خانه » پیشنهاد سردبیر » حسن روحانی در اجتماع بزرگ مردم قزوین:/چرا نویسندگان و خبرنگاران واقعیت ها را به مردم نمی گویند؟

حسن روحانی در اجتماع بزرگ مردم قزوین:/چرا نویسندگان و خبرنگاران واقعیت ها را به مردم نمی گویند؟

شنبه ۱۰ مهر ۹۵ شماره ۴۲۹

حسن روحانی که هفته گذشته در سفری استانی به شهر قزوین رفته بود با استقبال پرشور مردم این استان مواجه شد. در این سفر روحانی سخنان قابل تاملی را مطرح کرد که همزمان با دستگیری یاشار سلطانی سردبیر وب سایت خبری معماری نیوز به دلیل افشای تخلفاتی در شهرداری و شورای شهر تهران بود. رییس جمهور در میان مردم قزوین این سوال را مطرح کرد: «چرا بزرگان کشور، نویسندگان، روزنامه‌ها و صدا و سیما واقعیت ایران را به مردم نمی‌گویند؟» که با واکنش های بسیاری از سوی نویسندگان و خبرنگاران همراه شد. سید حسن خمینی پس از این اظهارات در مصاحبه ای گفته است: «اگر رسانه ها تکلیف دارند حقایق را بگویند، مانعی نباید بر سر راه آنها باشد و از همین رو، سانسور باطل مانع عمل به تکالیف آنهاست. اگر رییس جمهوری وظیفه دارد که قانون اساسی را اجرا کند باید توانایی آن را نیز داشته باشد زیرا وظیفه ای بر دوش او نهاده شده است و او حق دارد شرایط برایش مهیا باشد. اگر نسبت به سرنوشت جامعه حساس هستیم باید ببینیم که مسوولان امکان اعمال این تکلیف را به افراد می دهند؟»
معماری نیوز، موج، برنا از خبرگزاری هایی هستند که در هفته های گذشته فیلتر شده اند و روزنامه قانون نیز از روزنامه هایی است که توقیف شده. این در حالیست که نشریه یالثارات که چندین مرحله به هنرمندان توهین کرده است و در گزارشی سینماگران حاضر در جشن سینمایی حافظ را «دیوث» خطاب کرده همچنان به کار خود ادامه می دهد.
صادقی نماینده مجلس، در تذکری به وزرای دادگستری و اطلاعات پیرامون «بازداشت برخی روزنامه‌نگاران و خبرنگاران» در ماه‌های اخیر و رفتارهای «برخلاف ضوابط قانونی با آنان»، به میزان وثیقه تعیین شده برای یاشار سلطانی، مدیرمسوول زندانی سایت معماری نیوز اعتراض کرد. صادقی گفت: «فردی که در سایت معماری نیوز اسناد افشا شده سازمان بازرسی را قرار داده است، بازداشت شده و برای او قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی صادر شده که قابل اجرا نیست. این در حالی است برای فردی که به ارتش جمهوری اسلامی اهانت کرده قرار سبک ۵۰ میلیون تومانی صادر می‌شود. سوال آن است که چرا دستگاه قضایی تبعیض آمیز برخورد می‌کند؟» سایت معماری نیوز ماه گذشته اقدام به بازنشر گزارشی از سازمان بازرسی کل کشور کرده بود که به تخلفاتی در شهرداری تهران اشاره می کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.