خانه » پیشنهاد سردبیر » گزارش وقایع استان از بازار داغ کانالهای خرید و فروش تلگرامی در اراک /خرید کلیکی

گزارش وقایع استان از بازار داغ کانالهای خرید و فروش تلگرامی در اراک /خرید کلیکی

سه شنبه ۱۸ آبان ۹۵ شماره ۴۵۹
فرشته غلامی
وقایع استان

هرچه مورد نیاز شماست لوازم خانگی، موبایل و لپ تاپ و وسایل جانبی، بدلیجات و نقره جات مخصوص آقایان و خانم ها با قیمتی مناسب و همراه با جوایز در این فروشگاه اینترنتی… با این لینک به ما بپیوندید.
لوازم آرایشی و برقی برند، تمامی محصولات اصل و تضمینی می باشند و با قیمت مناسب عرضه می گردند ارسال به سراسر ایران.
مگه میشه همه اعضای کانال مشتری ثابت باشند و همش خرید کنند حتما یه رازی تو این کانال هست. سورپرایز داریم براتون.
اینها تبلیغاتی است که بدون شک هرکس که با شبکه های اجتماعی سرو کار داشته باشد به چشمش خورده است. تبلیغاتی که روز به روز بر تعداد آنها افزوده شده و رشد قارچ گونه ای در شبکه های مجازی و به خصوص تلگرام پیدا کرده است.
این روش بازاریابی و افزایش کانال های خرید و فروش در تلگرام بدین سبب رو به افزایش گذاشته است و هرکس برای خود کانالی از اجناس را افتتاح کرده که خرید کردن و تهیه مایحتاج زندگی یکی از نیازهای انسان است که از دیرباز بدان توجه شایانی شده است. در گذشته خرید کردن به صورت حضوری انجام میشد بدین صورت که افراد برای تهیه اجناس مورد نیاز خود مجبور به گشت و گذار و صرف انرژی و وقت فراوان بودند و چه بسا کالای مورد نظر را در شهر و یا نزدیکی محل سکونت خود پیدا نمیکردند؛ اما امروزه با گسترش رسانه ها به خصوص رسانه های موبایلی بازار را به خانه آورده اند.
در گذشته ای که چندان هم دور نیست شاید حدود یکسال قبل، برای تهیه مایحتاج خود مجبور بودیم مسافت های طولانی را طی کنیم اما اکنون وضع به گونه ای دیگر است. دیگر افراد تمایلی ندارند برای خرید به خارج خانه و یا محل کار بروند بلکه فقط با یک کلیک کافی است تا آنچه را که نیاز دارند بخرند. کانالها و گروه های تلگرامی و صفحات اینستاگرام کار را بیش از پیش راحت کرده و کافی است فقط با گشت و گذاری در تلگرام خود و عضویت در این گروه ها و کانالها، کالای مورد نیاز را خریداری کنید. این کانالها دیگر زحمت اجاره مغازه را هم از دوش مالک کم کرده است و تنها با یک شماره کارت و پرداخت مبلغ کالای مورد نیاز، این کالا به دست مشتری میرسد.
اینترنت و گسترش فضای مجازی و به طبع آنها، گسترش محصولات مرتبط با این دو مقوله تبدیل به یکی از مباحث روزمره جامعه ما شده است.
شاید کمتر کسی فکرش را هم نمی کرد که یک روز اینترنت و مسائل مرتبط با آن تبدیل به یکی از ملزومات زندگی ما شود.
یکی از محصولاتی که در دو، سه سال اخیر مورد استقبال کاربران فضای مجازی و بهتر است گفته شود اکثریت مردم ایران قرار گرفته است اپلیکشن تلگرام یا همان برنامه تلگرام است.
تلگرام واژه ای بسیار آشنا برای کاربران اینترنت کشور ما است. تلگرام را کاربران گوشی های هوشمند و مخصوصا کاربران فضای مجازی به خوبی می شناسند.
