خانه » پیشنهاد سردبیر » پرداخت معوقاتم آرزوست/پیمانکار هپکو بازداشت شده است

پرداخت معوقاتم آرزوست/پیمانکار هپکو بازداشت شده است

چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶   شماره ۷۲۳

***

وقایع استان

عباس لعل بار

***

اخبار هپکو دوباره بر سر زبان ها افتاد. در حالی که بسیاری از مردم فکر می کنند پس از سفر وزیر کار به اراک مشکلات هپکو به اتمام رسیده است ولی شواهد حاکی از آن است که مشکلات آن پایانی ندارد. نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خبر داد که پیمانکار هپکو بازداشت شده است. نادر قاضی‌پور در گفت‌وگو با فارس با اشاره به بازداشت پیمانکار هپکو بیان کرد: این شرکت که در اراک فعالیت دارد، موفق به پرداخت معوقات کارگران خود نشده بـود. وی تصــریح کرد: بی شک اگر قرار بود معوقات کارگران پرداخت نشود، فرد خاطی باید برکنار و حکم جلب صادر و بازداشت شده بود. نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: بازداشتی این فرد نشان می‌دهد که وزارت اقتصاد و دارایی اهمیتی به رسیدگی به این موضوع نداشته و معوقات کارگران داده نشده است. پس از اعلام این خبر رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در خصوص وضعیت سهامدار شرکت هپکوی اراک گفت: متاسفانه سهامدار شرکت تعهدات خود را نسبت به شرکت و کارگران عملیاتی نکرده است. به گزارش وقایع استان به نقل از اراک امروز، محمدرضا حاجی‌پور با اشاره به پیگیری حل مشکلات شرکت هپکو اراک گفت: در جلسه ای که در وزارت صنعت، معدن و تجارت با وزیر برگزار می شود پیگیر مشکلات این شرکت هستیم. حاجی پور به وضعیت شرکت هپکو اراک اشاره نموده و اظهار کرد: متاسفانه سهامدار شرکت تعهدات خود را نسبت به شرکت و کارگران عملیاتی نکرده است و اجرایی نشدن این تعهدات را در سطح وزارتخانه پیگیری می‌کنیم. وی افزود: سازمان خصوصی سازی را در جریان عدم اجرایی شدن تعهدات سهامدار هپکو قرار داده‌ و از این سازمان پیگیری‌ و تعیین تکلیف سهامدار شرکت را خواهیم داشت چراکه بر اساس مصوبه ۱۵ مهرماه امسال مقرر شد چنانچه سهامدار به تعهداتش عمل نکند سازمان خصوصی‌سازی ورود کرده و تکلیف سهام‌دار را مشخص کند.
عضو شورای اسلامی کار هپکو نیز در رابطه با سهامدار این شرکت چندی پیش در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت: بارها برای همکاری با سهامدار اعلام آمادگی کردیم اما جز گفتاردرمانی چیزی نشنیدیم، متاسفانه ضعف عملکرد حوزه اقتصادی استان و خلف وعده‌های سهامدار هپکو را به این روز انداخت. ‌‌مجید لطیفی‌ با اشاره به مشکلات شرکت هپکو اظهار داشت: اینکه بدهی هپکو یک‌هزار میلیارد تومان است سیاه‌نمایی بوده زیرا شرکت هپکو شرکت فقیری نیست، سه راه آذری زمین داریم، ویلا، شرکت قطعات در کرج، ۲۵ درصد سهام مس طارم و غیره ازجمله دارایی‌های این شرکت هستند.
عضو شورای اسلامی کار هپکو تصریح کرد: شرکت هپکو را باید به صندوق حمایت واگذار کنند تا توسط سازمان گسترش و نوسازی صنایع احیا شود اما می‌گویند این آخرین راه است، ما دیگر تاوان این همه بی‌تدبیری را نمی‌توانیم بدهیم، سهامدار با علم به شرایط هپکو وارد شد و تنها یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان پرداخت کرده است.
لطیفی بیان کرد: ما تقاضا داریم که سهامداری بیاید که توانایی مدیریت داشته باشد، هپکو ثروتمند است، خوار نیست و کارگران این مجموعه نسبت به آن غیرت دارند، غرور دارند و حاضر نیستند که شاهد این وضعیت در هپکو باشند.
البته سهامدار شرکت هپکو اراک نیز در همین جلسه از مشکلاتش گفت. وی بیان داشت: شرکت هپکو در شرایط فعلی نیازمند این است که برای ورود قطعات گشایش ایجاد کنیم.
اسدالله احمدپور ‌با اشاره به مشکلات موجود در مجموعه هپکو اظهار داشت: در ۳ خردادماه امسال قرارداد خصوصی‌سازی برای واگذاری هپکو به بنده انجام شد و در ۲۰ تیر جلسه هیات مدیره تشکیل شد، با حسابرسی‌هایی که انجام شد ۱۵۰ میلیارد تومان تناقض بین حسابرسی ما با حسابرسی خصوصی‌سازی وجود داشت.
وی افزود: الان شرکت هپکو ۷۴۶ میلیارد تومان بدهی دارد، برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده و برای یک سال و نیم برنامه نوشتیم، در راستای تولید با یک سری از کمپانی‌ها و سرمایه‌گذاران خارجی صحبت شده است که آمدند و به صورت کتبی اعلام آمادگی کرده‌اند و الان در مرحله‌ای هستیم که باید گشایش ایجاد کنیم تا قطعات وارد این کارخانه شود.
بنظر می رسد بحث حقوق معوقه کارکنان هپکو تنها یکی از مشکلات این شرکت بوده و خیلی مشکلات بزرگ‌تر از این موضوع هم وجود دارد که نیاز به حمایت دارد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.