خانه » پیشنهاد سردبیر » وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفری یک روزه به استان آمد/«رفاه الوزرا»

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفری یک روزه به استان آمد/«رفاه الوزرا»

چهارشنبه ۴ مرداد ۹۶   شماره ۶۳۸

***

وقایع استان

سحر یاری

***

علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفری یک روزه به استان مرکزی آمد و در حوزه های مختلف چند پروژه را افتتاح و کلنگ زنی و همچنین در جلسه شورای اداری این استان شرکت کرد. وی هدف خود از حضور در این استان را آشنایی با برنامه ها و ارزیابی مشکلات و کمبودهای این استان عنوان کرد و گفت: تمامی طرح هایی که امروز به آن پرداخته می شود در زمینه تامین اجتماعی و بهزیستی است که نقش موثر و ارتباط مستقیمی در خدمت رسانی به جامعه هدف دارد.
ربیعی در ابتدای سفر خود به شهر زرندیه رفت و پروژه ساخت مجتمع درمانی ویژه کارگران و بازنشستگان را کلنگ زنی و همچنین مرکز خدمات اورژانس اجتماعی این شهر را افتتاح کرد.
کلینیک تامین اجتماعی کارگران و بازنشستگان زرندیه قرار است ظرف دو سال آینده راه اندازی و خدماتی از قبیل درمان سرپایی، تخصصی، عمومی و خدمات اورژانسی را به کارگران، بازنشستگان و مشمولان قانون کار ارائه دهد.
وزیـــر، تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم کلنگ زنی این کلینیک گفت: سرمایه های انسانی سالم و توانمند مهمترین داشته کشور در بخش های مختلف است و این وزارتخانه در دولت یازدهم کوشیده است که سرفصل های متنوع در حوزه رفاه، سلامت، مهارت آموزی و پیشگیری و مهار آسیب های اجتماعی را با رویکرد تخصصی به پیش ببرد.
ربیعی افزود: در همین راستا برنامه هایی چون ارتقای شاخص نشاط اجتماعی و حقوق شهروندی، تقویت زیرساخت اجتماعی، بهبود کسب و کار، بهره گیری حداکثری از امکانات اجتماعی، تجمیع خدمات بیمه ای و… به انجام رسیده که این برنامه های هدفمند در دولت دوازدهم نیز پیگیری می شود.
وی با تاکید بر پیگیری مسائل مربوط به حوزه کارگری گفت: ایجاد زمینه های رفاه اجتماعی و سلامت، از مطالبات مهم کارگران، بازنشستگان و مشمولان قانون کار است که نیاز به پیگیری جدی دارد. ربیعی اظهار کرد: استان مرکزی از کانون های مهم صنعتی و اشتغالزا در کشور است که سهم بسزایی در درآمد ناخالص ملی دارد به همین دلیل جامعه کارگری او بالاست بنابراین در این خصوص باید تمهیدات ویژه تری در این استان برای کارگران در نظر گرفته شود.
وی گفت: این مرکز نیز در راستای همین هدف ساخته خواهد شد و از طریق این مرکز درمانی جنرال به کارگران و بازنشستگان خدمت‌رسانی می‌شود و جامعه هدف در شهری که سکونت دارند می‌توانند خدمات را دریافت کنند و به این طریق نیاز مراجعه به دیگر شهرها نیست.
این مرکز درمانی در زمینی به وسعت سه هزار و ۴۰۰متر مربع با زیر بنای سه هزار و ۳۰۰ متر مربع در سه طبقه ساخته می شود و زمین آن از طرف خیرین اهدا شده و اعتبار پیش بینی شده برای ساخت و تجهیز آن ۱۲ میلیارد ریال است. پروژه دیگر افتتاح مرکز اورژانس اجتماعی شهرستان زرندیه بود که اولویت کاری آن ارائه خدمات تخصصی به زنان و کودکان آسیب دیده و در معرض خطر است.
وزیر کار در مراسم بهره برداری از این مرکز گفت: مراکزی از این دست از اهمیت بالایی در زمینه ارتقا رفاه و امنیت اجتماعی و همچنین در کاهش آسیب های مختلف در جامعه دارد و نگاه خاص به زنان و کودکان بعنوان اقشار آسیب پذیرتر در اولویت آن ها است. وی ادامه داد: امیدواریم رویکرد و اقدامات به سمتی باشد که اورژانس اجتماعی و مراکز آن بازدهی و کیفیت لازم را در اهداف تعریف شده شان داشته باشند.
این مرکز ششمین مرکز اورژانس اجتماعی استان مرکزی است که با اعتبار ۶ میلیارد ریال و با هدف ارائه خدمات و مداخلات فردی، اجتماعی، روانی و خانوادگی به شهروندان زرندیه ایجاد شده و فعالیت و ارایه خدمات در این مرکز شبانه روزی، رایگان است.
بعد از این وزیر کار در شورای اداری استان حضور پیدا کرد. او در این شورا گفت: در حال حاضر روند توسعه کشور، روند قابل قبولی ندارد و دچار یک عقب ماندگی هستیم که برای رفع این مشکل سخت کوشی لازم است.
به گزارش وقایع استان، به نقل از مهر، ربیعی اظهار داشت: استان مرکزی یک استان علمی و فرهنگی بوده و رهبر تحول سیاسی اجتماعی اخیر ایران که انقلاب اسلامی بود در این استان متولد شد و بزرگان بسیار دیگری همچون شهید محلاتی، شهید چمران و شهید آنجفی که راه آنها بایستی تداوم یابد.
وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی افزود: خوشبختانه در حوز تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت یازدهم و مجلس با یکدیگر تعامل و ارتباط خوبی برقرار کرده و نمایندگان مجلس نیز در این زمینه همواره یار و یاور دولت بوده اند.
ربیعی بیان کرد: دولت یازدهم منادی حرکت عقلانی است، لازمه عقلانیت کار کارشناسی است و در رابطه با موضوعات مختلف هیچ تصمیمی بدون کارشناسی نباید انجام شود و مردم نیز در انتخابات همین روش را برگزیدند.
وی خاطرنشان ساخت: اولین و مهمترین خصلتی که دولت یازدهم دنبال کرده کار کارشناسی و محوریت تصمیم گیری های عقلانی است که نقش مهمی در پیشبرد مطلوب امور دارد.
وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی تصریح کرد: متوسط رشد کشور در حال حاضر رشد قابل قبولی نیست و برای رفع این مساله سخت کوشی لازم است و این سخت کوشی باید از خود دولت آغاز شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این سفر یک روزه علاوه بر دیدار با مسئولین ارشد استان سه پروژه دیگر از جمله مرکز خیریه خوبان آفتاب در خمین، سالن سرپوشیده و استخر دلیجان و اورژانس اجتماعی ۱۲۳ محلات را افتتاح کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.