خانه » اخبار » بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان استان مرکزی با حضور استاندار برگزار شد

بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان استان مرکزی با حضور استاندار برگزار شد

یکشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۲  شماره ۱۷۲۷

هجدهمین بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان با حضور استاندار و سایر مسئولین استانی در استان مرکزی برگزار شد.
به مناسبت ۲۵ ذی الحجه روز خانواده و تکریم بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری هر ساله نسبت به برگزاری مراسم و اجرای برنامه های جانبی در جهت بزرگداشت مقام و منزلت بازنشستگان می نماید.
هجدهمین همایش تکریم بازنشستگان و روز خانواده روز پنجشنبه ۲۲ تیرماه از ساعت ۱۷ بعدازظهر در سالن پیامبر اعظم استانداری مرکزی با حضور گرم بازنشستگان استان، روسای کانون های بازنشستگی، استاندار محترم، معاونین امنیتی، سیاسی و اجتماعی و توسعه مدیریت و منابع استانداری، نماینده مجلس شورای اسلامی شهر اراک و سایر مدیران، معاونین و نمایندگان امور بازنشستگی دستگاه های اجرایی با اجرای برنامه های متنوع و تجلیل از بازنشستگان نمونه استانی، کانون های بازنشستگی برتر برگزار گردید.
فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی در این مراسم با اشاره به اینکه تنها در استان مرکزی طرح رایحه خدمت با ابعاد متفاوتی در حال اجرا می باشد، گفت: لازم است رسیدگی ویژه و دیدار و سرکشی به بازنشستگان به خصوص آنانی که دارای وضعیت خاصی در زندگی شان هستند در قالب طرح رایحه خدمت صورت پذیرد و مدیران کل دستگاه های اجرایی حسب مورد نسبت به بازنشستگان دستگاه خودشان توجه ویژه داشته باشند تا اقدامات جانبی در حد توان دستگاه های اجرایی برای این عزیزان صورت پذیرد .
وی افزود: امید است بسته های طرح یاری که توسط صندوق بازنشستگی کشوری صورت می گیرد در آینده توسعه پیدا نماید.
محمد حسن آصفری نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب نیز در این مراسم گفت: اقداماتی که در دولت سیزدهم برای بازنشستگان انجام شد در دولت های گذشته بی سابقه بوده است.
وی اشاره کرد: لایحه متناسب سازی حقوق بازنشستگان چه از طرف دولت به مجلس ارایه شود چه نشود اجرای این طرح در برنامه هفتم در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد. به نحوی که حقوق بازنشستگان از ۹۰ درصد حقوق شاغل همتراز خود کمتر نباشد.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب همچنین اضافه کرد: به منظور برقراری عدالت می بایستی طرح بیمه پایه درمانی بازنشستگان تقویت گردد تا همه از یک سطوح بیمه ای استفاده نمایند که در برنامه هفتم توسعه می بایستی لحاظ گردد.
صدیقه حسامی مدیر صندوق بازنشستگی کشوری و دبیر ستاد هجدهمین بزرگداشت تکریم بازنشستگان هم ضمن ارائه گزارش عملکرد ستاد استانی تکریم بازنشستگان در خصوص اقدامات صورت گرفته در استان همزمان با شروع دهه امامت و ولایت تا روز برگزاری مراسم گفت: امسال کلیه اقدامات و برنامه ها با هدف آگاهی بخشی به اقشار مختلف جامعه در جهت ترویج فرهنگ تکریم بازنشستگان و افزایش اطلاعات عمومی شهروندان برنامه ریزی و اجرا گردید.
وی در ادامه از نحوه ثبت نام و انتخاب بازنشسته نمونه ملی خبر داد و افزود: در یکسال گذشته ۵۸ نفر نسبت به ثبت اطلاعات در سامانه بانک نخبگان اقدام نموده که ۱۸ نفر نسبت به تکمیل آثار و مستندات خود اقدام نموده و ۱۸ نفر نیز به صورت فیزیکی مستندات خود را به صندوق بازنشستگی کشوری ارائه داده اند و در مجموع از بین ۳۶ مورد داوری صورت گرفته ۶ نفر به عنوان بازنشسته نمونه استانی معرفی گردیدند.
بدین ترتیب از فعالیت های آقایان محمدناصری فرد بازنشسته آموزش و پرورش شهرستان خمین در محور علوم، آموزش و پژوهش، قدرت اله ترابی بازنشسته آموزش و پرورش ناحیه یک اراک در محور کارآفرینی و ایجاد اشتغال، حبیب اله صابری نسب بازنشسته آموزش و پرورش در محور فرهنگ و هنر، علی طاهری بازنشسته آموزش و پرورش در محور فعالیت های ورزشی و تندرستی، سعید فرهادی هزاوه جانباز ۷۰ درصد بازنشسته تعاون روستایی در محور ایثار و فداکاری و عبداله سالمی بازنشسته آموزش و پرورش شهرستان ساوه در محور فعالیت های اجتماعی و عام المنفعه به عنوان بازنشسته نمونه استانی ۱۴۰۲ در حضور استاندار و سایر مقامات استانی تجلیل به عمل آمد.
در انتهای این مراسم از کانون بازنشستگان استانداری و آموزش و پرورش شهرستان ساوه به عنوان کانونهای بازنشستگی برتر و یک نفر از اعضای هیات امنای خانه امید بازنشستگان تجلیل به عمل آمد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.