خانه » جدیدترین » هیات رییسه کانون زنان بازرگان استان مرکزی انتخاب شدند

هیات رییسه کانون زنان بازرگان استان مرکزی انتخاب شدند

شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴      شماره ۳۲۰

در مجمع انتخاباتی کانون زنان بازرگان استان مرکزی اعضای دومین دوره هیات رییسه کانون زنان بازرگان استان مرکزی انتخاب شدند .
در این نشست که با حضور مهین بوالحسنی نایب رییس و عضو هیات مدیره کانون زنان بازرگان ایران، محمد رضا جعفری رییس اتاق بازرگانی صنایع ،معادن و کشاورزی اراک وحمید مهدی نیاعضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ،صنایع و معادن اراک وهمچنین اعضای مجمع کانون زنان بازرگان استان مرکزی برگزار شد، خانم ها نادره السادات نجفی زاده، اکرم رحمتی، مرصع مختاریان، مریم توسطی، گیسو مسلمی به عنوان ۵ عضو اصلی و خانم ها مهری اسحاقی وزهرا روستا به عنوان اعضای علی البدل و خانم ها بهنازمهر دوست وفاطمه عزیزی به ترتیب بازرس اصلی و علی البدل هیات رییسه کانون به مدت دو سال انتخاب شدند
نایب رییس کانون زنان بازرگان ایران در این نشست باتاکید بر اینکه امروزه یکی از شاخص های توسعه یافتگی حضور و مشارکت زنان در عرصه های مختلف است گفت: کانون زنان بازرگان ایران به عنوان یک بخش کوچک از پارلمان بخش خصوصی تلاش دارد با افزایش مشارکت و فعالیتهای اقتصادی بانوان کشور را به سمت مرزهای توسعه یافتگی سوق دهد.
مهین بوالحسنی ساماندهی و توانمند سازی زنان در عرصه های اقتصادی را از اهداف کانون زنان بازرگان ایران برشمرد و اضافه کرد: این کانون برای تقویت ارتباطات تجاری بانوان تلاش می کند.
عضو هیات مدیره کانون زنان بازرگان ایران در ادامه فراهم کردن زمینه فعالیتهای بانوان در عرصه تولید و تجارت کشور و حمایت های علمی ، تخصصی را از اهم فعالیتهای کانون زنان بازرگان ایران برشمرد .
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک نیز در این نشست بر ضرورت تلاش کانون زنان بازرگان استان مرکزی بر جذب و افزایش تعداد اعضای این کانون تاکید کرد و اظهار داشت: با افزایش تعداد اعضا تاثیر گذاری این تشکل و فعالیتهای آن نیز افزایش می یابد.
محمد رضا جعفری افزود: امید می رود با افزایش تعداد اعضا این تشکل سهم زنان در پارلمان بخش خصوصی بیشتر شود.
وی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور و رکود در تمام بخش های کشاورزی، صنعتی، معدن و … گفت: علیرغم تلاش دولت تدبیر و امید برای رفع رکود، سال ۹۴ دارای اقتصاد رکودی است.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک تصریح کرد: در شرایط پسا تحریم، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تلاش دارد مراودات تجاری خود را افزایش داده تا اقتصاد استان از رکود خارج شود که امید می رود در این مسیر کانون زنان بازرگان استان با مشارکت مطلوب در کنار اتاق بازرگانی حضور موثر داشته باشد.
مهندس جعفری در ادامه اظهار داشت: در شرایط فعلی اقتصاد کشور که بنگاه های اقتصادی از رکود نسبتا طولانی رنج می برند صادرات یکی از مهمترین راهکارهای خروج از رکود است که امید می رود زنان بازرگان استان در این عرصه نیز نقش موثری بیش از بیش ایفا کنند.
جعفری در ادامه با بیان اینکه یکی از اهداف اتاق بازرگانی اراک جمع کردن همه تشکلها در زیر یک سقف و استفاده از امکانات اتاق برای حذف فاصله ها می باشد تصریح کرد: سهم فعالیتهای اقتصادی بانوان استان نا چیز است و کانون زنان بازرگان استان می تواند در افزایش این سهم نقش موثری ایفا کند.
حمید مهدی نیا نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک گفت: اتاق بازرگانی اراک نیز تلاش دارد در راستای ارتقا مشارکت زنان و خلق تجارتهای جدید در بخش آموزش، دوره های آموزشی متنوعی را برگزار کند.ایشان به عنوان رئیس امور تشکلهای اتاق بازرگانی بیان کرد که اتاق تصمیم دارد تشکلهای استان را ساماندهی و حمایت نماید تا بتوانند در راستای رسالت اتاق بازرگانی اقدامات موثری را انجام دهند.
