خانه » جدیدترین » گام اول؛ پیروزی

گام اول؛ پیروزی

چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸   شماره ۱۱۳۴

نگاهی به بازی نمایندگان استان در هفته اول مسابقات لیگ یک فوتبال کشور

گام اول؛ پیروزی

یاسر هویدی

بالاخره انتظارها به پایان رسید و قطار مسابقات نفس گیر لیگ دسته اول کشور موسوم به جام آزادگان به صدا درآمد و مسابقات هفته اول این رقابتها در شهرهای مختلف کشور برگزار شد. تفاوتهای این دوره برای استان مرکزی با دوره های پیشین بسیار است اول اینکه امسال برای اولین بار دیار آفتاب در این رقابتها دو نماینده دارد که خوشه طلایی ساوه تیمی برخواسته از بخش خصوصی شهرستان ساوه نیز در کنار آلومینیوم اراک از کیان فوتبال استان مرکزی دفاع خواهند کرد. از منظر دیگر اگر بخواهیم به دگرگونی های موجود بپردازیم باید از فضای کاملا متفاوت حاکم بر باشگاه و تیم آلومینیوم بگوییم که پوست اندازی سنگینی را انجام داده و افراد کاردان و خوش فکر از مدیرعامل گرفته تا سرمربی در مجموعه عنان کار را در دست گرفته اند. با این مقدمه به گزارش دیدارهای هفته اول می پردازیم هفته ای که با دو پیروزی دلچسب برای نمایندگان استان همراه بود. لازم به ذکر است که هفته دوم لیگ دسته اول فوتبال باشگاه های کشور فردا برگزار خواهد شد و آلومینیوم سازان در کرج میهمان گل ریحان البرز خواهند بود و تیم خوشه طلایی ساوه نیز در قم میزبان قشقایی شیراز.

آلومینیوم اراک۳ فجر سپاسی شیراز ۱
آلومینیوم اراک که در این فصل هدایتش برعهده محمود فکری است، در دیدار برابر فجرسپاسی موفق شد با سه گل به برتری دست یابد و شروعی مقتدرانه در این رقابتها داشته و خود را در قامت یک تیم تمام مدعی نشان دهد.این تیم که در فصل گذشته در گام پایانی برای صعود به لیگ برتر کم آورد، در این فصل هدایتش را به محمود فکری سپرده است. این تیم در اولین جدال فصل موفق شد فجرسپاسی را در اراک شکست دهد
سعید خردمند، محمود قائد رحمتی و علی زینالی زننده سه گل آلومینیوم اراک در این بازی بودند و اکبر بختیاری بازیکن اسبق آلومینیوم نیز در دقایق پایانی موفق شد یکی از گل‌های تیمش را جبران کند.
آلومینیوم در این بازی نمایشی مناسب برای هفته اول بازی ها داشت و به مراتب روانتر از تیم های فصول قبل بازی می کرد آنچه مسلم است این تیم با گذشت زمان و هماهنگی بیشتر قطعا یکی از مدعیـان درجه یک بازی ها خواهد بود. این دیدار در میان استقبال بیشتر هواداران اراکی نسبت به دیدارهای فصول قبل برگزار شد، تمهیدات اندیشیده شده از سوی باشگاه آلومینیوم در زمینه های اطلاع رسانی مسابقه و همچنین مهیا نمودن وسایل ایاب و ذهاب به ورزشگاه باعث شده بود که این دیدار بر خلاف انتظار با اقبال بسیار بیشتری از سوی هواداران اراکی برگزار گردد و اگر آلومینیوم به نمایشی که در دیدار با فجر از خود ارائه داد ادامه دهد قبل از فرا رسیدن زمستان استادیوم امام خمینی را لبریز از تماشاگر خواهیم دید.ضمنا ذکر این نکته ضروری است که فوتبالدوستان اراکی به خوبی تفاوت های مدیریت این فصل باشگاه را با نحوه کار مدیران قبلی حس کردند و به همین خاطر با رغبت بسیار بیشتری برای حمایت از تیم شهر در ورزشگاه حاضر شده بودند.در آغاز این دیدار در اقدامی ستودنی از سوی مدیرعامل باشگاه از داود مهابادی سرمربی فعلی تیم فجر سپاسی به پاس زحماتی که در فصول قبل بعنوان سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم کشیده تقدیر و قدردانی شد. از سوی دیگر محرابی با اینکه فصل قبل و در هنگام بازی خانگی آلومینیوم و بادران که منتج به درگیری های بسیاری شد هیچ مقامی در باشگاه نداشت در مقام دلجویی از ایزد سیف الله پور مدیرعامل وقت بادران که در حال حاضر معاون ورزشی فجر سپاسی شیراز محسوب می گردد برآمد و با دسته گلی بابت اتفاقات رخ داده در آن دیدار از وی دلجویی بعمل آورد. همچنین در میان دو نیمه این دیدار از آزادگان گرانقدر نیز از سوی باشگاه تقدیر بعمل آمد. این اقدامات نشان می دهد پس از سالها یک فرد کاربلد و شایسته بر مسند باشگاه نشسته است و جالب اینکه آلومینوم زمانی به ساحل آرامش رسیده که جمعی از مدیران اسبق باشگاه از مدیرعامل گرفته تا اعضای هیات مدیره تحت پیگرد قانونی از سوی قوه قضاییه هستند. به هر حال بوی خوش امیدواری و فرا رسیدن روزهای خوب از باشگاه آلومینیوم به مشام می رسد، دیروز همه خوشحال بودند و پس از مدتها هواداران اراکی با دلی خوش راهی خانه های خود شدند. باید با صدایی رسا به ارکان باشگاه آلومینیوم از مدیرعامل گرفته تا سرمربی و بازیکنان اعلام داریم شما همینگونه درخشان باشید ما هم تا پای جان حمایتتان خواهیم کرد و امیدواریم این فصل پایان ناکامی های آلومینیوم فرا رسیده باشد.

