خانه » پیشنهاد سردبیر » عزیمت یاران/ فرمانداران مرکزی به تهران و یزد رفتند

عزیمت یاران/ فرمانداران مرکزی به تهران و یزد رفتند

دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۶   شماره ۷۷۳

***

وقایع استان

عباس لعل بار

***

پس از محلات و زرندیه نوبت به خمین رسید تا تغییر فرماندارش حتمی شود. فرمانداران محلات و زرندیه هر دو از یاران قدیمی و مورد اعتماد محمود زمانی قمی استاندار سابق بودند که به یزد رفتند و سیدمهدی ساداتی فرماندار خمین هم از نزدیکان به محمدحسین مقیمی استاندار اسبق استان و فعلی تهران نیز به استان تهران رفت تا فرماندار رباط کریم شود.
پیش تر یکی دیگر از نزدیکان مقیمی هم از استاندار رفته بود، شکرالله حسن بیگی معاون سیاسی استانداری بود که اینک معاون سیاسی مقیمی در استانداری تهران است. پس از انتشار خبر رفتن ساداتی فعالان سیاسی خمین و البته محلات دست به کار شدند و در فضای مجازی با انتشار مطالبی از سیـدعلی آقازاده، استاندار و مجمع نمایندگان در درخواست کردند هر چه سریع تر وضعیت شهرستان های مورد نظرشان را مشخص و از افراد بومی به عنوان فرماندار جدید استفاده کنند. محلاتی ها چندان تمایلی به حضور کردی که اینک همزمان فرماندار دلیجان وسرپرست فرمانداری محلات است ندارند و می خواهند که یک بومی فرماندارشان شود. این وضعیت برای خمین و زرندیه هم صدق می کند و آنها بومی بودن را اولویت خود اعلام کرده اند.
سید مهدی ساداتی که آخرین تغییر در میان فرمانداران است روحانی زاده و متولد ۱۳۴۸ از نیروهای بومی خمین و مورد اعتماد مردم این شهرستان بود که در سه دوره متوالی دوم، سوم و چهارم شورای شهر خمین حائز بالاترین رای مردم این شهر شد. وی که دانشجوی ترم آخر کارشناسی ارشد رشته دانش شناسی بوده و در سال ۶۸ جذب سازمان آموزش و پرورش شده و به عنوان دبیر دبیرستان ها و هنرستان های خمین مشغول به فعالیت بوده است. ساداتی در کارنامه خود ریاست شورای شهرستان خمین، ریاست و نائب رئیسی شورای اسلامی استان مرکزی را دارد.
ساداتی در میان سیاسیون خمین هم طرفداران پروپاقرص داشت و هم مخالف. اصلاح طلبان همراه مقیمی از حامیان وی همواره از باز بودن درب فرمانداری به روی آنها سخن می گفتند و البته بودن اصلاح طلبان و حامیان دولتی هم که وی را در جبهه مخالف روحانی قلمداد می کردند.
بهر حال ساداتی رفت و اینک سه شهرستان استان در انتظار انتصاب فرمانداران جدید است و سیدعلی آقازاده باید با انتخاب فرماندارانی مورد پسند سیاسیون و نمایندگان این شهرستانها در مجلس وضعیت را به گونه ای مدیریت نماید که بتواند برنامه های خود به بهترین نحو پیاده کند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.