در ادامه این نشست اکرم رحمتی ضمن ارایه گزارش عملکرد کانون زنان بازرگان استان مرکزی گفت: هیات مدیره این کانون تا کنون ۴۲ جلسه برگزار کرده است.
وی ادامه داد: اقدامات صورت گرفته طی این دوسال در ۵ بخش بوده است .اقدامات صورت گرفته جهت تثبیت کانون،اقدامات صورت گرفته جهت توسعه کیفی و کمی اعضا،اقدامات صورت گرفته جهت تعامل با سایر استانها،اقدامات صورت گرفته جهت روانسازی فعالیتهای اقتصادی اعضاو اقدامات در دست اجرا
رحمتی با بیان اینکه در سال ۹۲ کانون زنان بازرگان استان با ۱۱ نفر عضو فعالیت خود را آغاز کرد اظهار داشت: در حال حاضر ۳۴ عضوداردکه۲۲نفر از اعضا دارای کارت بازرگانی هستند.
وی برگزاری نشست با استاندار استان مرکزی، مشاور اقتصادی استانداری،رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، مدیر عامل شرکت شهرکهای استان مرکزی، مسئول تشکل های مردم نهاد،نشست با بانوان مسئول استان و شورای شهر ، مدیر کل کمیته امداد و جمعی از مددجویان تولید کننده، نشست با سفیر آفریقای جنوبی و معرفی توانمندی های کانون را از جمله اقدامات در جهت روانسازی فعالیتهای اقتصادی اعضای کانون برشمرد.
رحمتی در تشریح اقدامات انجام شده برای توسعه کمی و کیفی اعضا کانون تصریح کرد: برگزاری دوره های آموزشی، برگزاری سمینار تولید و بسته بندی برای صادرات، برگزار ی کارگاه آموزشی کارآفرینی و مشاوره های کارآفرینی و اشتغال رااز دیگر اقدامات انجام شده بیان کرد.
وی حضور زنان بازرگان و کارآفرین استان را در نمایشگاه های بین المللی تهران،اصفهان،اراک را اعلام کرد.وی بازدید از واحدهای تولیدی و صنایع دستی و صنایع کشاورزی را از دیگر فعالیتهای این کانون بر شمرد.
رحمتی تعامل با سازمان توسعه تجارت ایران و استفاده از اطلاعات و امکانات جهت توسعه اقتصادی و تجاری بانوان، اعزام اعضا به امارات متحده عربی جهت حضور در باشگاه ایرانیان و عرضه کالا و بازاریابی از ۲۰الی ۲۳ بهمن ماه سال جاری، برگزاری دوره های آموزشی ارتقا سلامت زنان در محیط کاردر ۶ دی ماه سال جاری با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، پیگیری رفع مشکلات زنان در محیط کسب و کار، انعقاد تفاهم نامه همکاری با سازمان فنی و حرفه ای استان جهت استفاده اعضاء از امکانات و کارگاه های آن ، ایجاد نمایندگی در شهر ساوه جهت جذب بیشتر اعضا، ایجاد بازارچه های فصلی و محلی با هماهنگی شورای شهر و دفتر امور بانوان استانداری، تدوین برنامه های عملیاتی تا پایان سال جاری برای تخصیص بودجه از طرف اتاق بازرگانی اراک جهت اجرایی کردن برنامه های کلان را از برنامه های در دست اقدام کانون زنان بازرگان استان مرکزی عنوان کرد.
وی برگزاری دو تور صنعتی به شهرستان ساوه و ساری، برگزاری همایش نقش زنان در اقتصاد پسا تحریم در دی ماه سال جاری، برپایی نمایشگاه برای عرضه محصولات اعضا کانون در ۲۹ فروردین ماه سال آتی همزمان با حضور هیات آلمانی به اراک را از دیگر برنامه های در دست اقدام این کانون برشمرد.
گفتنی است در این نشست گزارش بازرس و گزارش مالی و هزینه های اداری و عمومی کانون توسط حسابدار ارایه، قرائت و به تصویب اعضا رسید.
ضمنا اولین جلسه هیات مدیره جدید در روز پنجشنبه ۹۴/۹/۲۶ در سالن جلسات اتاق بازرگانی با حضور آقای مهدی نیا تشکیل و اعضا به شرح زیر قبول سمت نمودند.
خانم اکرم رحمتی با حداکثر آرا به سمت رئیس هیات مدیره- خانم نادره السادات نجفی زاده به سمت نائب رئیس اول هیات مدیره-خانم مریم توسطی به سمت نائب رئیس دوم هیات مدیره- خانم گیسو مسلمی به سمت خزانه دار وعضو هیات مدیره-خانم مرصع مختاریان به سمت منشی و عضو هیات مدیره انتخاب شدند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.