خانه » پیشنهاد سردبیر » اعتراض مقدسی به خارج شدن سود صنایع از استان/به نام ما، به کام دیگران

اعتراض مقدسی به خارج شدن سود صنایع از استان/به نام ما، به کام دیگران

شنبه ۲۱ فروردین ۹۵     شماره ۳۳۲

گروه سیاسی-وقایع استان:
درآســتانه کارزار بزرگ انتخاباتی مجلس دهم شورای اسلامی و پس از فراز و نشیب های بسیار در دو گفتمان مسلط سیاســی، در نهایت نتیجه انتخابات در اراک خنداب و کمیجان به دور دوم کشیده شد و سید مهدی مقدسی با کسب آرای ۵۴۵۴۶ به دور دوم راه یافت.
ســید مهدی مقدسی، با یازده سال سابقه فرمانداری، سه ســال سابقه شهرداری کلانشهر کرج، پنج ســال ســابقه معاونت برنامه ریزی در استانداری مرکزی، معاونت در ســازمان شــهرداری های کشور، مدیریت پروژه های بزرگ ســرمایه گذاری و … منتخب دور اول در دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه اراک، خنداب و کمیجان بود. در اولین روزهای شروع کاری سال ۹۵ مقدسی در جمع صنعت گران و فعالان این حوزه حاضر شد.
در این جمع صمیمانه سید مهدی مقدسی علت حضور خود در انتخابات را اینگونه عنوان کرد: سالیان سال مردمان استان مرکزی به ویژه شهرستان اراک، خنداب و کمیجان و حتی سایر استان هاین فرصت را در اختیار بنده قرار دادند که بتوانم در حــوزه های مختلف خدمت گذار آنان باشــیم.
وی اضافه کرد: بعد از۱۱ سال تصدی در فرمانداری، ۶ سال مدیرکلی در استانداری، پنج ســال معاونت برنامه ریزی استانداری، سه سال مدیریت کلانشهر ۲ میلیون نفری کرج و معاونت سازمان شهرداری های کشور احساس کردم که اکنون باید در عرصه مهم قانون گذاری نسبت به شــهر و زادگاهم که بدان احساس تعلق دارم، دینم را ادا کنم.
مقدسی ادامه داد: همچنین بنده سالیان سال در کمیسیون های مختلف مجلس به عنوان نماینده دولت و نماینده کلانشهرها حضور داشتم که دریافتم، بعضا برخی از نماینده ها گر چه معقول هستتند اما از توانمندی لازم برخوردار نمی باشــند چرا که یک نماینده در مجلس تنها دارای یک رأی نیست بلکه وی با توسل به اندیشه خود قادر است در مسیر فرآیندهای قانون گذاری در تمامی کمیسیون هــا ی مجلس اثرگذار باشــد و دیگر نمایندگان را هم تحت تأثیر اندیشه خود قرار دهد.
وی توسعه پایدار را ایده آل شهرها و روستاهای حوزه انتخابیه خود عنوان و گفت: ما برای هر تغییر و تحولی نیازمند پی بردن به ضرورت تغییر هستیم. شهر یک موجود زنده است بنابراین ساکنان آن باید طراوت و شادابی لازم را در آن فضا احساس کنند که برای تحقق آن باید دید برای شهر چه کردیم و چه باید انجام دهیم. پارلمان شهری، شامل شورای شهر و شهرداران در تمامی شهرهایشان دارای برنامه پنج ساله هستند و برنامه های متعددی را اجراء می کنند اما باید دید جایگاه نماینده مجلس در کجای این پازل است، نمایندگان مجلس باید پشتیبان واقعی مدیریت شهری و تأمین کننده منابع اعتباری ایشان باشند.
مقدسی اظهار کرد: باید فضایی فراهم شود تا افراد با آرامش خیال حاضر به سرمایه گذاری در زادگاه خود باشند و همچنین اگر سرمایه گذاران، غیر بومی بودند شرایطی را فراهم کنیم که نهایتا به جلب اطمینان ســرمایه گذار و رشد شهر منتهی شــود. بنده با اتکا به تجربه چندین ساله در سازمان شهرداری های کشــور و مدیریت شهری کلانشهر کرج قادر هســتم تا طرح هایی برای توسعه شهری ارائه کنم.
همچنین تجربه دبیری کنفرانس بین المللی توســعه پایدار در دانشگاه شریف، موجب شد تا ماه های زیادی با تشــکیل جلســات متعدد با حضور اساتید اهل فن و کارشناسان خبره ماهیت مدیریت شهری را مرور کنم و قادر باشم برای توسعه همه شهرها با گستره جمعیتی متفاوت، برنامه خاص آن اقلیم داشته باشم.
مقدسی در خصوص رفع آلودگی هوای اراک نیز گفت: جای تأســف دارد که اراک یکی از آلوده ترین شهرهای ایران است. آلودگی هوای اراک موضوعی است که این روزها شهروندان را به شدت آزار می دهد و بیماری های متعدد ناشی از این آلودگی ها آثار روحی – روانی مخربی در جامعه دارد.
وی ادامه داد: این مسئله باید از اولویت دار ترین فعالیت نمایندگان مجلس استان مرکزی، پرداختن به موضوع آلودگی باشد. چرا باید دود و آلودگی واحدهای صنعتی برای شهروندان و سودش در جیب سهامداران در شهرهای دیگر باشد.گرچه بنده
مدافع صنعت و تولید هستم ولی صنعتگران موظف هستند تا سهم خود را جهت رفع آلایندگی بپردازند. نمایندگان شهر اراک به محض انتخاب باید تمام توان خود را در مجلــس و دولت برای اجــرای طرح های کارآمد جهت رفع آلودگی هوای اراک صرف کنند. قطعا تعطیلی واحدها کمکی به این مقوله نخواهد کرد در کنار اینکه اشتغال موجود نیز از دست می رود.
وی کــه اولویت برنامه های خــود را مقابله با بیکاری عنوان می کند معتقد است، یکی از دغدغه های اصلی مردم در شرایط کنونی بیکاری است، برای رفع بیکاری و ایجاد اشــتغال شــعارهای زیادی مطرح شده من به اتکای تجارب گذشته طرحی دارم که مبتنی بر تجارب کشورهای دیگر است. ما برای رفع بیکاری باید بخش قبل توجهی از اعتبارات کشــور را توســط مجلس در خدمت تولید قرار دهیم.
سید مهدی مقدسی افزود: انتظار می رود کاندیدای راه یافته به مجلس الفبای برنامه ریزی را بداند و امید که مجلس آینده بر اساس دانش و خرد و اندیشه باشد. گاهی در مجلس شعار هایی می دهند که این شعارها اگر با عمل، خدمت و دانش توام نباشد ظلم به رهبری است.
وی یادآور نمود: آنکه ادعا می کند سرباز ولایت است باید پاسخگو باشد که چرا آثار در آمد ۷۰۰ میلیارد دلاری نفت در تولید دیده نمی شود ، تولیدکنندگان از شرایط فعلی خسته شده اند باید در سال جاری شرایطی فراهم شود فعالان اقتصادی در عمل نتایج رونق و شکوفایی اقتصادی را ببینند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.