خانه » پیشنهاد سردبیر » نگاهی به اظهارنظرهای ورزشی «تتلو» در فضای مجازی/مثل یک «تینیتوس»

نگاهی به اظهارنظرهای ورزشی «تتلو» در فضای مجازی/مثل یک «تینیتوس»

چهارشنبه ۴ مرداد ۹۶   شماره ۶۳۸

***

وقایع استان

یاسر هویدی

***

در بحبوحه انتخابات ریاست جمهوری غده چرکین چسبیده به موسیقی و فوتبال مملکت دوباره سر باز کرد و بها دادن یکی از نامزدهای ریاست جمهوری به فردی جنجالی و پرحاشیه در این دو عرصه به امید جمع آوری رای، باعث شد دوباره این ساز ناکوک موسیقی که مدتی بود سکوت اختیار کرده بود به گوشخراشی و روح آزاری تمامی اقشار جامعه بپردازد. در این مقال به چرایی شکل گیری این پدیده خواهیم پرداخت و اینکه به زعم ما چه باید کرد تا دیگر شاهد ظهور و بروز این پدیده ها در عرصه ورزش و هنر نباشیم.
امیرحسین مقصودلو معروف به تتلو که طرفداران بسیاری هم دارد با پشتوانه سازی از خیل زیاد طرفدارانش در محیط های مجازی به خود اجازه می دهد در هر عرصه ای سرک بکشد و اظهارنظر بنماید. یک روز به بازیگری توهین می کند و یک روز خواننده پاپ هم مسلک خود را آماج دُر افشانی هایش قرار می دهد. از فوتبال گرفته که موضوع همیشگی اظهار فضل اوست تا آسیب های اجتماعی و حوادثی همچون قتل آتنا دختر اردبیلی. در خصوص فیلم و سینما هم همیشه زبانی به گفتار باز دارد. در روزهای اخیر و خصوصا پس از اظهار نظر جنجالی وی در خصوص حادثه ناگوار دختر اردبیلی موجی سهمگین در میان کاربران اینترنتی و فعالان در فضای مجازی به راه افتاده که بشتابید تا اکانت وی را از صفحه مجازی روزگار پاک کنیم. این به نظر نگارنده مسیر درستی نیست چون نه عملی است و نه درمان واقعی مشکل را می نماید. جالب اینجاست در خصوص حادثه ناگوار آتنا این سخن پراکنی ها شمشیری دو لبه داشت که هم به مسئله خانوادگی و تربیتی آتنا پرداخته بود و هم فوتبالیست ها را بی نصیب نگذاشته بود.
نامبرده که خود را در اوج توهماتش فوتبالیستی می داند که یک روز لایق شماره ۱۰ پرسپولیس و یک روز لایق شماره ۷ استقلال است در چنان پیله ای از توهم و زوال گرفتار آمده است که هیچ امیدی به بهبود شرایط وی وجود ندارد؛ ولی آیا تا بحال با خود اندیشیده اید که درد بی درمان این وصله ناجور تمام عرصه ها چیست؟ چرا هر روز در میان خبرهای ریز و درشت فضای مجازی خبری از ورود وی در عرصه های دیگر است؟ امیر تتلو بشدت بیمار دیده شدن است. آری چنان بیمار این درد بزرگ شده است که از هر دست آویزی برای دیده شدن استفاده می کند. برایش فرقی ندارد از چه مسیری و از چه کانالی روی بورس قرار می گیرد او فقط می خواهد دیده شود و روی تلکس خبرگزاری ها باشد. تصویر اول صفحات اجتماعی و ورزشی باشد و به صواب یا نا صواب بودن مسیرش کاری ندارد.
شاید اگر مسیر انتخابی او برای عرضه هنر و توانمندی اش بدرستی انتخاب شده بود در شکل گیری و بهبود ابعاد شخصیتی وی هم شاهد اتفاقات و پیشرفت هایی بودیم ولی مسیر حرکتی اش در باب موسیقی بدرستی انتخاب و هدایت نشده است و متاسفانه همین بی راهه و کج راهه روی های وی باعث شده در تمامی زمینه ها صاحب نظر باشد. شاید اگر در زمینه موسیقی اش بصورت کامل تری ارضا می شد و آمال و شهرت طلبی هایش به شکلی ملموس تر در فضای خود موسیقی شکل می گرفت حالا آنقدر از چشم نمی افتاد.
به فالورهای میلیونی وی نگاه نکنید، متاسفانه میانگین سنی افرادی که ادعای هواداری از تتلو را دارند بشدت پایین است و اکثر این هواخواهان هم به درک درستی از موسیقی یا سبکی که تتلو عرضه می کند نرسیده اند و برای سوال ساده ما که چرا و به چه علت از وی حمایت و هواداری می کنید پاسخ منطقی ارائه نمی دهند.
خط زندگی امیر تتلو خواننده ای که می توانست بسیار محبوب تر و موفق تر باشد گم شده است و طفلک دست و پایی می زند که بماند در ذهن ها و خبرها و بی خبر از اینکه دور نیست روزی که برای همیشه همین تعداد هواداران هم به وی پشت کنند. زندگی بشدت پر حاشیه وی باعث شده ذهن اش مدام از اتفاقات و حواشی گوناگون پر و خالی شده و نتواند بدرستی تصمیم شخصی و یا عمومی بگیرد و اغلب صحبت ها و واکنش هایش در محیط مجازی باعث دلخوری و تمسخر مخاطبان قرار می گیرد. آنقدر در تصمیم گیری ناپخته و بی ثبات است که پس از ارائه آهنگ «مردمان بی عشق» به ضرس قاطع اعلام کرد دیگر فعالیتی در عرصه موسیقی پاپ نخواهد داشت این موضوع مربوط به سالها قبل می باشد؛ ببینید چقدر این تصمیم پخته بوده، کاری به درست و غلط بودن این تصمیم هم نداریم. اعلام کردن آن خداحافظی که خود نشان از اجرایی نشدن آن بود نمونه بارز شخصیت تصمیم گیرنده تتلو است.
