خانه » جدیدترین » هیات رییسه نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی انتخاب شدند

هیات رییسه نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی انتخاب شدند

شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴    شماره ۳۲۰

اعضای هیات رییسه نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی انتخاب شدند.
پس از اعطای اعتبارنامه ۱۱ منتخب هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی، با حضور مهندس نصراله نژاد مدیرکل ، قادری رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان و محمدی مدیر حراست اداره راه و شهرسازی استان مرکزی، انتخابات با رای گیری مخفی انجام شد و در نهایت هیات رئیسه نظام مهندسی دوره هفتم برگزیده شدند.
در این انتخابات غلامحسن اله دادی به عنوان رئیس، محمد مصطفوی نایب رئیس اول ،خسرو کندی دبیر و سبکتکین شفقت به عنوان نایب رئیس دوم انتخاب شدند.
در این جلسه مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی با اشاره به موقعیت ممتاز سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی در بین سازمان های کشور، اظهار داشت: رعایت اخلاق حرفه ای، حقوق شهروندی و پایبندی به قانون باید سرلوحه فعالیت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی قرار گیرد.
نصراله نژاد افزود: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی با داشتن بیش از ۵۰۰۰ مهندس خبره به عنوان یکی از مهمترین تشکلهای تخصصی مهندسی از جایگاه بسیار مهمی در بحث نظارت بر ساخت وسازها برخوردار می باشد.
وی در ادامه اظهارداشت: رعایت اخلاق حرفه ای، دقت در اجرای مقررات ملی ساختمان,حرکت به سمت مقبولیت اجتماعی، برگزاری دوره های آموزشی جهت اعضاء، توسعه معماری ایرانی اسلامی، نظارت بر عملکرد نمایندگی های سازمان در شهرستانهای تابعه، از جمله مواردی است که باید سرلوحه کار و برنامه های سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی قرار گیرد.
نظام مهندسی در جهت دستیابی به منافع ملی و حقوق شهروندی گام بردارد
مدیرکل دفتر تشکل های حرفه ای وزارت راه و شهرسازی نیز در مراسم تودیع و معارفه اعضای هفتمین دوره هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی که با حضور مدیرکل دفتر تشکل های حرفه ای وزارت راه و شهرسازی،معاون هماهنگی در امور عمرانی استانداری مرکزی، مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی، اعضای منتخب هیات مدیره سازمان نظام مهندس ساختمان استان مرکزی، رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک، شهردار کلانشهر اراک و جمعی از مدیران، مهندسان و دست اندرکاران استانی برگزار شد، با تشکر از زحمات هیات مدیره دوره ششم و تبریک به هیات مدیره جدید گفت: انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی با حضـور قابل توجه و در شرایط مطلوبی برگزار شد که از دست اندرکاران برگزاری این انتخابات کمال تشکر و سپاسگزاری دارم.
دکتر منوچهر شیبانی اصل در ادامه با اشاره به نقش تاثیرگذار سازمان نظام مهندسی ساختمان در پیشبرد و توسعه کشور خاطرنشان کرد: نهاد نظام مهندسی یک نهاد حرفه ای است که علاوه بر نقش موثر در توسعه کشور و توجه حرفه ای به منافع ملی، در جهت پیشبرد حقوق مردم تلاش می کند.
وی سازمان نظام مهندسی را یک سازمان مستقل دانست و افزود: این اعتقاد در وزارتخانه راه و شهرسازی اعتقاد وجود دارد که سازمان نظام مهندسی یک سازمان کاملا مستقل است که بایستی در جهت منافع مردم و مهندسان گام بردارد.
