خانه » پیشنهاد سردبیر » پینگ پنگ بازان و تیراندازان حذف شدند/رقابت ورزشکاران ایران در روز نخست المپیک/ مهسا جاور به شانس مجدد راه یافت

پینگ پنگ بازان و تیراندازان حذف شدند/رقابت ورزشکاران ایران در روز نخست المپیک/ مهسا جاور به شانس مجدد راه یافت

دوشنبه ۱۸ مرداد ۹۵   شماره ۳۸۶

ورزشکاران کشورمان در روز نخست مسابقات المپیک در چهار رشته حضور داشتند و به مصاف رقبای خود رفتند.
از ساعت ۱۶ روز نخست بازی‌های المپیک، الهه احمدی و نجمه خدمتی در رشته تفنگ بادی ۱۰ متر و مهسا جاور در روئینگ تک نفره بانوان با حریفان خود به رقابت پرداختند.
مهسا جاور در قایقرانی در بین شش ورزشکار از کشورهای آمریکا، دانمارک، لیتوانی،آرژانتین و اندونزی در جایگاه چهارم قرار گرفت و به شانس مجدد راه یافت. جاور زمان هشت دقیقه و ۳۹ ثانیه را به ثبت رساند.
نجمه خدمتی در تفنگ بادی بانوان در مرحله مقدماتی در رده یازدهم قرار گرفت و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت، اما الهه احمدی که سابقه حضور در المپیک لندن را نیز در کارنامه داشت در دور مقدماتی به شایستگی سوم شد وبه فینال این رقابت‌ها صعود کرد، اما در فینال به‌رغم شایستگی‌اش به دلیل آنچه که خودش استرس عنوان کرده بود به مقام ششمی رسید و به کارش در المپیک پایان داد. البته نباید از امکانات اندک تیراندازان ایران در تمریناتشان نیز غافل شد که مطمئنا در عدم نتیجه‌گیری تیراندازان تاثیر فراوانی داشت.
در رشته تنیس روی میز نوشاد و نیما عالمیان و ندا شهسواری از ساعت ۱۶و۳۰ دقیقه به مصاف حریفان خود رفتند. ندا شهسواری در اولین دیدار خود در حالیکه به دلیل بی‌توجهی مسئولین ورزش کشور هنوز سیما لیموچی، سرمربی و فاطمه کیوانی، نائب رئیس بانوان به محل مسابقه نرسیده بودند مقابل حریف بلاروسی‌اش قرار گرفت و با نتیجه نزدیک ۴-۳ نتیجه را به وی واگذار کرد. برادران عالمیان نیز به رغم شایستگی‌هایشان به فاصله کمتر از یک ساعت از یکدیگر برابر رقبایشان از اسلوونی و رومانی نتیجه را واگذار کردند و حذف شدند. نیکا عالمیان ابتدا برابر حریف ۱۶ ساله آمریکایی خود ۴-۱ پیروز شد و سپس در مقابل حریف رومانیایی خود ۴-۱ باخت و حذف شد. نوشاد عالمیان نیز در اولین دیدارش برابر بویان توکیچ ۴-۱ شکست خورد و از گردونه رقابت‍ها کنار رفت.
رقابت دوچرخه سواران ایران نیز از ساعت ۱۷ به وقت ایران آغاز شد و قادر میزبانی، آروین گودرزی و میرصمد پورسیدی سه رکابزن ایران در مسابقات استقامت جاده بودند که هیچ کدام به خط پایان نرسیدند و در بین ۵۰ دوچرخه‌سوار برتر نیز قرار نگرفتند تا از پاداش فدراسیون دوپرخه سواری نیز محروم شوند. مسئولان فدراسیون دوچرخه سواری پیش از این اعلام کرده بودند هر دوچرخه سواری رتبه‌اش زیر ۵۰ باشد، پاداش ۵۰ میلیونی دریافت خواهد کرد. به این ترتیب روز اول بازی‌ها بدون کسب مدال برای ایران به پایان رسید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.