خانه » اخبار » پرداخت بیش از ۲۷ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه در ۸ ماهه ابتدایی سال جاری به اقشار مختلف مردم در استان مرکزی از سوی بانک مهر ایران

پرداخت بیش از ۲۷ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه در ۸ ماهه ابتدایی سال جاری به اقشار مختلف مردم در استان مرکزی از سوی بانک مهر ایران

دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۹   شماره ۱۳۶۰

پرداخت بیش از ۲۷ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه در ۸ ماهه ابتدایی سال جاری به اقشار مختلف مردم در استان مرکزی از سوی بانک مهر ایران

همزمان با ۲۲ آذر و سالروز تأسیس بانک قرض الحسنه مهر ایران، مدیر شعب این بانک در استان مرکزی از پرداخت بیش از ۲۷ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش ۵ هزار و نهصد میلیارد ریال به اقشار مختلف مردم در استان مرکزی در ۸ ماهه ابتدایی سال جاری خبر داد.
عظیم حسین آبادی مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان مرکزی در گفتگو با وقایع استان از پرداخت انواع تسهیلات قرض الحسنه به اقشار گوناگون و کمتر برخوردار خبر داد و افزود: از آنجایی که بانک مهر ایران یک بانک تخصصی قرض‌الحسنه است و در حوزه بانکداری خرد فعالیت می‌کند، تنها امکان پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به اشخاص حقیقی و با سقف مشخص را داراست. با این حال، بانک مهر ایران با تعریف طرح‌های تسهیلاتی متنوع و همچنین امضای تفاهم‌نامه با نهادهای حمایتی مختلف، اقدامات مؤثری در حوزه اشتغال‌زایی و کارآفرینی با اولویت دهک‌های پایین درآمدی انجام داده است.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی این بانک بیان کرد: در چارچوب یکی از این تفاهم‌نامه‌ها، بانک مهر ایران نزدیک به ۳۶۰هزار فقره تسهیلات به مبلغ ۲۹هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به مددجویان کمیته امداد در کشور پرداخت کرده است.
حسین آبادی در همین رابطه افزود: از ابتدای تأسیس این بانک تا پایان آبانماه سال جاری این بانک اقدام به پرداخت بیش از یکهزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش حدوداٌ دویست میلیارد ریال به مددجویان نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و بنیاد برکت در استان مرکزی نموده است.
مدیر شعب استان مرکزی تشریح کرد: عمده این تسهیلات در حوزه خوداشتغالی پرداخت شده است. در واقع بانک مهر ایران سعی کرده به جای اینکه به افراد در حوزه معیشتی وام‌ پرداخت کند، با پرداخت وام در حوزه اشتغال، این افراد را به سمت ایجاد درآمد پایدار برای خود و خانواده‌هایشان سوق دهد. به این صورت فرد علاوه بر اینکه برای بازپرداخت اقساط خود به مشکل برنمی‌خورد، نیازش به دریافت کمک از سوی نهادهای حمایتی نیز کاهش می‌یابد.
وی پرداخت بیش از ۹ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به مبلغ ۷۵۵ میلیارد ریال به زوج های جوان از ابتدای فعالیت بانک در استان مرکزی و منتهی به آبانماه سال جاری را از دیگر اقدامات بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان مرکزی برشمرد و افزود: از جمله اقدامات موثر در سال جاری که با هدف رونق تولید و حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان داخلی صورت پذیرفته است؛ پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ۴ درصد در قالب وام های حمایت از کالا و خدمات ایرانی و کالا کارت بوده که بانک قرض الحسنه مهر ایران در این بخش نیز اقدام به پرداخت بیش از یکهزار و ۷۰۰ فقره تسهیلات به مبلغ ۲۴۳ میلیارد ریال به هم استانی های عزیز نموده است.
مدیر شعب استان مرکزی در ادامه با اشاره به سیزدهمین سالروز تأسیس بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: منابع این بانک در استان مرکزی در پایان آبان ماه سال جاری ۱۱،۰۴۲ میلیارد ریال بوده و افزود: مانده تسهیلات فعال بانک قرض الحسنه مهر ایران استان مرکزی نیز ۱۱،۱۰۱ میلیارد ریال است که این اعداد نشان می دهد بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان مرکزی نسبت به منابع موجود تسهیلات بیشتری پرداخت نموده است.
وی با اشاره به اقدامات مؤثر بانک در طول سیزده سال فعالیت خود بیان کرد: راه اندازی سامانه میعاد با هدف ایجاد بانکداری بدون کاغذ از جمله اقدامات بزرگی است که در بانک قرض الحسنه مهر ایران عملیاتی گردیده است. حسین آبادی افزود: سامانه مدیریت یکپارچه عملیات اجرایی دیجیتال بانکی (میعاد) فقط سامانه‌ای برای جایگزین کردن فرم‌های کاغذی نیست؛ بلکه با استفاده از این سامانه، افتتاح حساب بانکی صرفاً با استفاده از کارت ملی و احراز هویت بیومتریک یعنی اثر انگشت، به‌صورت تمام دیجیتال قابل انجام است. همچنین میعاد کمک می‌کند تا فرآیندهای بانکی از نخستین مرحله تا بایگانی، بدون استفاده از کاغذ انجام شود.
مدیر شعب استان مرکزی انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه های کشور از جمله صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت و دانشگاه پیام نور در زمینه حمایت از دانشجویان و همچنین همکاری با شرکت های دانش بنیان مانند صندوق نوآوری و شکوفایی با هدف ایجاد ۵ هزار فرصت شغلی را از دیگر رویکردهای مهم بانک برشمرد و افزود: بانک قرض الحسنه مهر ایران در کنار ارائه خدمات مطلوب بانکی به مشتریان گرامی؛ توسعه، ترویج، و ارتقای فرهنگ قرض الحسنه و بانکداری اسلامی را همواره شعار اصلی خود قلمداد کرده و تلاش نموده تا با ایجاد بسترهای مناسب مالی زمینه ساز رشد و شکوفایی نیازمندان جامعه و ارتقای سطح معیشت مردم گردد.
حسین آبادی در پایان با تأکید بر اقدامات تأثیرگذار این بانک در حوزه مسئولیت اجتماعی؛ بیمه ۵۰۰ هزار خانه روستایی، ساخت ۱۰۰ واحد مسکن روستایی برای سیل زدگان، ساخت مدرسه و خانه بهداشت در مناطق محروم و هزینه کرد وجه التزام دریافتی از مشتریان در امور خیر را ازجمله اقدامات بانک در این زمینه عنوان کرد.
گفتنی است بانک قرض الحسنه مهر ایران در ۲۲ آذر ماه سال ۱۳۸۶ به صورت رسمی فعالیت خود در شبکه بانکی کشور را آغاز و هم اکنون با بیش از ۵۳۰ شعبه در سراسر کشور مشغول خدمت رسانی به عموم افراد جامعه می باشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.