نیروی زمینی تهران ۰ خوشه طلایی ساوه ۱
خوشه طلایی ساوه و نیروی زمینی که هر دو در این فصل به لیگ دسته اول صعود کرده‌اند، در شرایطی در هفته اول به مصاف یکدیگر رفتند که شاگردان محسن عاشوری موقعیت شناس‌تر ظاهر شدند و توانستند در نهایت این جدال حساس را با یک گل به سود خود خاتمه دهند.نیروی زمینی در این فصل با عبور پر حرف و حدیث از داماش گیلان در مرحله پلی آف لیگ دسته دوم به لیگ یک صعود کرد و با امید روانخواه امیدوار است بتواند به نتایج خوبی در لیگ دسته اول دست یابد که در اولین گام اما ناکام ماندند. در سمت مقابل نیز خوشه طلایی که با محسن عاشوری، هافبک سابق پرسپولیس موفق به صعود به لیگ دسته اول شده، در این جدال جنگ سرخابی‌ها را روی نیمکت به سود خود خاتمه داد و طعم اولین پیروزی در لیگ دسته اول را به هواداران ساوه ‌ای چشاند. تیم محسن عاشوری با ترکیب بازیکنـان جـوانی که سه سـال است در کنار هم بازی می کنند به خوبی با هم هماهنگ شده اند و در کنار اندیشه های این سرمربی می تواندد در ادامه کار هم نتایج خوبی کسب کنند. قطعا تیم خوب خوشه طلایی ساوه نماینده شایسته استان مرکزی در رقابتهای این فصل با هماهنگی بیشتر و تقویت تیم در بعضی خطوط و مهم تر از همه به کار گیری یکی دو مهره با تجربه می تواند این فصل را با نمایش دلپذیر تری به پایان برساند . این نوید را به نماینده شایسته استان مرکزی خواهیم داد که در دیدارهای خانگی این تیم برای نکارش گزارش از بازی و حال هوای هواداران ساوجی به این شهر سفر خواهیم کرد و دقیقا همان نگاه حمایتی که از تیم اراک داشته و داریم را از خوشه طلایی ساوه خواهیم داشت . امسال هیچکس از نماینده ساوه انتظار بالایی ندارد و همه می دانیم این تیم با چه مشقات و مصایبی روانه بازی ها شد ولی در بازی اول شاگردان محسن عاشوری نشان دادند حرف های زیادی برای گفتن دارند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.