوزه پارلمانی اقتضا می کند که سلایق مختلف سیاسی در صحنه حاضر باشند و این موضوع مورد تاکید رهبری است.
علی اکبر کریمی در گفتگو با وقایع استان افزود: من در دوره های قبل با افراد مختلفی صحبت کردم تا در صحنه انتخابات حضور یابند چرا که با حضور آدم های توانمند با سلیقه های مختلف قدرت انتخاب مردم بالا خواهد رفت که این موضوع قطعا به افزایش مشارکت مردم و هم به افزایش کارایی مجلس کمک می کند.
وی اظهار کرد: من از همه دست اندرکاران که زمینه و بستر حضور افراد را فراهم می کنند تشکر می کنم. نماینده ای که عادی است و عقبه و پشتیبانی تخصصی ندارد مجبور خواهد شد بدیهی ترین و ساده ترین کارها را خودش دنبال کند و همین باعث می شود که فرد به کارهای اساسی در مجلس نرسد، تا زمانی که شما به کارهای پیش پا افتاده سرگرم هستید به کارهای اساسی نمی رسید.
نماینده مردم اراک، خنداب، کمیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در انتخابات جدید تغییراتی داده شده است ، افزود: در شرایط انتخاب شوندگان سختگیری بیشتری شده، علاوه بر تجربه مدیریتی برای مدت ۵ ساله، یک پیش ثبت نام هم پیش بینی شده که افراد قبل از ثبت نام رسمی ملزم هستند به شورای نگهبان مراجعه کنند.
کریمی ادامه داد: این موضوع در حال حاضر چون قانون مجلس تمام شده در مجمع تشخیص مطرح شده است و اگر به زودی تعیین تکلیف شود به این دوره از انتخابات خواهد رسید.
وی اضافه کرد: فرمول تناسبی هم از دسته مواردی بود که بنده با آن موافق بودم البته قبلا قرار بود برای شهرهای بزرگ که دارای ۴ نماینده هستند باشد و حتی قبل تر در مراکز استان ها هم مطرح بود ولی این طرح فقط در تهران رای آورد.
وی تصریح کرد: به نظر من برای ایجاد زمینه و بستر حضور سلایق مختلف سیاسی در مجلس این موضوع می تواند مهم باشد از این جهت که احترام به رای مردم محسوب می شود و در ساختار تناسبی در سبد رای به اصطلاح لیست و طیف سیاسی مهم است نه اشخاص، آرای داوطلبان منفرد و منتخبان فهرستی، به نسبت تعداد آراء، از کرسی های نمایندگی سهم خواهند داشت و تعداد منتخبان هر فهرست نیز براساس نسبت آراء صحیح آن فهرست به کل آراء صحیح می باشد.
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در انتخابات گذشته مجلس این قانون مطرح بود که رای نیاورد و دلیلش هم عدم وجود احزاب است، هرچقدر که ما افراد را به سمت لیست جمعی سوق دهیم خود به خود در بستر شکلگیری احزاب هم تاثیر دارد و این احزاب می توانند یک حزب و یا یک جبهه و ائتلاف باشند و اگر انتخابات به صورت استانی تشکیل می شد به طبع افرادی انتخاب می شدند که از توان دارایی تخصص و سوابق مناسبتر و قویتری در سطح استان برخوردار بودند.
کریمی تاکید کرد: درحال حاضر زمانی که رقابت در حوزه های انتخابی در سطح شهرستان انجام شود بعضی از شهرستان ها که کوچک هستند ظرفیت های انسانی و مدیریتی کمی دارند و در این شرایط ممکن است افرادی منتخب شوند که توانایی های کمی داشته باشند و نهایتا در این رقابت ها یکی از آنها با آرای نسبتا پایین رای خواهد آورد و این فرد با همه توانمندی ها در پارلمان ملی هم در کنار افراد نخبه ملی می نشیند و این یکی از مواردی است که اگر در انتخابات استانی لحاظ بشود از وجود این موضوعات جلوگیری می کند که درحال حاضر متاسفانه این موضوع منتفی شده است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در بحث آلودگی هوا و محیط زیست در کشور نیز همه به این نتیجه رسیده اند که این معضل یک موضوع حیاتی است، ادامه داد: عامل اصلی و واقعی آلودگی هوا باید مورد بررسی قرار گیرد آلودگی در هوای اراک وجود دارد یکی بحث آلودگی ناشی از فعالیت های صنایع است که چون مسیر وزش باد به سمت اراک است بطور مشخص پالایشگاه، پتروشیمی و نیروگاه آلودگی ها را به این سمت می کشاند و کارخانجاتی که در خود اراک وجود دارند مانند آلومینیوم سازی و کوره های آجرپزی و… آلودگی هوای اراک را تشدید می نمایند و لازم است تشخیص و معرفی واحدهای دارای آلودگی توسط محیط زیست انجام شود.
کریمی تصریح کرد: بحث دیگر خودرو ها هستند که از دیگر عوامل آلودگی هوا بشمار می روند که سوخت های زیادی هم مصرف می کنند و آلودگی های دیگری که در سطح شهر وجود دارد دودکش خانه ها هستند و علاوه بر اینها ریزگردها هم بر روی آلودگی تاثیر دارند. این سه دسته اول جزو آلودگی های شیمیایی اند که انواع گازهای سمی را در هوا پخش می کنند علاوه بر این ها ما در معرض ریزگردهای خارجی از کشورهای مجاور هم هستیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.