خانه » جدیدترین » کندی روند اداری بلای جان تولید کنندگان

کندی روند اداری بلای جان تولید کنندگان

شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۰  شماره ۱۴۶۴

گفت و گوی وقایع استان با ژاله محسنی مدیرعامل واحد تولیدی شــرکت خوشــه چینان مرکــزی تولید کننده محصول ضدعفونی کننده گیاهی برای اولین بار در کشور

کندی روند اداری بلای جان تولید کنندگان

فاطمه چاپاری

شــرکت خوشــه چینان مرکــزی برنــد رویــال اســانس آلا که در سال ۹۹ به عنوان تعاونی برتر انتخاب گردیده است، از ســال ۸۷ فعالیــت خــود را بـه صـورت تعاونـی بـه منظـور ارتقـای سـطح علمـی بخـش کشـاورزی اســتان آغــاز کــرده اســت. ایــن شــرکت در بیشــتر زمینه هــای مشــاوره ای و دوره هــای مختلــف کشــاورزی در همــان ســال اقدامــات بســیار مهـم و ارزشـمندی را انجـام داده است و نوآوری های بسیاری در تولید محصولات گیاهی و دارویی داشته است که از آن جمله می توان به تولید محصول ضدعفونی کاملا گیاهی این شرکت اشاره نمود.
ژالــه محســنی مدیــر عامــل واحد تولیدی شــرکت خوشــه چینان مرکــزی که دارای مدرک دکترای اصلاح نباتات مولکولی است در سال ۹۸ به عنوان مدیر نمونه منتخب شده و و در سال ۹۷ جزو زنان مفاخر استان بوده است.
وی در گفت و گو با خبرنگار وقایع استان می گوید: بــا توجــه بــه پروژه های تدریجی خوشه چینان در زمینه زراعی و شیلات این شرکت توانست در سـال ۸۷ در بخـش کشـاورزی، جـزء ۱۰ شـرکت برتـر در نظـام مهندسـی شـود زیـرا شـرکت تحـت نظـر نظـام مهندسـی و صنایـع تبدیلـی مـی باشـد.
ژاله محسنی اظهار می کند: ما در این شرکت از ســال ۹۰ توانســتیم کشــت گیاهــان دارویــی را آغــاز کنیــم و به طور تخصصی روی گیاه روغنی کدوی تخم کاغذی کار کردیم، پس از مدتی، در سال ۹۶ تصمیم گرفتیم جواز صنایع تبدیلی را کسب کنیم، چرا که نقصان آن در استان حس می شد و در سال ۹۷ با اخذ پروانه بهره برداری روی فرآوری گیاهان دارویی و تولید اسانس، عرقیجات، افشره، عصاره ها برای صنایع داروسازی، غذایی، آرایشی و بهداشتی کار کردیم و کالاها را به کشورهایی چون فرانسه و آلمان و برخی از کشورهای همسایه نیز صادر نمودیم.
وی در ادامه بیان می کند: از سال ۹۹ وارد فاز جدیدی از فعالیت های خود شدیم و از آن تاریخ تاکنون در حال تولید داروهای گیاهی بوده ایم و محصولات خود را به صورت عمده و خرد وارد بازار نموده ایم، از آن جا که این شرکت در پارک علم و فناوری فناور وخلاق بوده است تولید محصولات دانش بنیان را نیز داشته ایم برای نمونه یکی از این محصولات ضدعفونی کاملا گیاهی بوده که برای اولین بار در کشور توسط شرکت خوشه چینان به ثبت رسیده است و کـد isic آن را نیز از وزارت صنعــت و معــدن دریافت کرده و پس از تاریخ آبان ۹۸ برای دیگر محصولاتمان که آن ها نیز کاملا گیاهی بوده اند زیررده محیط زیستی و کد ic جداگانه گرفتیم، این محصول ضدعفونی کننده کاملا گیاهی است و جایگزین بسیار مناسبی برای محصولات شیمیایی مشابه می باشد، محصول ایمنی است و هیچ گونه آسیبی به سیستم تنفسی وارد نمی کند، ضد باکتری، ویروس و قارچ با ماندگاری بالا بوده و مناسب برای هرسنی می باشد، فرآورده های دیگری نیز در این مدت تولید شده که آن ها نیز کاملا گیــاهی و دارای خاصیت های بسیاری هستند.
وی خاطرنشان می شود: در دوران شیوع کرونا بخش دارویی ما فعال تر شد و در زمان کمبود الکل توانستیم با تولید ماده ضدعفونی کننده گیاهی این خلا را در بازار جبران کنیم اما تولید بقیه اسانس هایمان کاهش پیدا کرد.
محسنی در ادامه اضافه می کند: ما با سلامتکده های سراسر کشور ارتباط داریم و توانسته ایم یک زنجیره از کشت گیاهان دارویی به صورت قراردادی تا ارائه دارو را به صورت کامل پوشش دهیم.
مدیرعامل واحد تولیدی شــرکت خوشــه چینان مرکــزی اظهار می کند: تولیدات ما شامل اسانس گیاهان روتینی مثل اسطوخودوس، نعنا،رزماری، بادرنجبویه و تولید اسانس از یک سری گیاهان مثل جوزهندی، هل، دارچین و زنجبیل است اکثر محصولات گروه دوم یا وارداتی هستند یا سمپتیک (آزمایشگاهی)که سرطانزا می باشند و متاسفانه بالای ۹۰ درصد از صنایع غذایی از این اسانس های شیمیایی استفاده می کنند در حالی که شرکت خوشه چینان این اسانس ها را را با روش طبیعی تولید می کند. گیاهانی که تنها بومی کشور ما بوده و در دیگر نقاط دنیا کمتـر روییده می شوند یـا اصلا کشت نمی شود نیز بیشترین سهم از کالاهای صادراتی ما را تشکیل می دهند، تولید اسانس هایی که در گذشته به کشور وارد می شده مانع از خروج ارز از کشور بوده و به اقتصاد کشور کمک می کند.
وی بیان می کند: سرمایه اولیه ما در سال ۹۶ حدود دو میلیارد بوده است که در طی این سال ها به طور مداوم افزایش پیدا کرده است و در حال حاضر به طور مستقیم۱۲ نفر به طور ثابت و حدود ۲۰ نفر نیروی غیر ثابت در شرکت فعالیت دارند و به طور غیرمستقیم نیز افراد بسیاری در زمینه بازاریابی یا کشاورزی برای شرکت خوشه چینان مشغول به کار هستند.
محسنی در بیان مشکلات واحدهای تولیدکننده می گوید: تورم وحشتناک که عدم ثبات بازار را در پی دارد و عدم حمایت های واقعی از جمله این مشکلات است، ما برای تولید هر یک از محصولات خود باید دوندگی های اداری بسیاری انجام دهیم. در حالی که در دیگر کشورها مجوزها برای تولیدکنندگان فرستاده می شود اما در کشور ما تولید کننده باید به دنبال کسب مجوز دوندگی های بسیاری را از سر بگذراند، سرعت ورود کالا به بازر برای تولیدکننده از اهمیت بسیاری برخوردار است و تسریع مراحل تولید مستلزم پرداخت به موقع حقوق کارکنان، تامین مواد اولیه در زمان مناسب است در حالی که با این روند کند ارائه تسهیلات و مجوزها در ادارات و بانک ها تولیدکننده تحت تاثیر فشار مضاعفی قرار می گیرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.