استفاده از فضای تلگرامی چند سالی است که در جامعه ما بسیار رواج پیدا کرده و پس از مشکلات و خرابی برنامه وایبر خیل عظیمی از کاربران به سمت تلگرام هجوم آورده و روز به روز بر تعداد آنها نیز افزوده شد و به جرات می توان گفت ایران بیشترین کاربر در شبکه تلگرام را دارد. جذب مردم به تلگرام را میتوان به سبب جذابیت و کارایی این برنامه نسبت به برنامه های مشابه آن دانست.
افزایش روز افزون کانالهای تلگرامی باعث شده تا در حاشیه این کانال ها شغل های به ظاهر قانونی جدیدی نیز پدید آید. جذابیت و کارایی که کانالهای تلگرامی توانسته اند ایجاد کنند باعث شده شغلی جدید در حاشیه این برنامه ایجاد شود.
شغلی که در آن دیگر بدون نیاز به مغازه افراد در آن به خرید و فروش کالای خود می پردازند. کالاهایی که برای جلب بیشتر مشتری با هزینه ای بسیار کمتر از مغازه آن را در کانال قرار میدهند، چرا که دیگر هزینه واسطه و اجاره مغازه از آن کم میشود و به راحتی با سود بسیار و فروش بیشتر کالای خود را می فروشند.
بهنام صاحب یک رستوران و تهیه غذا در اراک است. او به تازگی کانالی برای تهیه غذای خود افتتاح کرده است. تهیه غذا و مواد خوراکی جزو اجناس و اقلامی است که کانال افتتاح کردن برای آن کمی عجیب به نظر می رسد.
در خصوص هدفش از افتتاح کانال از او می پرسم و می گوید: خب به هر حال این هم به نوعی تبلیغ است و بدون شک روی فروش بیشترم تاثیر گذاشته است.
فاطمه صاحب یک بوتیک مجازی در اراک است. با گشت و گذاری در کانال تلگرامش متوجه قیمت پایین تر اجناسش که شامل انواع لباس های زنانه است می شوم از او در این خصوص می پرسم، می گوید: من چون بی واسطه لباس هایم را می آورم مسلم است که قیمت پایین تر می فروشم و در واقع هزینه های واسطه از آن کم میشود.
او درخصوص کیفیت اجناس در بوتیک مجازی اش هم میگوید: من سعی میکنم اجناس با کیفیتی را بفروش برسانم چرا که در این صورت مشتری ها و اعضای کانالم بیشتر خواهد شد و اگر غیر از این باشد بدلیل ضمانت مرجوعی که گذاشته ام کالا را پس میدهند.
خانم مرادی یکی از شهروندان اراک است و چند ماه قبل پیراهنی را از یکی از کانالهای تلگرامی خریده بود، او میگوید: پیراهنی که خریدم اصلا آن چیزی نبود که تصورش می کردم و بابت آن حدود ۲۵۰ هزار تومان هم پول دادم اما بعد از یکبار به تن کردن خراب شد. پیراهنی که مانند آن را در یک بوتیک در خیابان ملک ۴۰۰ هزار تومان دیده بودم و فکر میکردم این پیراهن با همان کیفیت است اما در واقع آن چیزی نبود که دیده بودم.
او ادامه میدهد: با وجود اینکه این کالا نوشته بود ضمانت مرجوعی دارد اما وقتی میخواستم آن را پس بدهم ادمین آن کانال راضی نشد و با زبان بازی سعی در توجیه جنس خود کرد.
سارا دختری هفده ساله است که از جنس و راحتی کتونی که به تازگی از یک کانال تلگرامی خریده ناراضی است.
بنابراین این کانالها و گروه های تلگرامی علاوه بر اینکه می تواند هزینه رفت و آمد را کمتر و از اتلاف وقت نیز جلوگیری کند می تواند فرصتی برای سودجویان نیز باشند تا بدین طریق با ایجاد کانالها و گروه های تلگرامی پول بسیاری را به جیب بزنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.