خانه » پیشنهاد سردبیر » گفتگوی «وقایع استان» با «پریسا شهرجردی» پدیده اراکی جودوی کشور/تجسم یک رویا

گفتگوی «وقایع استان» با «پریسا شهرجردی» پدیده اراکی جودوی کشور/تجسم یک رویا

دوشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۷   شماره ۱۰۵۰

***

یاسر هویدی: باتمامی فراز و نشیب های ورزش استان مرکزی در سال ۹۷، ظهور و درخشش تک ستاره هایی خصوصا در ورزش بانوان بسیار امیدوار کننده است. اداره کل ورزش و جوانان استان در زمینه یافت و پرورش استعدادها خصوصا در رشته های ورزشی کم مدال و مهم تر در زمینه بانوان عملکرد قابل قبولی داشته است. جودوی بانوان اراک و استان مرکزی از آن دسته ورزش هایی است که در سکوت کامل و فضای بی مهری و بی توجهی رسانه های استان فعالیت می کند. در گزارش امروز، شما را با یکی از ستاره های آینده جودوی بانوان کشور آشنا می سازیم. مصاحبه سرویس ورزشی وقایع استان با «پریسا شهرجردی» قهرمان و پدیده مسابقات جودوی بانوان کشور پیش روی شماست، که در ادامه می خوانید:

خانم شهرجردی! لطفا خودتان را برای خوانندگان ما بیشتر معرفی نمایید:
ضمن عرض سلام من پریسا شهرجردی هستم متولد آذر ماه ۱۳۷۸ و ۲۰ سال سن دارم در یک خانواده ۴ نفره زندگی می کنم و مجرد هستم. در حال حاضر هم دانشجوی رشته فناوری اطلات بوده و جودو را در کنار درس و تحصیل پیگیری می کنم. متولد و بزرگ شده اراک و خانواده ام نیز از اهالی اراک می باشند.

این رشته را در چه سالی آغاز کرده اید و جرقه اولیه حضور شما در جودو چه بود؟
این رشته را یکی دوستان دوران مدرسه که هنوز هم ازدوستان صمیمی من به شمار می رود معرفی کرد، وی با شناختی که بر روی خلقیات و روحیه من داشت می دانست که به هیجان و ورزش های رزمی بسیار علاقه دارم و به همین دلیل این رشته را به من معرفی نمود، چندین بار به سالن هایی که خانم ها در آن تمرین می کردند سر زدیم و متوجه شدم میل و علاقه بسیاری به این رشته دارم به سرعت تصمیم گرفتم موضوع را با خانواده در میان گذاشته و تمرینات خود را آغاز نمایم.

در حال حاضر که یکی از پدیده ها و آینده دارهای جودو هستید. آیا این رشته را واقعا با علاقه و هدف دنبال می کنید؟
همانطور که گفتم در کنار خانواده جودو تمام فکر و ذکر من شده است و هر لحظه به پیشرفت و بالاتر رفتن در این ورزش فکر می کنم شاید برای شما جالب باشد که بدانید من هر شب قبل از خواب تصویر لحظه ای که مدال قهرمانی آسیا را به گردن می آویزم رویاپردازی کرده و مجسم می کنم. می خواهم بگویم جودو در رگ های من جاریست و بخش بزرگی از زندگی من را تسخیر کرده است.

از مقام هایی که در این مدت کسب کرده اید بفرمائید:
در سال ۹۶ پس از اینکه دو سال تمرین کردم به اولین دوره مسابقات رسمی ام که قهرمانی نوجوانان کشور بود اعزام شدم که توانستم مقام دوم را در این مسابقات کسب نمایم، دوباره در همان سال به مسابقات جایزه بزرگ کشور اعزام شدم که توانستم مقام سوم کشور را بدست بیاورم. در سال ۹۷ در رده جوانان سوم و در رده بزرگسالان با همین سن و سال کم توانستم مقام سوم را بدست بیاورم. بایستی عنوان کنم که در سال ۹۶ هم به تیم ملی دعوت شدم ولی چون اولین سابقه حضورم در مسابقات کشوری بود در لیست اصلی تیم ملی قرار نگرفتم.

جودو را زیر نظر کدام مربی آغاز نمودید؟
مربی و استاد اولیه من که تا ابد هرچه موفقیت بدست آورم پس از لطف خدا مدیون وی هستم سرکار خانم صبا کرمی هستند که برای رشد من در این ورزش شبانه روز تلاش کردند. وی هنوز هم مربی من می باشند و هموره از وی در حال آموختن هستم ، خانم کرمی هم در زمینه امور فنی و هم در بعد روانشناسی کمک های شایانی به من داشته اند.

دلایل اصلی موفقیت خود را در همین مدت کوتاهی که جودو را آغاز نموده اید در چه می بینید؟
پس از لطف خدای مهربان که همیشه شامل حال من است واقعا زحمات خانواده ام و مربی ام من را به اینجا رسانده است شما نمی دانید پدرم با چه مشغله ای و با چه سختی هایی من را به محل تمرین می رساند و قبل ازشروع تمرین با عشق و آرزو فرزندش را راهی سالن تمرین می نماید، در مسیر موفقیت من خانواده ام نقش اساسی داشته و پس از آن مربی ام تلاش های بسیاری کرده اند.

برنامه شما برای آینده چیست؟
میخواهم تمریناتم را طوری ادامه دهم که به تیم ملی برسم، می خواهم شبانه روز تمرین و تلاش کنم تا پیراهن تیم ملی کشورم را بر تن کنم ، حس پوشیدن لباس تیم ملی برایم بسیار لذت بخش است و امیدوارم خداوند کمک کند و بتوانم به این هدف بزرگ زندگی ورزشی ام دست یابم. پس از رسیدن به تیم ملی با تمام توانم برای قهرمانی درمسابقات آسیایی و حضور در المپیک خواهم جنگید. امروز و این مصاحبه را بخاطر داشته باشید که پریسا شهرجردی به تمامی همشهریان خود قول می دهد با تمام توان برای رسیدن به تیم ملی و عناوین آسیایی و جهانی تلاش می کند.

در پایان اگر صحبت خاصی دارید بفرمائید:
صحبت من با مسئولان ورزش اراک و استان می باشد که برنامه ای برای آشنایی بیشتر خانواده ها با ورزش جودو تدوین کنند، این ورزش خصوصا در بخش بانوان هنوز به خوبی برای خانواده ها جا انداخته نشده است، چه بسا استعدادهای زیادی که به دلیل عدم آگاهی خانواده ها از چند و چون این ورزش شکوفا نمی شوند، در زمینه سالن های بدنسازی مناسب برای خانم ها در رشته های رزمی کمبود هایی داریم که امید است در آینده با درایت مسئولان ورزش اراک و استان این مشکل برطرف شود درخواست بعدی من از شما مطبوعات و رسانه هاست که توجه خود را به بانوان در ورزش بیشتر کنید و همه رشته ها در تمامی بخش هاچه خانم ها و چه آقایان با یک دید پوشش دهید. در پایان از روزنامه وقایع استان که حس شیرین یک مصاحبه و معرفی بیشتر من به همشهریانم را به من داد سپاسگزاری می کنم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.