خانه » پیشنهاد سردبیر » فامیل بازی در شهرداری صدای شورا را درآورد/تکـان مثبت شـورا

فامیل بازی در شهرداری صدای شورا را درآورد/تکـان مثبت شـورا

شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۴     شماره ۳۱۹

گروه اجتماعی:
اسامی و نسبتهای فامیلی بخش عمده ای از ساختار شهرداری ها بوده و در شهرداری اراک همیشه لیستی از اسامی کسانی که به علت رابطه ( فامیلی ، قومیتی ، روابط پشت پرده ) با برخی اعضای شورای شهر و شهردار به استخدام شهرداری در آمده اند مطرح بوده و همیشه هم هیچ کس زیر بار این جب نیرو ها نرفته است، اگر چه شهرداری و سازمانهای زیربط آن دستتخوش فامیل بازی بوده است ولی در شورای دور چهارم رویکرد مقابله با این سنت فامیل بازی جز برنامه های شورایی ها بود و در طی جلسات فراوان مقرر شد که در ساختار هرم نیروی انسانی شهرداری اراک استخدام و به کارگیری نیرو در شهرداری اراک منوط به داشتن پست خالی باشد و شهرداری نمی‌تواند هیچ نیرویی را بگیرد همچنین با رویکرد واگذاری برخی امور و فعالیت‌های شهرداری به بخش خصوصی اقداماتی به منظورشناسایی فعالیت‌ها و کارها در این حوزه انجام شد.
از جمله این مقابله با فامیل بازی در جذب نیرو ها، واگذاری امور نگهداری و حفظ فضای سبز اراک به پیمانکاران واجد شرایط بخش خصوص بود که در نشست صحن علنی شورا با قرائت مصوبه کمیسیون برنامه و بودجه مبنی بر اینکه نگهداری فضای سبز شهر اراک به مبلغ ۸۵ میلیارد ریال، به مدت یک سال به صورت پایلوت در منطقه ۵ شهرداری و به شکل حجمی واگذار شده و مابقی مناطق به صورت تامین نیرو انجام شود، رییس کمیسیون فنی و عمران شورای کلانشهر اراک این اقدام را راهی برای مقابله با جذب نیروهای بی ضابطه به شهرداری عنوان کرد و افزود: این امر باعث می شود که جذب نیرو با رابطه خاله و خواهر زاده و پسر عمه زا بازی صورت نگیرد.
علیرضا نوربهشت افزود: واگذاری امور و فعالیتهای خدماتی شهرداری به بخش خصوصی موجب تحول در امور و اداره آسان تر شهرها می شود و واگذاری نگهداری فضای سبز شهر اراک به صورت حجمی یا تامین نیرو تفاوتی ندارد و مهم اینست که این با فعالیت پرانگیزه بخش خصوصی در اداره شهر گشایش حاصل شود.
جلو گیری از حسن رفتن و حسین آمدن
وی با بیان اینکه با واگذاری فعالیتها به بخش خصوصی نیازمند شجاعت و ریسک بالایی است گفت: واگذاری امور به صورت حجمی یا تامین نیرو باعث می شود که از فامیل بازی و حسن رفتن و حسین آمدن جلو گیری شود و تکلیف نیروهای مارک دار نیز مشخص و سفارش بازی در شهرداری تعطیل می شود.
اسماعیل تاج آباد رییس شورای شهر اراک نیز با تاکید بر اهمیت واگذاری امور به پیمانکاران گفت: اگر به صورت تامین نیرو این امور واگذار شود هزینه و اعتبار پیش بینی شده به کارگران می رسد و نیروهای نظارتی شهرداری می توانند وظیفه نظارتی خود را انجام دهند.
البته این مصوبه کمیسیون به دلیل دو گانگی در واگذاری به صورت حجمی و تامین نیرو با مخالفت اکثر اعضا روبرو شد و رای نیاورد و برای بررسی بیشتر به کمیسیون ارجاع شد.
ورود نیروهای بدون ضابطه به شهرداری وبال گردن شده است
در ادامه این نشست مصوبه مخالفت کمیسیون برنامه و بودجه با واگذاری امور اجراییات شهرداری بر اساس قراردادی به بنیاد تعاون ناجا قرائت شد و منوچهر کاظمی خزانه دار شورا در مقام مخالفت گفت: سال گذشته با مطرح شدن بحث اجراییات تعداد زیادی نیرو بدون ضابطه به شهرداری اضافه شد و اکنون این آزمون را دوباره آزمودن خطا است.
وی با تاکید بر واگذاری امور به بخش خصوصی گفت: اضافه شدن نیرو های بدون ضابطه به شهرداری باعث می شود که عده ای نیروی ناتوان وبال گردن شهرداری شده و حتی نیروهای توانمند نیز بدون انگیزه شده و به گوشه رانده شوند.
دکتر کاظمی اظهار داشت: اجرای امور اجراییات بهتر است توسط نیروی انتظامی انجام شود چرا که از ورود نیروها به شهرداری جلوگیری می کند و می توان بر اساس تعهدات و قرارداد بر روند فعالیتها نظارت و کنترل صورت گیرد.
مجید کلوانی نیز با تاکید بر اینکه قوه برخورد نیروهای انتظامی بیشتر از ماموران شهرداری است گفت: فعالیت مامورین اجراییات اغلب با برخورد و تنش مواجه است و می بایست این مهم به دست مامورین نیروی انتظامی انجام شود .
وی ادامه داد: واگذاری امور به بنیاد تعاون ناجا با انعقاد یک قرارداد محکم می تواند در پیشبرد امور نقش مهمی داشته باشد.
شهردار اراک نیز با توضیح اینکه نیروهای اجراییات وظیفه پیگیری و برخورد با تخلفات را برعهده دارند گفت: در زمان ماموریتها وقتی پلیس در کنار مامورین اجراییات حضور داشته باشد حرف شنویی و درگیری کمتری وجود دارد .
ابراهیم عباسی تصریح کرد: بهترین گزینه برای این مهم استفاده از نیروهای انتظامی می باشد و در این راستا با بنیاد تعاون ناجا پیش نویس قراردادی تهیه و در صورت تصویب شورا مواد قرارداد بررسی و این امور بر اساس قرارداد واگذار می شود.
که در نهایت این موضوع نیز خلاف بر رای مخالفتی که در کمیسیون گرفته بود با موافقت اعضا واگذاری امور اجرائیات به تعاونی ناجا مصوب شد .
مخالفت فرمانداری و نامه مدیر کل دفترامورشهری و شورا بر یکی از مصوبه های شورا مبنی بر مغایر قوانین بودن انتقال علی مهبد، هادی ابراهیمی و محمدحسین مرادی باستانی از شهرداری های خمین، داودآباد و ساروق به شهرداری اراک به عنوان مامور یکی دیگر از نامه های دستور کار شورا بود که اعضای شورا پس از بحث و اعتراض به دوگانه برخورد کردن فرمانداری در این قبیل انتقال ها مصوب کردند که بر مصوبه خود اصرار کنند.
موافقت با پرداخت ۳۰۰ میلیون ریال برای رزمایش گردانهای بیت المقدس بسیج به ناحیه مقاومت بسیج اراک از دیگر مصوبات شورا بود.

۱ دیدگاه

  1. الحمدا… هر جایی از این مملکت قدم میگذاری اختلاس و رانت خواری و فامیل بازی و دزدی و خلاف و بی تدبیری و بی امیدی بیداد میکنه! شکر!! هزار مرتبه شکر

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.