خانه » پیشنهاد سردبیر » نگاهی به دلایل قعرنشینی تیم والیبال شهرداری اراک در گفتگو با آنالیزور این تیم/تلاش برای بقا

نگاهی به دلایل قعرنشینی تیم والیبال شهرداری اراک در گفتگو با آنالیزور این تیم/تلاش برای بقا

شنبه ۴ دی ۹۵ شماره ۴۸۹

یاسر هویدی
وقایع استان

تیم والیبال شهرداری نماینده اراک در لیگ برتر کشور در سیزدهمین هفته از مسابقات این لیگ به مصاف با شهرداری تبریز رفت و در خانه خود با نتیجه سه بر صفر مغلوب حریف شد. تیم شهرداری اراک هم اکنون با ده باخت و سه برد از سیزده بازی و کسب ۹ امتیاز در رده یازدهم جدول قرار دارد. تیم شهرداری اراک لیگ را با نمایش خوبی آغازکرد و توانست خیلی زود نامی برای خود دست و پا کند؛ ولی به تدریج کمبود بودجه و امکانات یقه این تیم را گرفت و او را تا قعر جدول پایین کشید. به طوریکه چند هفته پیش علیرضا نادی در این خصوص گفت: ما لیگ را مثل یک تیم مدعی شروع کردیم و حتی تیم صالحین ورامین را هم بردیم اما افت کردیم. متاسفانه امکانات و شرایط مالی برای موفقیت تیم فراهم نیست و ما هنوز مبلغی از طرف باشگاه دریافت نکردیم. ما تیم ضعیفی نیستیم و انتهای جدول، جای اصلی ما در لیگ نیست. اگر حمایت باشگاه از ما بیشتر شود، قطعاً نتایج بهتری می‌گیریم. ما خوب تمرین می‌کنیم ولی فکر بازیکنان درگیر مشکلات مالی است و روی بازی تمرکز ندارند.
تیم شهرداری اراک در دیدار اخیر خود در یکم دی ماه در سالن۲۵۰۰ نفری امام خمینی اراک در سه سِت پیاپی با نتیجه ۲۷ بر ۲۵، ۲۵ بر ۱۶، ۲۳ بر ۲۵ نتیجه را به شهرداری تبریز واگذار کرد و نتوانست وضعیت خود را در جدول بهبود بخشد. در ادامه وقایع استان به منظور بررسی وضعیت کنونی این تیم گفتگویی با مهدی عزیزمحمدی آنالیزور این تیم داشته است.
عزیزمحمدی در پاسخ به این سوال که وضعیت کنونی تیم با توجه به چشم انداز اول فصل باشگاه برای این تیم چگونه است، گفت: در واقع این تیم از همان ابتدا برای بالای جدول بسته نشد زیرا با توجه به ترکیب تیم و بودجه آن چنین انتظاری از تیم نبود.
وی افزود: بودجه ای که شهرداری در برابر تیم های دیگر لیگ برتر داشت بسیار محدود بود و تیم با ۷۰ تا ۸۰ درصد شاکله تیم فصل قبل که در لیگ یک حاضر بود، بسته شد و فقط جذب چند بازیکن داشت.
عزیزمحمدی با بیان اینکه با این وجود تیم در ابتدای فصل نمایش خوبی داشت، اظهار کرد: در ابتدای فصل بازی های قابل قبولی از همین تیم شاهد بودیم حتی در بازی هایی که نتایج آن را نیز واگذار کرد، البته در چند بازی هم توانستیم با بازی خوب نتیجه بگیریم.
وی ادامه داد: تیم در مقاطعی با افت روحی هم رو به رو شد که در کسب نتیجه موثر بود، در حال حاضر تیم های دیگر بازیکنان سطح بالاتری نسبت به تیم ما دارند و از لحاظ مالی در وضعیت مطلوبی قرار دارند.
عزیزمحمدی در پاسخ به این سوال که در هفته های گذشته برخی بازیکنان تیم از جمله علیرضا نادی اعلام کردند که در صورت عدم انجام تعهدات باشگاه در تمرینات حاضر نخواهند شد، توضیح داد: بله یکی دو جلسه بازیکنان به دلیل اعتراض به پرداخت نشدن مطالباتشان در تمرینات حاضر نشدند؛ طبق قانون تا قبل از پایان نیم فصل باید ۵۰ تا ۶۰ درصد قرارداد بازیکنان پرداخت شود ولی با وجود گذشت دو بازی از نیم فصل دوم هم اکنون کمتر از ده درصد این پول پرداخت شده است.
وی اضافه کرد: البته این معضل فقط در تیم ما نیست تیم هایی چون پارسه هم این مشکل را دارند و شش تا هفت بازیکنشان بر سر تمرین حاضر نشده اند و یا مسائلی که برای تیمی چون متین ورامین پیش آمد.
