خانه » پیشنهاد سردبیر » پیش بینی استاندار مرکزی از رأی ۲۵ میلیونی روحانی/تَکرارِ دوم خرداد

پیش بینی استاندار مرکزی از رأی ۲۵ میلیونی روحانی/تَکرارِ دوم خرداد

شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۵   شماره ۳۳۲

فاطمه عسگرنیا- گروه سیاسی:
سال ۹۴ را در حالی پشت سرگذاشتیم که ایران اسلامی با نقش گربه ای شکل خود بر پهنه کره خاکی زمین بیش از هر زمان دیگری زیر ذره بین قدرتهای جهانی عزت و اقتدار خود را به رخ دنیا می کشید ایرانی که ایستاد و با قدرت و صلابتش برجام را به فرجام رسانید تا همه بدانند مردمان سرزمین آریایی به هیچ قیمتی از حق و حقوق مسلم خود کوتاه نخواهند آمد.
موفقیتی که باعث شد به گفته نماینده عالی دولت در استان مرکزی، ایران بعد از گذشت سی سال و اندی از انقلاب بهاری بدون تحریم ها، زبان درازی ها، تهدیدات، را جشن بگیرد.
به گفته محمود زمانی قمی در آخرین نشست با اهالی رسانه استان مرکزی، خروجی گفتمان اعتدال دولت در سیاست خارجی و داخلی حضور پرشور مردم در انتخابات اسفندماه ۹۴ بود گفتمانی که تنش زدایی را جایگزین تنش زایی در سیاست خارجی کرد و به دنیا گفت ایران در تعاملی دوستانه با دنیا به جای تقابل با آن از استقلال، عزت و اقتدار کهن خود مودبانه در دنیا دفاع می کند.
حالا ایران بعد از پیروزی در برابر نمایندگان ۵ قدرت جهان پای میز مذاکره ۵+۱ نامش بیش از هر زمان دیگری روی زبانهاست شاید همین حساسیت ها باعث شده تا دولتمردان یازدهم دم از تلاششان برای معرفی ایران به عنوان نماد و الگوی کشورهای جهان در تعامل فاخر با دنیا بزنند، برنامه ای که حالا استاندار مرکزی هم نویدش را در نخستین روزهای سال ۹۵ داده و معتقد است گرچه نقش مقام معظم رهبری به عنوان اصل بی بدیل پیروزی ایران در پرونده هسته ای بر کسی پوشیده نیست اما همه کارشناسان مسائل سیاسی می دانند فرجامِ برجام موفقیتی بود که در سایه دولت توانمند و لایق یازدهم حاصل شد، دولتی که به پیش بینی نماینده اش در استان مرکزی منتخب بی چون و چرای ملت ایران انهم با ۲۵ میلیون رای آنهاست.
عملکرد موفق دولت در طول مدت فعالیتش و تلاش کارشناسانش در راستای جامه عمل پوشاندن به وعده های نتخاباتی تا انجا به مذاق ملت خوش امد که حاصلش شد حضور گسترده مردم در انتخابات ۷ اسفند، انتخاباتی که خروجی عملکرد دولت در عرصه داخلی و بین المللی بود،استاندار مرکزی با تاکید بر این سخنان می گوید: نتایج انتخابات ۷ اسفند پاسخ مثبت ملت ایران به سیاستهای اعتدال محوری دولت بود رضایتی که باعث شد برای اولین بار مردم شهری چون تهران با کمک ۶۰ میلیاردتومانی خود به اعتبارات انتخابات نتیجه ای را رقم بزنند که همسو با سیاست های دولت باشد. انتخاباتی منطقی و آرام که نشانی از رنگ غلیظ یک جناح را نداشت و نشان از بلوغ فکری ملتی دارد که در وفاداری خود به ارزشهای انقلاب را طی ۳۰ سال گذشته به اثبات رسانده اند،
این در حالیست که مخالفتها با دولت و هنجارشکنی ها در انتخابات ۷ اسفند علیه دولت بیش از هر زمان دیگری وجود داشت.
انتخابات اخیر و نتایج آن گرچه همه را حیرت زده کرد چه از نظر شکوه حضور مردم در انتخابات چه از لحاظ نتیجه آن اما در کل لبخند رضایت را مهمان لب دولتمردان کرد چرا که آنها هم معتقدند مجلس یک دست و دولتی توهین به شعور ملت است، این نظری است که استاندار مرکزی هم آنرا تائید کرده و درباره اش می گوید: سلایق مختلف در مجلس می تواند زمینه رشد و شکوفایی کشور را در بخشهای مختلف فراهم کند چرا که در مجلسی با معدل شخصیت ملت می توان صدای اعتدال را رسا تر شنید.
