خانه » جدیدترین » همزمان با دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی توسط شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی صورت پذیرفت:/بهره برداری از پروژه های آب رسانی در استان مرکزی

همزمان با دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی توسط شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی صورت پذیرفت:/بهره برداری از پروژه های آب رسانی در استان مرکزی

شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴     شماره ۳۲۴

بهره برداری از طرح آبرسانی به شهر خنداب
همزمان با دهه مبارک فجر طرح آب رسانی به شهر خنداب با حضور استاندار مرکزی، فرماندار شهرستان خنداب، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب و جمعی از مسئولین این شهرستان به بهره برداری رسید.
حفر و تجهیز یک حلقه چاه با آبدهی ۴۰ لیتر در ثانیه،اجرای ۱۵۰۰متر خط انتقال آب ،احداث یک واحد پست برق و برق رسانی به طول ۱۲۰۰ متر و احداث یک واحد کلر زنی از جمله فعالیت هایی بود که در راستای این طرح اجرا گردید. برای اجرای این طرح ۱۲ میلیارد ریال هزینه گردیده است.
بهره برداری از طرح آبرسانی به شهر کمیجان
طرح آب رسانی به شهر کمیجان با حضور استاندار مرکزی، فرماندار شهرستان کمیجان ،امام جمعه کمیجان ، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب و جمعی از مسئولین این شهرستان به بهره برداری رسید.
حفر و تجهیز یک حلقه چاه با آبدهی ۳۰ لیتر در ثانیه ، احداث یک واحد پست برق و برق رسانی به طول ۴۰۰ متر و یک باب موتور خانه از جمله فعالیت هایی بود که در راستای این طرح اجرا گردید. برای اجرای این طرح ۲/۶ میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی استان هزینه شده است.
بهره برداری از یک حلقه چاه آب در شهر دلیجان
یک حلقه چاه آب درشهر دلیجان با حضور فرماندار شهرستان دلیجان، مدیر آب و فاضلاب دلیجان و جمعی از مسئولین این شهرستان به بهره برداری رسید.
در راستای افزایش ظرفیت آب مورد نیاز شهروندان دلیجانی یک حلقه چاه عمیق آهکی در منطقه چال نخجیر به عمق ۱۳۳ متر با آبدهی ۱۵ لیتر در ثانیه حفر ، تجهیز و در هفتمین روز از دهه فجر سالجاری به بهره برداری رسید. برای اجرای این طرح ۲/۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی استانی و جاری داخلی هزینه شده است.
بهره برداری ازطرح آبرسانی به شهر آشتیان
همچنین طرح آب رسانی به شهر آشتیان با حضور فرماندار شهرستان آشتیان ، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی و جمعی از مسئولین این شهرستان به بهره برداری رسید. حفر و تجهیز یک حلقه چاه با آبدهی ۳۰ لیتر در ثانیه در منطقه چشمه خورزن در ۳۵ کیلومتری شهر آشتیان به عمق ۹۷ متر ، اجرای ۵۰۰ متر خط انتقال آب ، احداث یک واحد پست برق و برق رسانی به طول ۲۵۰ متر و یک باب موتور خانه از جمله اقداماتی است که در راستای طرح آبرسانی به شهر آشتیان اجرا گردیده است.
مهندس خلیلی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با اشاره به مشکلات تامین آب شهر آشتیان گفت:آب شهر آشتیان بیشترین هزینه های اجرا ،تولید و انتقال را دارد به همین دلیل گرانترین آب در بین شهرهای استان است.
وی در ادامه افزود: چاه به بهره برداری رسیده در این طرح چهارمین و آخرین حلقه چاه از زنجیره آبرسانی به شهر آشتیان به شمار می رود.
گفتنی است برای اجرای این طرح ۴/۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی استانی هزینه شده است.
بهره برداری ازمخزن و ایستگاه پمپاژ آب شهر خشکرود
طرح آب رسانی به شهر خشکرود با حضور فیلی معاون عمرانی استانداری مرکزی، فرماندار شهرستان ساوه، فرماندار شهرستان زرندیه،امام جمعه خشکرود ، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب و جمعی از مسئولین این شهرستان به بهره برداری رسید.
ساخت یک باب مخزن ۲ هزار متر مکعبی بتنی و احداث یک باب ایستگاه پمپاژ آب از جمله اقداماتی است که در راستای این طرح اجرا گردید. برای اجرای این طرح مبلغ ۹ میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی استانی هزینه شده است.
برگزاری جشنواره «آبی که مینوشیم» در شهر اراک
با همکاری مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان و شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی جشنواره و نمایشگاه «آبی که مینوشیم» در مرکز کانون پرورش فکری استان در ایام دهه مبارک فجر برگزار شد.
زهرا طراوتی فکور مدیر دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی این شرکت با اشاره به خبر فوق افزود : در راستای سیاستهای مشترک شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان درباره آموزش های لازم برای ترویج فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب به کودکان و نوجوانان جشنواره ای در قالب فعالیتهای فرهنگی و هنری همچون نقاشی، عکاسی ، خوشنویسی،نشریه رومیزی،شعرخوانی ،قصه گویی ، سرود ، نمایش های عروسکی و ساخت کاردستی و ماکت به مدت ۱۰ روز در شهر اراک برگزار شد.
وی در ادامه اظهار داشت : این جشنواره در قالب پنج بخش مختلف با عناوین صدای پای آب،پیک آب،مجله آب،زباله های دوست داشتنی و عطش آب تولید گردیده است.
مدیر دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب با اشاره به طرح های اجرا شده در این نمایشگاه گفت: این فعالیت از ابتدای خرداد ماه سال جاری در مرکز کانون پرورش فکری کودکان آغاز شده بود و در بهمن سال جاری این آثار به نمایش گذاشته شده است.
طراوتی با تقدیراز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به منظور برگزاری این جشنواره عنوان کرد: استفاده از ظرفیت‌های هنری و ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می تواند عاملی مهم در گسترش مهارت های زندگی از جمله حفاظت از محیط زیست و مصرف بهینه آب و جلوگیری از هدررفت این نعمت الهی باشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.