این آنالیزور والیبال در خصوص بازی شهرداری اراک و همنام تبریزی اش گفت: تیم ما متاسفانه هم از لحاظ روانی و هم از لحاظ تکنیکی در این بازی به مشکل برخورد ولی در دو ست اول و سوم بازی خوبی داشتیم.
عزیزمحمدی ادامه داد: در ست اول تیم ما از حریف جلو بود و در نهایت با نتیجه ۲۷ بر ۲۵ شکست خورد. در ست دوم وضعیت خیلی مطلوب نبود و ۲۵ بر ۱۶ مغلوب شدیم ولی در ست سوم تا امتیاز ۲۲ با حریف مساوی بودیم ولی در نهایت باز این ست را هم واگذار کردیم.
وی با بیان اینکه کادر فنی برای برون رفت از این وضعیت تدابیری دارد و بازیکنان نیز با ما همراه هستند، اظهار کرد: باید انتظار منطقی از تیم داشت در والیبال بودجه و اعتبار بسیار مهم است، هم اکنون کل بودجه این تیم برابر با قرار داد فقط یک بازیکن تیم های متمول و صدر جدول است.
عزیزمحمدی ادامه داد: با توجه به چشم انداز ابتدای فصل بهترین شرایط برای تیم ما ورود به پلی آف هشت تیم است. هم اکنون تمام تلاش کادر فنی و باشگاه این است که تیم با اعتبار موجود و پتانسیل کنونی بازیکنان در لیگ برتر حفظ شود تا برای سال آینده با کمک صنایع استان بتواند بودجه بیشتری را جذب کند.
وی با اشاره به حضور کمرنگ صنایع در ورزش استان گفت: متاسفانه در شهر اراک با وجود صنعتی بودن هیچ مشارکتی از سوی صنایع با ورزش دیده نمی شود، در حالیکه در شهرهای کوچکی مانند گنبد کاووس و ورامین که صنعت محدودی دارند همان تعداد صنایع نیز همکاری و حمایت دارند.
آنالیزور تیم شهرداری ابراز کرد: متاسفانه صنایع استان با این همه پتانسیل هیچ نقشی در حمایت از ورزش ندارد و هم اکنون بیشتر تیم های ورزشی این شهر به شهرداری تحمیل شده است بطوریکه باشگاه شهرداری در حال حاضر ۴۰ تیم ورزشی دارد و قطعا با توجه به هزینه های بالا نمی تواند به تمامی این تیم ها به درستی رسیدگی کرد.
عزیزمحمدی در ادامه به مقایسه نادرست بسکتبال و والیبال پرداخت و گفت: هم اکنون تیم والیبال شهرداری را با تیم بسکتبالش بسیار مقایسه می کنند و می گویند چطور بسکتبال نتیجه می گیرد ولی والیبال نمی گیرد آما این قیاس مع الفارق است.
وی گفت: جایگاه بین المللی این دو ورزش برای ایران متفاوت است، والیبال ایران به دلیل حضور در المپیک و لیگ جهانی قراردادهای بالاتری نسبت به بسکتبال دارد و هزینه جذب یک ملی پوش والیبال حداقل دو برابر ملی پوش بسکتبال است بنابراین شرایط برای بسکتبال فراهم تر است.
عزیزمحمدی در ادامه با اشاره به حضور پرشور تماشاچیان اراکی تصریح کرد: اراک یکی از پرشورترین تماشاچیان لیگ برتر والیبال را دارد و تیم های حضور پیدا کرده در اراک نیز بر این مسئله اذعان دارند.
وی در پاسخ به این سوال که روند رو به افول تیم چقدر در ریزش تماشاچیان تاثیر دارد، اظهار کرد: والیبال همیشه یک تعداد تماشاچی ثابت دارد که آن ها علاقمندان به والیبال هستند که چه تیم ببازد و چه نبازد برای تماشای بازی هایش می آیند ولی خواه ناخواه این شکست ها بی تاثیر نیست و گاه موجب دلسردی آن ها خواهد شد.
عزیزمحمدی ادامه داد: البته نکته دیگر سطح توقع تماشاچیان است توقع از تیم شهرداری با توجه به بازی ها و نتایج خوب آن در لیگ دسته یک بالا رفته است؛ ولی باید این نکته را در نظر گرفت که سطح تیم و بازیکنان لیگ برتر متفاوت است و بهترین های ایران و جهان در آن حضور دارند.
وی در پایان گفت: آنچه هم اکنون برای این تیم مهم است این است که در وهله اول در جدول لیگ برتر باقی بماند زیرا شهرداری برنامه بلند مدت برای سال های آینده دارد و البته ما همچنان نیم نگاهی نیز به پلی آف داریم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.