خانه » پیشنهاد سردبیر » وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفری دو روزه به استان آمد/دعا کنید

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفری دو روزه به استان آمد/دعا کنید

سه شنبه ۲۰ تیر ۹۶   شماره ۶۲۷

***

وقایع استان

علی امیدی

***

حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفری دو روزه عصر روز یکشنبه به استان آمد. هاشمی در ابتدای ورود به شهرستان دلیجان و سپس به شهرهای نیم ور و محلات رفت. در بخش نخست سفر وزیر علاوه بر بازدید از چند پروژه در مراسم تجلیل از خیرین سلامت در شهرستان دلیجان هم حضور یافت. وی در این مراسم با بیان اینکه طرح های حوزه سلامت کشور دوران شیرخوارگی را سپری می‌کند گفت: امروزه در برخی رشته‌های پزشکی با کمبود نیروی متخصص روبرو هستیم.
قاضی‌زاده هاشمی اظهار داشت: در این دولت و دولت‌های قبل در حوزه سلامت اقدامات زیادی انجام شده ولی اقدامات زیاد دیگری باید اجرایی شود این درحالیست که در استان مرکزی وضعیت مطلوبی از نظر شاخص‌های بهداشت و درمان و در قیاس با بسیاری از استان‌ها وجودد نداشت که البته در سال‌های گذشته شرایطی به نسبت بهتر را شاهدیم.
وی افزود: این درحالی است که ما در تمام کشور شاهد افزایش و ارتقای سطح بهداشت و درمان هستیم که در این راستا اقدامات بزرگ و موثری انجام شده است به طوری که در دورانی از کشورهای دیگر در حوزه سلامت عقب بودیم هرچند امروزه هم در این زمینه از تعدادی کشورها عقب هستیم و اقدامات بسیاری باید انجام شود.
هاشمی در بخش از سخنان خود اظهار داشت: برای دکتر روحانی دعا کنید، چرا که کشورداری و کار اجرایی بسیار سخت و بار کشور بر دوش بخش اجرایی است و همه باید برای پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران، کمک کنند و فراموش نکرده ایم که در زمان انقلاب، جنگ تحمیلی و دوران سازندگی هر وقت که با هم بودیم، موفق شدیم زیرا یک دست صدا ندارد و اگر همه دست ها به هم گره بخورد، گره مشکلات مردم و کشور باز می شود.
وزیر بهداشت ضمن تاکید بر اهمیت وجود تعهد سیاسی در حل مشکلات کشور، گفت: لازم است که همه ارکان و ارگان‌های نظام جمهوری اسلامی ایران مانند مجلس، دولت، قوه قضاییه، نیروهای مسلح، ائمه جمعه، دستگاه های فرهنگی و تبلیغی و صدا و سیما به همدیگر کمک کنند و نباید فریب بخوریم زیرا تضعیف هر یک از ارکان و ارگانهای کشور، باعث تقویت دیگری نمی شود و همه در یک سرزمین زندگی می کنیم و باید قدر موهبت بزرگ انقلاب اسلامی را بدانیم.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به طرح‌های حوزه سلامت گفت: درحال حاضر طرح‌های حوزه سلامت کشور دوران شیرخوارگی را طی می‌کند و برای اینکه بتواند جوانی برومند و ریشه‌دار شود باید زمان لازم را گذرانده و اقدامات لازم در راستای ارتقای این مهم انجام شود.
روز دوم سفر وزیر بهداشت با سفر به شهرستانهای خنداب، فراهان، کمیجان و سپس اراک ادامه یافت.
قاضی زاده هاشمی در بازدید از بیمارستان ۳۲ تختخوابی خنداب گفت: بیمارستان مهر تنها مرکز درمانی شهرستان خنداب است که با توجه به اهمیت و ضرورت خدمات آن در حوزه سلامت مردم کمبودهای و نیازهای آن ظرف یک ماه آینده پیگیری و رفع می شود.
دکتر هاشمی اظهار کرد: نیازهای این مرکز درمانی به امکانات تخصصی و سایر خدمات با اولویت دنبال خواهد شد تا مردم از خدمات کیفی و موثر آن بهره مند شده و سطح رضایتمندی در سلامت ارتقا یابد. وی بیان کرد: تنگناهای موجود در زمینه تامین برخی تجهیزات و فعالیت شبانه روز بیمارستان مهر از مواردی است که با جدیت پیگیری می شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بخشی از تامین هزینه تکمیل و تجهیز این بیمارستان بر عهده وزارت بهداشت و بخشی بر عهده استان است، افزود: راه اندازی این بیمارستان از مطالبات مردم منطقه بوده است و امید است که به طور کامل راه‌اندازی شود.
وی با بیان اینکه روستاهای اطراف نیز مطالباتی دارند، افزود: در این بازدید مقرر شد که درمانگاه روستای جاورسیان شبانه‌روزی شود.
وی تصریح کرد: برخورداری از جمعیت ۱۲ تا ۱۵ هزار نفری شرط تبدیل شدن یک مرکز به مرکزی شبانه روزی است که این روستا از این ویژگی برخوردار است.
قاضی زاده هاشمی اظهار کرد: این مهم مصوبه مجلس است و نمی توان برای مناطق جمعیتی کمتر از این میزان این خدمت را در نظر گرفت.
وی با تاکید براینکه مرکز درمانی هر منطقه ای که از این ویژگی برخوردار باشد به مرکز شبانه روزی تبدیل می شود، اظهار کرد: پروژه های خوبی در خنداب در دست اجراست و بیمارستان این شهرستان نیز دارای پیشرفت فیزیکی مطلوبی است و امید است تا قبل از فرا رسیدن فصل سرما به اتمام برسد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه بازدیدش از این بیمارستان، در مورد نیاز خنداب به درمانگاه هسته‌ای گفت: این سوال را باید از رییس سازمان انرژی اتمی پرسید. وی افزود: روستاهای استان مرکزی ظرفیت های مناسبی دارند و بایستی ارائه خدمات بهداشت و درمان برای مردم این روستاها تسهیل شود و مطالبات آنها در این زمینه محقق شود.
وزیر بهداشت در آخرین مقصد سفر خود در استان به اراک آمد و چند پروژه از جمله بیمارستان سینا را افتتاح و از پروژه توسعه بیمارستان پرترافیک ولیعصر اراک بازدید کرد. وی در بازدید از بیمارستان ولیعصر گفت: برنامه ریزی لازم برای تکمیل ساختمان جدید بیمارستان ولیعصر اراک صورت گرفته است و تا پایان امسال بخش زبادی از این پروژه درمانی آماده می شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.