به اعتقاد نماینده عالی دولت در استان مرکزی معدل فضای سیاسی کشور یک چیز است چون رنگ آسمان یکیست و مردم خوشبختانه امروز به دولت اعتماد کرده اند چون در عمل عملکرد ان را دیده و لمس کرده اند عملکردی که بار سنگین تورم ۴۴ درصدی را از دوش مردم کم کرد .
زمانی قمی با اشاره به موفقیت دولت در عرصه سیاست خارجی به عنوان یکی از عملکردهای دولت یازدهم ادامه می دهد تعامل منطقی دولت یازدهم با دنیا عزت و اقتدار ملی را به ایران بازگردانده است مسئله ای که خار چشم دشمنان ما بالاخص اسرائیل شد ه منطقی که البته به مذاق مخالفان داخلی دولت نیز خیلی خوش نیامده است.
وی توضیح داد: دولت اعتدال با استفاده از ادبیات فاخر و منطقی توانست به بهترین شکل از منافع کشور در جهان دفاع کند و عزتمندی و قدرت هسته ای را به دور از افراط و تفریط با سیاست های عقلانی تثبیت کند به طوریکه امروز حقوق ایران در این عرصه ها به رسمیت شناخته می شود.
وی اظهار کرد: مخالفان دولت به هر طریق و از هر تریبونی تلاش کردند که نتیجه انتخابات در چندصدایی شدن مجلس و حضور نمایندگان گروه های فکری مختلف در خانه ملت حاصل نشود و از هر کار و اقدامی در اتاق فکرها و رسانه های خود دریغ نکردند ، اما مردم قاطعانه انتخاب خود را از صندوق رای اعلام کردندو این راه را در مرحله دوم انتخابات تکمیل خواهند کرد.
وی گفت: معدل فضای داخلی کشور در شرایط فعلی بر این اساس است که اگر چه مردم به لحاظ معیشتی در تنگنا هستند و مشکلات اقتصادی دارند اما دلایل این معضلات را نیز به خوبی می دانند و تلاش دولت را نیز برای خارج شدن از شرایط فعلی می بینند.
استاندار مرکزی گفت: برآیند عملکرد و سیاست های دولت تدبیر و امید در دوسال اخیر تکیه بر منطق و ارزش های اصیل انقلاب اسلامی است که توانست اشتی دوباره و پیوند مردم به هم برای حل مشکلات را رقم بزرند و در عرصه خارجی نیز تعامل با دنیا و ازار قلبی دشمنان را سبب شده است.
زمانی قمی یادآور شد: تمامیت جمهوری اسلامی بر اصو ل ارزشی ستوار است و کارنامه دولت یازدهم در این خوزه درخشان است به ویژه در انتخابات که با افتخار نتایج آن عزت آفرینی کرد و این حاصل تفکر عقلانی گام به گام و اخلاقمداری بوده است.
وی گفت: دولت یازدهم رنگ جناحی ندارد و به تمامی سلایق احترام می گذارد و امید است در سال نو نیز با همراهی مردم و برنامه محوری و پیروی از اصول اقتصاد مقاومتی گره های پیچیده و مسائل بزرگ اقتصادی کشور در سایه همدلی دولت و ملت دنبال شود و بهبود وضعیت روز به روز شتاب بیشتری بگیرد.
استاندار مرکزی در این نشست از فعالیت رسانه ها به عنوان چشم بینا و گوش شنوای جامعه تقدیر کرد و گفت: رسانه ها تکلیف سنگینی را در بیان حقایق جامعه، طرح پرسشگری آگاهانه و همراه سازی مردم در برنامه های هدفمند اصلاحی دارند و نیاز است همراهی آگاهانه انها و نقد منصفانه از دولت استمرار داشته باشد.
با همه تفاسیر وارد سال ۹۵ شده ایم سالی که حالا همه امید دارند در سایه تدبیر دولت امید روزنه های برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور بیش از پیش باز شود، امیدی که در سایه شعار امسال مبنی بر سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل پر رنگ تر شده و تحققش به قول استاندار مرکزی در گرو اتحاد و همدلی همه بخشهاست چرا که همه می دانند برون رفت از مشکلات اقتصادی امروز کار یک شب نیست و اگر می خواهیم در این رهگذر کارنامه خوبی از دولتی یازدهم به جا بماند باید مصداقهای تحقق شعار سال را عملیاتی کنیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.