خانه » پیشنهاد سردبیر » مدیر کل دفتر فنی استانداری مرکزی در گفتگو با «وقایع استان» از طرح «۵۵ متری» و علت طولانی شدن مطالعات طرح جامع کلانشهر اراک گفت/پای مدیران فسیلی استان در میان است

مدیر کل دفتر فنی استانداری مرکزی در گفتگو با «وقایع استان» از طرح «۵۵ متری» و علت طولانی شدن مطالعات طرح جامع کلانشهر اراک گفت/پای مدیران فسیلی استان در میان است

یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶   شماره ۷۶۶

*** برخی مدیران اداره راه و شهرسازی نزدیک به ۴۲ سال در یک پست مانده و دیگر فسیل شده اند
*** تاکنون صدای موافقین طرح ۵۵ متری را نشنیده ایم، آیا تا به حال از آنها نظرخواهی شده است؟
*** شورای شهر، شورای همه مردم شهر است نه تنها مخالفین
طرح ۵۵ متری
*** به هیچ وجه وارد بازی های سیاسی نخواهیم شد

***

وقایع استان

مهدیه معصومی

***

حمیدرضا نوازنی مدیر کل دفتر فنی استانداری مرکزی یکی از مدیران حوزه عمرانی و شهری است که نامش با پروژه ۵۵ متری گره خورده و هر جا صحبت از این طرح می شود از وی به عنوان یکی از موافقان مصمم اجرای این طرح سخن می گویند. نوازنی در دوران استانداری مهندس مقیمی و حضور مهدی زندیه وکیلی به عنوان معاون عمرانی به سمت مدیرکل دفتر فنی منصوب شد ولی پس از رفتن مقیمی و زندیه وکیلی از استانداری مرکزی هم در دفتر خود ماند. نوازنی با محمود زمانی قمی و عزیز فیلی دو سال کاری را پشت سر گذاشت تا اینکه با آمدن سیدعلی آقازاده در استانداری مرکزی بار دیگر مهدی زندیه وکیلی به معاونت عمرانی استانداری منصوب شد و البته نوازنی همچنان به عنوان فرد مورد وثوق معاون عمرانی در سمت خود باقیست. بی شک بازگشت دوباره زندیه وکیلی به معاونت عمرانی به عنوان یکی از موافقان اجرای ۵۵ متری باعث خرسندی نوازنی شده و وی را در پیگیری اجرای طرح مصمم تر کرده است. به همین بهانه در گفتگوی اختصاصی با مهندس نوازنی از آخرین دیدگاه های وی درباره طرح ۵۵ متری پرسیدیم، وی البته گریزی هم به عافت این روزهای برخی ادارات و دستگاه های دولتی می زند و مانند بسیاری معتقد است مدیران فسیل شده باعث ایجاد دردسرهای زیادی شده اند و باید فکری به حال آنها کرد. مشروح این مصاحبه را در ادامه می خوانید.
مدیر کل دفتر فنی استانداری مرکزی در خصوص اظهارات اخیر پیرامون طرح ۵۵ متری مبنی بر عدم کارشناسی های لازم بر روی طرح، بیان کرد: در جلسات بررسی طرح ۵۵ متری در سال ۸۲ شورا، شهرداری، رئیس پلیس و مشاور ِگرید یک شهرسازی که آن زمان صلاحیت وی توسط مراجع ذی ربط تایید شده بود طرح را مصوب کردند.
وی افزود: بنده به هیچ عنوان اظهارات برخی دوستان را قبول ندارم. این طرحی بزرگ است که اراده و همتی عظیم می خواهد، کســانی که فکر می کنند این طرح شبیه جوی و جدول است ساده لوحی می کنند. دوستانی که این گونه اظهارنظـر می کنند یا نسبت به طرح و مسائل شهری آشنایی ندارند یا جانب دارانه صحبت می کنند در صورتی که فضای کارشناسی مکان این بحث ها نیست باید به نقطه نظرات فنی و کارشناسی بپردازیم. ما خود را وارد بازی های سیاسی نمی کنیم ممکن است برخی به دنبال بهره برداری از این موضوع باشند فکر می کنند اگه برای لغو این طرح پیگیری کنند مردم از آنها حمایت خواهند کرد این در صورتی است که صدای موافقین طرح را نشنیده ایم آیا تا به حال از آنها نظرخواهی شده است.
نوازنی ادامه داد: شورا، شورای همه مردم شهر است نه تنها مخالفین طرح ۵۵ متری. شاید گروهی با اظهار نظر بنده موافق نباشند اما اعتقاد دارم که مبانی کارشناسی این طرح از غنای لازم برخوردار است کسانی که به دنبال لغو این خیابان هستند به مردم این شهر خدمت نخواهند کرد.
مدیر کل دفتر فنی استانداری افزود: زمان بسیاری صرف مطالعه و بررسی این طرح شده اما اینکه چرا تا به امروز اجرا نشده بحث دیگری است. طرح تفصیلی و طرح جامع برنامه هایی هستند که بعد از تصویب برای اجرا به شهرداری ابلاغ می شوند و در حالت خوش بینانه ۳۰ درصد این طرح ها در سطح کشور محقق می شود.
وی ادامه داد: متاسفانه طی ۱۵ سـال گذشته اراده ای برای اجرا نبوده و مردم به ایـن صورت مطالبه گری نمی کردند. عدم عکس العمل مردم باعث شد حساسیتی نسبت به ضرورت اجرای طرح پیدا نکنند. از طرفی اراده ای برای اجرای این خیابان توسط شهرداری و شوراهای پیشین وجود نداشته است، اگر برنامه ای وجود داشت می توانستند هر سال ۷ درصد را تملک میکردند.
نوازنی با اشاره به مشکلات موجود در سیستم مدیریت شهری گفت: به طور کلی در شهرسازی با اشکالات بسیاری مواجه هستیم وظایف زیادی را بر دوش مدیریت شهری می گذاریم اما اختیار و امکاناتی به آنها داده نمی شود. در خصوص طرح جامع که همه موضوعات اقتصادی، اجتماعی، جمعیتی، فرهنگی در آن دیده شده را به شهرداری محول می کنیم اما اینکه آن را با چه امکاناتی اجرا کند بدون سرانجام می ماند. از طــرفی اجرای چنین پروژه هــایی آدم های متناسب با خودش را می خواهد.
مدیر کل دفتر فنی استانداری با توجه به زمان بر شدن مطالعات طرح جامع کلانشهر اراک گفت: متاسفانه این طرح نباید تا این حد زمان بر می شد یکی از دلایل آن عملکرد ضعیف اداره راه و شهرسازی است برخی مدیران در این اداره هستند که نزدیک به ۲۴ سال در یک پست مانده و دیگر فسیل شده اند قطعا اگــر توانمند بودند ارتقا پیدا می کردند نباید برای مطالعه یک طرح ۷ سال زمان بگذرد.
وی در خصوص تعداد تشکیل جلسات کمیسیون ماده ۵ نیز گفت: تشکیل این جلسات بنابر درخواست شهرداری و به دلیل ایراداتی است که در طرح به وجود می آید نظر بنده این است که برای تعداد زیاد تشکیل این جلسات آسیب شناسی صورت گیرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.