اصولا برای تتلو اهمیتی ندارد که راجع به او چه حرفی زده شود آنچه برای وی اهمیت دارد این است که فقط و فقط در خصوص او صحبت شود.
فکر می کنید وقتی او به فوتبالیست محبوبی چون مهدی طارمی یا علیرضا جهانبخش می تازد و با ادبیاتی سخیف به آنها حمله می کند و طرفداران این فوتبالیست ها زیر پست های وی رکیک ترین الفاظ را نسبت به او بکار می برند ذره ای برایش گران تمام می شود؟ خیر او بیشتر از این موضوع و این دست حملات خوشحال می شود و وقتی می بیند زیر پست اش بالای پنج هزار کامنت گذاشته شده غرق در شور و شعف و شادی می شود.
وضعیت او به گونه ای شده که این روزها بیشتر در محیط مجازی به سرک کشیدن در زمینه های غیر مرتبط به او و حمله به شخصیت های گوناگون با زشت ترین ادبیات مشغول است و گاهی آهنگ نیم بندی هم از زیرزمین خانه اش بیرون می دهد.
وی با زیرکی منفی که در این زمینه دارد ناب ترین سوژه های روز را که تمامی اقشار را درگیر می کند برای استفاده های خود انتخاب می کند. مرگ دلخراش آتنا و اظهارنظرش درباره سردار آزمون آخرین نمونه ای بود که همه را درگیر خود کرد و آقای تتلو نیز موج سواری را آغاز نمود و همه چیز را به هم ریخت.
در ماجرای توهین وی به سردار آزمون، ماجرا از آنجا آغاز شد که سردار آزمون با گذاشتن یک استوری در اینستاگرام به اظهار نظر تتلو در مورد اینکه علت قتل آتنا اصلانی بی‌حجابی بوده کنایه زد، تتلو در پست اینستاگرامی‌اش مهاجم تیم ملی را بی‌غیرت خطاب کرد. مهدی طارمی مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس نیز وارد ماجرا شد و به توهین امیر تتلو به سردار آزمون واکنش نشان داد، مهدی طارمی در اینستاگرام نوشت: همونطور که سردار عزیز گفت ما اگه دختر هفت ساله‌ای رو ببینیم باهاش بازی می‌کنیم، می‌گیم و می‌خندیم که بهش خوش بگذره نه مثل یه آدم نفهم این کار غیراخلاقی رو انجام می‌دیم، متاسفم برای اون دسته آدمایی که کار آتنای عزیز که هیچ چیزو از زندگی نمی‌دونه خراب (بی‌حجابی) قلمداد کردند.
سردار آزمون هم در واکنش به ادعای تتلو در اینستاگرام متنی را منتشر کرد که در بخشی از آن چنین آمده است: «من به عنوان ترکمن که ترک و ترکمن یکی هستش واقعاً از قتل آتناجان ناراحت شدم و دلم شکست. ولی شما که میگین ترک غیرتی‌ام چطوری می‌گی به خاطر بی حجابی اینجوری شده… غیرت رو باید از شماها یاد گرفت!».
این خواننده زیرزمینی و تازه اصولگرا شده، علیه استاد محمدرضا شجریان هم مطالبی منتشر نمود که واکنش و عصبانیت علی دایی، اسطوره فوتبال ایران را به همراه داشت.
مقصودلو با اعلام اینکه شجریان منت ربنای خود را بر سر ملت ایران قرار داده و اگر ربنا خیلی مهم است او نیز قطعه‌ای اینچنین اجرا خواهد کرد، باعث ناراحتی اهالی هنر و … شده است. علی دایی، اسطوره فوتبال ایران با نکوهش رفتار این خواننده زیر زمینی که با رفتارهای عجیب خود انتقادات زیادی را در پی داشته در اکانت رسمی خود نوشته:« راه رو خیلی داری اشتباه می‌ری جوون… قدر خودت را بیشتر بدون… هیچ کس تو دنیا با توهین به بقیه بزرگ نشد. حرمت نگه دار رفیق. سرت سلامت استاد شجریان، شرمنده‌ایم…»
اینها تنها بخشی از حاشیه هایی بود که تتلو ایجاد نمود و نمونه های از این قبیل بسیار هستند و وصله ناجور موسیقی و ورزش، آقای همیشه حاضر در ادبیات سخیف رسانه ای، همچنان با فراغ بال خیلی ساده و راحت در محیط مجازی مانند بیماری تینیتوس (به بیماری وزوز گوش اصطلاحا تینیتوس می گویند) مــــردم را رنج می دهد و بــــاعث آزرده خاطر شدن بسیاری می گردد و هیچ برخوردی هم از سوی مراجع قانونی با وی صورت نمی گیرد. شاید اگــــر برخــورد محکمی با وی صورت می پذیرفت و پاسخ بی ادبی هایش را می گرفت برای مدتی آرامش در فضـــای مجازی حکم فرما می شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.