خانه » پیشنهاد سردبیر » هیات رئیسه شورای پنجم اراک مشخص شدند/هشت کوچکتر از سه

هیات رئیسه شورای پنجم اراک مشخص شدند/هشت کوچکتر از سه

پنجشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۶   شماره ۶۶۳

*** علی محصولی از چهره های مطرح اصولگرا نایب رئیس شورایی شد که اکثریتش را اصلاح طلبان تشکیل می دهند

***  دکتــر کــاوه فلک افــلاکی بـــا یـــازده رای به عنوان رئیس شــورای پنجــم شهـــر اراک انتخاب شد

***  مرتضی سورانه، فدایی و مرادی به ترتیب روسای کمیسیون های فرهنگی- اجتماعی، عمران و برنامه و بودجه شدند

***

وقایع استان

علی امیدی

***

یکی از پرحاشیه ترین مراسم تحلیف اعضای شورای شهر روز گذشته برگزار شد. شورای پنجم شهر اراک همزمان با سایر شهرها در استان و سراسر کشور با حضور در فرمانداری اراک آیین تحلیف را بجا آوردند. در این مراسم معاون سیاسی استاندار و فرماندار اراک حضور داشتند. شکرالله حسن بیگی معاون سیاسی‌ امنیتی استاندار مرکزی در این مراسم گفت: اخلاق‌مداری و قانون‌گرایی فارغ از هرگونه تخریب سرلوحه کار شورای شهر قرار گیرد. وی افزود: احترام به قانون و قانون‌گرایی خواسته و انتظار اصلی مردم است و با این رویکرد می‌توان عملکردی قابل قبول را پس از چهار سال برجای گذاشت.

حسن بیگی اظهار داشت: هرگونه تخریب نه تنها مجموعه کلانشهر اراک بلکه استان را دچار آسیب می‌کند و ضمن تضعیف روحیه عملکرد افراد را به چالش می‌کشد و برهمین اساس باید اخلاق‌مداری محور امور قرار گیرد.
معاون استاندار ادامه داد: آراء مردم همواره به عنوان حق‌الناس و امانت قلمداد می‌شود و در انتخابات شورای شهر اخیر نیز این اصل به خوبی رعایت شد به طوری که افراد با هرگونه تفکرات سیاسی فارغ از نگاه حزبی، جناحی و مناقشات سیاسی امور اجرایی ستاد انتخابات استان را به بهترین شکل ممکن به انجام رساندند.
حسن بیگی بیان کرد: سعی و تمرکز مجموعه ستاد انتخابات استان مرکزی بر بی‌طرفی و اجرای قانون بود، البته بی‌طرفی به معنای انفعال در عمل نبود چراکه طبق قانون همه موارد رصد و در صورت نیاز تذکرات، برخوردها و حتی گزارشات به دستگاه قضا اعلام شد و اجازه هیچ‌گونه تضییع حقوق افراد داده نشد..
به گزارش وقایع استان به نقل از ایسنا، در این آیین فرماندار اراک با بیان اینکه امید است در پایان چهار سال کارنامه‌ای پربار را از اعضای شورای پنجم کلانشهر اراک شاهد باشیم، اظهارکرد: انتخابات اردیبهشت ماه به مانند همه انتخابات‌ها در سلامت کامل برگزار شد و حضور حداکثری مردم نشان از حمایت و دفاع از نظام، کیان انقلاب و رهبری داشت.
دکتر حسین بختیاری بیان کرد: حضور مردم در عرصه انتخابات و دیگر عرصه‌های مختلف قابل قدردانی است و در این راستا باید همه تلاش را برای خدمت به مردم به کار گیریم. وی با اشاره به دشواری کار در عرصه انتخابات گفت: ۴۳ درصد جمعیت استان مرکزی در اراک متمرکز است و در کنار آن نیز فعالیت احزاب، نخبگان و گروه‌های سیاسی در این کلانشهر بیش از نقاط دیگر استان است که این امر سختی کار را دوچندان می‌کند، اما اعضای هیات اجرایی که متشکل از هفت هزار نفر بودند با همدلی زمینه برگزاری انتخابات سالم را فراهم آوردند و اجازه هیچ‌گونه تخلف و تضییع حقوق افراد داده نشد. فرماندار افزود: فرمانداری اراک آمادگی کامل برای همکاری با شورای پنجم کلانشهر اراک را دارد و در جلسه شورای اداری اراک نیز بر وظیفه همکاری و تعامل مدیران با پارلمان محلی و نمایندگان مردم در شورای شهر تاکید خواهد شد. وی با تاکید بر اینکه طبق اصل ۱۰۰ قانون اساسی شورای شهر، شورای شهرداری نیست و در پارلمان محلی قدرت اعمال نظر و نظارت در کلیه عرصه ها را دارد، گفت: امید است در پایان کار شورای پنجم شهری آباد و عملکردی قابل قبول و البته وجدانی آسوده برجای بماند.
پس از آن اعضای شورا با حضور در صحن رسمی شورای شهر، دکتر کاوه فلک افلاکی را با اکثریت آرا به عنوان رئیس شورا، علی محصولی با هفت رای نایب رئیس شورا و فرزانه رحمتی را به عنوان دبیر انتخاب کردند. در این جلسه علیرضا بیاتیان به عنوان سرپرست شهرداری اراک معرفی شد.همچنین کار انتخاب اعضای کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر نیز در دستور کار قرار گرفت و پیمان رشیدی، علیرضا مرادی و فدایی بعنوان اعضای کمیسیون ماده ۱۰۰ انتخاب شدند. طوفان محمدی و علی محصولی به عضویت کمیسیون ماده ۷۷ در آمدند و فدایی با ۹ رای رئیس کمیسیون توسعه عمران، مرادی با ۹ رای رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و مرتضی سورانه که تنها کاندیدای ریاست کمیسیون فرهنگی و اجتماعی بود رئیس کمیسیون‌های شورا شدند. از سویی بنابر اخباری که منابع آگاه منتشر کردند اسامی چند گزینه برای شهرداری اراک به صحن آورده خواهد شد که شانس داود تاجران در این میان بیش از سایرین است. از سویی دیگر در اولین جلسه شورای پنجم شهر اراک بوی تنش به مشمام رسید و برخلاف انتظار، اعضای فراکسیون امید شورای شهر به هیچ وجه با یکدیگر هماهنگ نبودند. همچنین درگیری لفظی میان اعضای شورای شهر برای انتخاب شهردار باعث شد تا این انتخاب به جلسه بعد موکول شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.