خانه » پیشنهاد سردبیر » گزارش «وقایع استان» از اولین نشست فصلی انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی استان مرکزی/گام های بزرگ در مسیر صحیح

گزارش «وقایع استان» از اولین نشست فصلی انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی استان مرکزی/گام های بزرگ در مسیر صحیح

چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶  شماره ۸۱۰

*** هیوا یوسفی عضو هیات مدیره انجمن ورزشی نویسان کشور: انجمن در استان مرکزی بسیار جلوتر از برنامه تعیین شده حرکت می کند

***

مهدیه معصومی

وقایع استان

***

اولین نشست فصلی انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی استان مرکزی با حضور اعضا انجمن، مسئولان و مهمانان انجمن ورزشی نویسان در هتل پنج ستاره امیر کبیر برگزار شد. در این مراسم رامین فولادی دبیر انجمن ورزشی نویسان استان مرکزی در خصوص عملکرد این انجمن در یکسال گذشته اظهار داشت: انجمن ورزشی نویسان استان مرکزی از آبان ماه سال ۹۵ کار خود را به طور رسمی بعنوان چهارمین استان کشور آغاز کرد و در کمتر ۱۶ ماه توانسته با عملکرد خود گام های موثری را در راستای توسعه رسانه های ورزشی بردارد.
وی افزود: برگزاری سه کلاس آموزشی مبانی خبرنگاری ورزشی، عکاسی ورزشی و اصول و مبانی روزنامه نگاری با حضور اساتید به نام کشور همچون منوچهر زندی، جاوید نیکپور و علی حبیبی از جمله مهم ترین برنامه های آموزشی انجمن بوده است.
فولادی خاطرنشان کرد: برنامه های آموزشی محور کار انجمن میباشد و در تلاش هستیم با ارتقا کمی و کیفی روزنامه نگاران و عکاسان ورزشی به تخصصی شدن هر چه بیشتر این حوزه کمک کنیم.
وی در پایان اظهار داشت: بسیار خرسندیم که در اولین نشست فصلی خبرنگاران، عکاسان و روزنامه نگاران ورزشی استان مرکزی مجالی شد تا بتوانیم از اعضا انجمن و مسئولینی که حامی انجمن هستند تقدیری بعمل بیاوریم.
در ادامه مراسم عابد حقدادی مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی اظهار داشت: حضور خبرنگاران و رسانه های تخصصی ورزشی می تواند به رشد و پیشرفت ورزش کمک شایانی کند چرا که خبرنگاران تخصصی با تسلط کامل به حوزه ورزش میتواند تحلیل بسیار خوبی ارائه کند.
وی افزود: تشکیل انجمن ورزشی نویسان استان مرکزی و فعالیت های این انجمن در یکسال گذشته در راستای توسعه روزنامه نگاری ورزشی بسیار مفید و قابل تقدیر بوده است و امیدوارم در ادامه مسیر نیز این انجمن بتواند به اهداف خود دست یابد.
حقدادی در پایان خاطرنشان کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی با توجه به سیاست های خود مبنی بر ارتباط موثر و سازنده ها همواره در کنار انجمن ورزشی نویسان خواهد بود و از برنامه های این انجمن بویژه در حوزه آموزش حمایت خواهد کرد.
داود تاجران شهردار کلانشهر اراک در نشست فصلی انجمن ورزشی نویسان استان مرکزی اظهار داشت: خیلی خوشحال هستم که میبینیم چنین انجمنی در اراک وجود دارد که به بحث ورزش نگاه تخصصی دارد و میتواند با تخصصی کردن رسانه های ورزشی به رشد ورزش اراک کمک کند.
وی افزود:‌ ورزش چه در بعد همگانی و چه در بعد قهرمانی باید مورد توجه قرار بگیرد و خبرنگاران بعنوان زبان گویای مردم میتوانند با قلم خود جامعه را به سوی این مهم سوق دهد.