مدیرکل دفتر تشکل های حرفه ای وزارت راه و شهرسازی با برشمردن برخی از خواسته ها از سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت:رعایت مقررات ملی ساختمان، توجه به نظارت ها در ساخت و سازها، توجه به اهمیت مبحث ۱۹ و تاثیرات آن بر کاهش مصرف انرژی، توجه ویژه به جلوگیری از تخلفات ساختمانی بخصوص در تهیه نقشه ها و نگاه ویژه به آموزش مهندسان بخصوص مهندسان جدیدالورد از مهمترین خواسته های مطرح شده از سازمان نظام مهندسی ساختمان است.
شیبانی اصل با یادآوری نام بزرگان عرصه مهندسی ساختمان گفت: بزرگان عرصه مهندسی کشور همواره به یک سازمان متحد مهندسی اعتقاد داشتند و می گفتند خدمت در عرصه مهندسی ساختمان یک وظیفه است.
وی حقوق مردم و حقوق حرفه ای مهندسان را دوبال سازمان نظام مهندسی در عرصه ملی دانست و افزود: توجه به حقوق مردم و رعایت اخلاق حرفه ای دو بال مهم برای پیشرفت اجتماعی و ملی مهندسان سازمان نظام مهندسی ساختمان است.
وی بزرگترین ماموریت مهندسان را ارتقا حیثیت مهندسی و ارتقا اخلاق حرفه ای در جامعه عنوان کرد.
همچنین مهندس غلامحسن اله دادی عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی نیز در ادامه این مراسم از تلاش های اعضای دوره قبل و معرفی اعضای جدید گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی از نظر عملکرد جزو استانهای خوشنام و موفق در سطح کشور است که در چند سال اخیر شاهد ارتقا کمی و کیفی مهندسی ساختمان در سطح استان بوده ایم.
وی با ارائه گزارشی در ارتباط با عملکرد هیات مدیره دوره ششم سازمان نظام مهندسی استان افزود: در چند سال اخیر در برخی مسائل مانند مجری ساختمانی، ارائه شناسنامه فنی و آبفا جزو استان های پیشرو در سطح کشور بوده ایم، همچنین اعضای سازمان نظام مهندسی در هیات مدیره قبلی به بیش از ۵ هزار نفر رسیده و درسطح استان نیز ۲۰ نمایندگی فعال مشغول به خدمات رسانی است.
عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی با اشاره به اهمیت رعایت اخلاق حرفه ای گفت: هدف سازمان در بعد اخلاق حرفه ای شامل ارتقا دانش مهندسان، تعهد به مردم و ایمان به کار مهندسی است که بایستی سرلوحه کار همه مهندسان قرار گیرد.
مهندس اله دادی در پایان با بیان نکاتی خاطرنشان کرد: وضعیت ساخت و سازها در کلانشهر اراک مطلوب است اما بایستی کیفیت ساخت و سازها را در سایر شهرهای استان ارتقا دهیم، همچنین اعتقاد داریم بایستی کنترل مضاعفی در تمام بخش ها بخصوص در بحث ایمنی در کارگاه ها، گودبرداری ها و ساختمانهای مرتفع صورت پذیرد.
در ادامه مهندس عزیز فیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی در این جلسه نیز با برشمردن چهار شاخصه مهم در سازمان نظام مهندسی گفت: چهار شاخصه مهم در امر نظام مهندسی وجود دارد که شامل سلامت در همه ارکان سازمان، حفظ اعتماد عمومی نسبت به کار مهندسی، ارتقاء و انتقال دانش فنی و آموزش و بازنگری در دوره های مهندسی است.
وی افزود: سلامت در ارکان سازمان به معنای توجه و نظارت و رعایت اخلاق حرفه ای در طراحی ها، نظارت ها و اجرا صحیح و طبق نقشه تایید شده است، همچنین مهندسان بخصوص مهندسان جدیدالورود نیازمند ارتقا دانش فنی خود بخصوص در اجرای سازه ها و استفاده از مصالح استاندارد هستند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی نیز در ادامه افزود: برای بالابردن سطح دانش فنی و تخصصی مهندسان نیازمند برخی بازنگری ها در دوره های آموزشی هستیم همچنین سازمان تلاش مضاعفی برای بالابردن اعتماد مردم در امور ساختمانی نشان دهد زیرا نگاه مردم به سازمان به عنوان یک سرمایه ارزشمند است.
مهندس فیلی با اشاره به اصلی ترین دغدغه مردم گفت: مردم خواستار نظارت جدی تر در ساخت و سازها هستند و این حساسیت در سازمان وجود دارد که از طریق این نظارت ها شاهد آسایش خاطر بیشتر بین شهروندان و امنیت بالاتر در ساختمان ها هستیم.
لازم به ذکر است در پایان احکام هیات مدیره دوره هفتم با امضای وزیر راه و شهرسازی به آنها ارائه شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.