خانه » پیشنهاد سردبیر » نوری، فرصت چهل متری را غنیمت شمرد

نوری، فرصت چهل متری را غنیمت شمرد

پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲  شماره ۱۷۹۸

نگاهی به دیدار آلومینیوم اراک و پرسپولیس در چارچوب رقابت های هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال

یاسمین شاه میرزایی: تیم آلومینیوم اراک در یک روز بارانی میزبان سرخ پوشان پرسپولیس بودند تا در خانه خود با حضور تماشاگران پرشورشان با قدرت به مصاف رقیب بروند.
پرسپولیسی ها در همان ابتدای کار با حمله های خوب بازیکنان آلومینیوم غافلگیر شدند اما این موقعیت های گلزنی تا پایان نیمه دوم کار را به برتری اراکی ها نرساند.
سیوهای دیدنی احمد گوهری باعث شد تا مهاجمان پرسپولیس هم در حملات خود ناکام بمانند و بازی با نتیجه صفر بر صفر در نیمه اول به اتمام برسد.

از صحنه های مشکوک داوری تا نگرفتن پنالتی به نفع پرسپولیس
در آغاز نیمه دوم بازی دو صحنه مشکوک به پنالتی و اخراج رخ داد که باعث اعتراض های بازیکنان و تماشاچیان شد.
در اولین صحنه توپ به دست مدافعان آلومینیوم برخورد داشت، اما داور معتقد بود که دست مدافع آلومینیوم بسته بوده و خطایی رخ نداده است. پس از پایان بازی و بازبینی مجدد این صحنه تمام کارشناسان داوری مانند:حسین عسگری، مهدی عالیقدر، محمدحسین ترابیان و… تشخیص دادند که دست مدافع کامل باز بوده و حالت غیر طبیعی داشته است. در واقع بازیکن مانع عبور توپ شده است و تخلف هند انجام داده است.
اولین فرصت پنالتی سرخ پوشان در دقیقه شصت و هفت با تصمیم غلط داور از بین رفت و درست یک دقیقه بعد بازهم شاهد یک صحنه مشکوک دیگر بودیم، اما اینبار کارشناسان هم اعتقادی به وجود پنالتی نداشتند و تصمیم داور را درست تشخیص دادند زیرا دست مدافع بسته بود و توپ با بدنش تماس داشت.

بیرانوند از میانه زمین گل خورد!
دقیقه هفتاد و پنجم بازی در حالی که علیرضا بیرانوند بیش از حد یعنی حدود چهل متر، از دروازه اش دور شده بود، امیرنوری با یک شوت دقیق از میانه زمین اولین گل تیمش را به ثبت رساند تا در دقایق آخر بازی پرسپولیس به بازنده میدان تبدیل شود.
در وقت های اضافه این بازی، برخورد توپ به دست محمد حسین کنعانی زادگان یک صحنه مشکوک به پنالتی دیگر را رقم زد، اما به این دلیل که تشخیص بیرون یا داخل بودن دست بازیکن پرسپولیس بسیار دشوار بود، نمی توان با قطعیت راجع به این صحنه صحبت کرد.
چند ثانیه بعد از این موقعیت هم با برخورد مدافع پرسپولیس و مهاجم آلومینیوم با یکدیگر یک صحنه مشکوک به اخراج رقم خورد اما با تصمیم داور که فقط به کارت زرد بسنده کرد، خطر اخراج از بیخ گوش بازیکنان پرسپولیس گذشت.
شاگردان ویه را، با از بین بردن موقعیت های ویژه گلزنی بر روی دروازه آلومینیوم حتی شانس رساندن کار به تساوی را هم از دست دادند و با تن دادن به این شکست بزرگ، اراک را به مقصد تهران ترک کردند.

زمین فوتبال یا میدان مین؟
پس از سوت پایان این مسابقه در حالی که وحدت حنانوف قصد داشت به سمت رختکن برود، با برخورد یک نارنجک دست ساز که توسط یکی از تماشاچیان به سمتش پرتاب شده بود، دچار سانحه شد.

اما حواشی این بازی در اینجا تمام نشد!
هنگام ترک کردم ورزشگاه توسط بازیکنان پرسپولیس، درگیری میان حسین کنعانی زادگان با چند تن از هواداران آلومینیوم صورت گرفت که بازتاب رسانه ای زیادی در بر داشت.
این بازیکن پرسپولیس با قرار دادن متنی در صفحه مجازی خود، از هواداران اراکی معذرت خواهی کرد و علت این درگیری را آشفتگی ذهنی پس از باخت تیمش تلقی کرد.

حسینی: پرسپولیسی ها آمده بودند که ببرند
مجتبی حسینی در نشست خبری پس از بازی مقابل خبرنگاران حاضر شد. حسینی با عنوان این موضوع که شاگردانش یکی از بهترین تیم های لیگ را شکست دادند، برای ادامه مسیرشان در مسابقات اظهار امیدواری کرد.
او ادامه داد: بازی برای ما بسیار دشوار بود، از دید من پرسپولیس بهترین تیم ایران است و آنها آمده بودند که ببرند. بازیکنان ما مقابل بهترین تیم ایران بازی مردانه ای را انجام دادند و خوشحالم که تماشاگرانمان خوشحال به خانه رفتند.
اوسمار ویه را، در اولین نشست خبری خود در قامت سرمربی پرسپولیس مقابل اصحاب رسانه حاضر شد و به سوالات پاسخ داد. وی علت باخت تیمش را استفاده نکردن از فرصت ها دانست و گفت:
ما باید بیشتر تلاش بکنیم تا در بازی های بعدی نقاط ضعفمان در بخش حمله را تقویت بکنیم تا شانس هایمان تبدیل به گل بشود.
ویه را درباره شرایط تیمش عنوان کرد: متاسفانه پنجره نقل و انتقالات پرسپولیس بسته بود. علی رغم امیدواری ما که با بازیکنان جدید آمده بودیم تا ازآنها استفاده بکنیم، سرلک و عمری را در این بازی از دست دادیم اما باشگاه باید تمام سعی خود را بکند که در بازی بعدی مقابل تراکتور آنها را در اختیار داشته باشیم.

من از اکیپ گل محمدی آمده ام!
ما همیشه در بازی به دنبال این هستیم که شرایط را بهتر بکنیم. در نیمه دوم، تیم آلومینیوم قبل از زدن گل حتی یک شانس هم نداشت. مالکیت توپ در زمین برای این است که نتیجه را به نفع خود تمام بکنیم. به هر حال من بخشی از اکیپ گل محمدی بودم و در پرسپولیس همه بازی می سازند!
تیم فوتبال آلومینیوم اراک در رقابت بعدی خود، باید به مصاف تیم استقلال خوزستان برود. این رقابت دوم اسفند ماه در خانه رقیب پیگیری می شود،

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.