در ادامه جلسه مصطفی عرب؛ مدیر روابط عمومی و امور بین المللی استانداری مرکزی بیان داشت: همواره تشکیل انجمن ها میتواند در هر حوزه ای بعنوان یک بخش غیر دولتی مفید واقع باشد و امروز انجمن ورزشی نویسان استان مرکزی نشان داد که با یک برنامه ریزی هدفمند و مناسب می توان در یک مدت کوتاه گام های بسیار بزرگی را برداشت.
وی افزود: ما همواره از تخصصی شدن رسانه ها در حوزه های مختلف استقبال میکنیم چرا که معتقدیم رسانه های تخصصی با نگاه کارشناسانه خود میتوانند به رشد و ارتقا هر حوزه کمک بیشتری کنند.
هیوا یوسفی عضو هیات مدیره انجمن ورزشی نویسان کشور در نشست فصلی انجمن ورزشی نویسان استان مرکزی در جمع اعضای این انجمن گفت: بسیار خوشحال و خرسندیم که این انجمن در استان مرکزی راه خود را یافته است و به جایگاهی رسیده است که امروز مسئولان بلندپایه استانی و شهری در جمع مان حاضر هستند که این نشان از فعالیت های انجمن در مسیر صحیح تعیین شده دارد.
وی ادامه داد: می توانم اعتراف کنم که در نشست های فصلی انجمن کشور با وجود اینکه تعداد اعضا بسیار بیشتر از انجمن استان مرکزی است شاهد چنین استقبال مناسبی چه از سوی مسئولان و چه از ناحیه ورزشی نویسان نیستیم و باید گفت این حضور گرم و پرشور در اولین نشست فصلی جای بسی تقدیر است.
یوسفی در مورد نحوه اجرای برنامه های انجمن ورزشی نویسان در استان مرکزی افزود: در طول یکسال و نیمی که از عمر انجمن استان مرکزی می گذرد این انجمن بسیار جلوتر از برنامه هایی است که انجمن ورزشی نویسان کشور برای استان ها تدارک دیده است، کما اینکه گزارش عملکرد پر و پیمان ارائه شده در این مراسم از سوی هیات مدیره انجمن به خودی خود گویای این مسئله است.
عضو هیات مدیره انجمن ورزشی نویسان کشور اظهار داشت: ۱۸ ماه برای شروع فعالیت یک انجمن ورزشی و نهاد مردمی که پشتوانه ای ندارد و حمایت رسمی از آن نمی شود زمان زیادی نیست و اگر کمی و کاستی خاصی هم در کار انجمن ورزشی نویسان استان مرکزی وجود داشته است بهتر است کمی فرصت داده شود. همانطور که در انجمن ورزشی نویسان کشور نیز بعد از بیش از دو دهه فعالیت همچنان نقایصی وجود دارد.
یوسفی ادامه داد: امیدوارم اعضای انجمن با نگاه حساس خود فعالیت های هیات مدیره را پیگیری کنند و با گوشزد کردن نقاط ضعف سعی در پیشبرد هر چه بهتر امور در این انجمن داشته باشند.
وی در پاسخ به این سوال که به چه علت انجمن برای انحلال باشگاه شهرداری بیانیه ای صادر نکرد گفت: برای اینکه تاثیرگذاری داشته باشیم بهتر است برای هر موضوعی بیانیه صادر نکنیم، انحلال باشگاه شهرداری اتفاق بسیار بزرگی بوده است و قطعا خبرنگاران می بایستی واکنش نشان دهند اما ماهیت انجمن به گونه ای نیست که بخواهد بیانیه صادر کند چرا که انجمن به نمایندگی از تمامی خبرنگاران ورزشی فعالیت می کند و ممکن است من باب مثال برخی از آنها معتقد باشند وظیفه شهرداری تیمداری حرفه ای نیست لذا تا به امروز تلاش بر این بوده که بیانیه ها در خصوص کارهای صنفی و حمایت از اعضای انجمن باشد.
در پایان این مراسم از خبرنگاران و عکاسان عضو انجمن ورزشی نویسان استان و همچنین مسئولینی که در تشکیل و حمایت از انجمن پیشگام بودند تقدیر بعمل آمد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.