خانه » پیشنهاد سردبیر » چشمان کاملا بسته

چشمان کاملا بسته

سه شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۸  شماره ۱۰۶۴

چشمان کاملا بسته

انتقاد ورزش دوستان از غیبت مدیرکل ورزش و جوانان استان در زمان دیدارهای حساس تیم های شان

یاسر هویدی

در ایام تعطیلات نوروز دو نماینده فوتبال استان مرکزی یکی در لیگ دسته اول و دیگری در لیگ دسته دوم دو دیدار بسیار حساس خانگی را برگزار کردند، آلومینیوم اراک که در رقابت تنگاتنگ برای صعود به لیگ برتر قرار دارد میزبان مس رفسنجان بود و در ساوه تیم خوشه طلایی این شهر میزبان شهرداری بم بود که با بردی که بدست آورد جواز حضور در مسابقات لیگ دسته اول را از آن خود نمود.
دیدارهای حساسی برای نمایندگان دیار آفتاب برگزار شد که حساسیت این دیدار ها هم در اراک و هم در ساوه باعث شد بسیاری از شهروندان برای حمایت از تیم های شهرشان به استادیوم بیایند، در اراک مسئولان عالی رتبه استانداری نیز با توجه به حساسیت این بازی برای حمایت از آلومینیوم در بخش مهمانان ویژه ورزشگاه امام خمینی حضور داشتند ولی با تمام این اوصاف یک جای خالی در این دو دیدار خانگی بسیار به چشم آمد، بله جای خالی متولی و نفر اول ورزش استان مرکزی عابد حقدادی مدیرکل ورزش و جوانان.
نمی دانیم سطح حساسیت یک رقابت ورزشی که موفقیت در آن منتج به اعتلای نام استان و افزایش میزان شادی و نشاط اجتماعی می گردد باید در چه حدی باشد که آقای مدیرکل در کنار نمایندگان استان حضور داشته باشند؟ این بی مهری از سوی مدیر کل نسبت به تیم های ورزشی این شهر در حساس ترین برهه از رقابت های شان باعث شد تا نقدهای بسیاری از طرف ورزش دوستان شکل بگیرد و از وی بخواهند که اداره کل ورزش و جوانان چشمان خود را روی این بازی های حساس نمایندگان استان نبندد.
همزمان با دیدار آلومینیوم در اراک عابد حقدادی در پلدختر به سر می برد، اقدام پسندیده ای که صد البته مصداق همان ضرب المثل معروف است «چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است». جناب مدیر کل، تیم های ورزشی این شهر به حضور شما در رقابت های خانگی و تعیین کننده نیاز دارند و قطعا حضور شما در کنار نمایندگان استان بسیار مثمر ثمرتر از حضور در مناطق سیل زده بود که خوب همه می دانیم هیچکس در آن وانفسا به دنبال چرایی حضور یا عدم حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی نیست، ولی حضور در میادین ورزشی آنجا که صحبت از ورزش و رقابت است حضور مدیر کل الزامی است و پیش پا افتاده ترین وظیفه شخص اول ورزش یک استان است.
اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی به نوعی تبدیل به اسپانسر اجرای برنامه های وزارت ورزش و جوانان شده است. برای مثال برگزاری پر هزینه مسابقات بین المللی کشتی در استان مــرکزی خطه ای که خیلی کشتی در آن ریشه ندارد یکی از آن مواردی بود که نقد بر آن بسیار است. در حال حاضر بسیار مشتاقیم بدانیم با گذشت نزدیک به ۶ ماه از برگزاری این مسابقات به میزبانی اراک ثمره حضور تیم های بین المللی در بهبود سطح کیفی کشتی استان مرکزی چه بوده است. آنچه به جا ماند هزینه هنگفت برگزاری این مسابقات بود و البته یک مانور سیاسی از سوی وزارت ورزش که برجام در حضور تیم های خارجی برای مسابقات ورزشی کشور ایران مثمر ثمر بوده است!
حضور وزیر ورزش در استان مرکزی به منزله تائید عملکرد اداره کل ورزش استان نبوده چراکه گزارش مستند ارائه شده از سوی وزارتخانه حاکی از این بود که عملکرد اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی حتی در رتبه بندی اول تا سوم استانی از نظر عملکرد جایگاهی نداشته است.
در نقد عملکرد معاونت های این اداره کل نیز بایستی عنوان کنیم همانگونه که این اداره از اجرای برنامه های همسو با بهبود وضعیت ورزش استان فاصله گرفته است وضعیت معاونت ها نیز همانگونه عاری از نقـاط مثبت است و این اداره کــل و معاونت های مربوطه به آن بیشتر به صورت خودمختار و جزیره ای اداره می شوند.
در مورد برگزاری مجامع حرف بسیار است، در واقع هیات های ورزشی بازوهای اداره کل ورزش و جوانان هستند و تمایل شدید روسای هیات ها به دیدگاه مدیرکل ورزش و جوانان باعث شده است که برگزاری مجامع آن کارایی لازم را نداشت و افرادی که واقعا دلسوز ورزش استان هستند برای حضور در عرصه خدمت تمایلی از خود نشان ندهند.
در نقد عملکرد ضعیف اداره کل ورزش و جوانان صحبت بسیار است و در سلسله گزارش های انتقادی به بررسی عملکرد اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی خواهیم پرداخت ولی در حال حاضر و با توجه به وضعیت نابسامان ورزش استان بایستی استاندار به عنوان شخص اول تصمیم گیرنده در این باب ورود کرده و به بررسی وضعیت موجود بپردازند و برای بهبود این شرایط اقدام نمایندچون کاملا مشخص است مسیری که از سوی این اداره کل طی می شود سرانجامی نداشته و ورزش استان صدمات و لطمات بسیاری در بلند مدت خواهد دید.
از سوی دیگر نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی نیز می توانند با بررسی عملکرد این اداره کل به بهبود وضعیت موجود کمک کنند.آنچه مسلم است عملکرد نامطلوب مدیریت کلان ورزش استان است که بایستی مورد بررسی و بازبینی مجدد قرار گرفته و برای خروج از این وضعیت اقدام گردد، رسانه ها فقط می توانند به روشنگری در این زمینه بپردازند و تا جایی که توان دارند پیگیر رسیدگی به وضعیت موجود باشند ولی به دلیل اینکه قدرت عمل گسترده ای در اختیار ندارند نمی توانند گام های بیشتری در جهت بهبود بردارند و اینجاست کـه نقش تصمیم گیرندگان کلان استان بسیار پررنگ می گردد.
این خطه مملو است از سرمایه و استعداد که در سایه مدیریت درست و برنامه ریزی هــای دقیق می توان با استفاده از این سرمایه ها به سطح اول ورزش کشور رسید. امیدواریم مسئولان بلند پایه شهر صدای ما را شنیده و به وضعیت ناخوش احوال ورزش استان مرکزی پی برده و در راستای بهبود و برون رفت از وضعیت کنونی اقدامات عاجلی را در دستور کار قرار دهند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.