خانه » جدیدترین » همزمان با ایام دهه فجر/افتتاح پروژه ۴۴۸ واحدی مسکن مهر مددجویان بهزیستی استان مرکزی

همزمان با ایام دهه فجر/افتتاح پروژه ۴۴۸ واحدی مسکن مهر مددجویان بهزیستی استان مرکزی

شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴     شماره ۳۲۸

پروژه ۴۴۸ واحدی مسکن مددجویان بهزیستی استان مرکزی در مهاجران همزمان با دهه فجر با حضور رییس سازمان بهزیستی کشور و استاندار مرکزی افتتاح و به بهره برداری رسد.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور در این آئین، گفت: امسال دو هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی همزمان باایام الله دهه فجر به مددجویان تحت پوشش این سازمان در سراسر کشور تحویل شده است.
انوشیروان محسنی بندپی با اعلام این خبر، افزود: هم اکنون ۴۶ هزار واحد مسکونی با انعقاد تفاهم نامه ای سه جانبه میان بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی، خیرین و سازمان بهزیستی با پیشرفت فیزیکی از ۲۰ تا ۸۰ درصد برای مددجویان زیرپوشش در حال ساخت است.
وی بیان کرد: دولت تدبیر و امید از ابتدای آغاز فعالیت خود شرایطی را برای آحاد جامعه فراهم کرده که بتوانند به صورت عادلانه از امکانات خدماتی، درمانی و رفاهی بهره مند شوند.
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: با تدابیر دولت و به رغم اوضاع بد مالی در سال ۹۴ ، شرایطی فراهم آمد که افراد دارای معلولیت از اشتغال وامکانات مناسب بهره مند شوند.
محسنی بندپی افزود: در همین راستا، در عین حالی که قانون حمایت از معلولان در مجلس ششم تصویب شده است، اما به سبب دیده نشدن بارمالی آن، دولت تدبیر و امید با تقدیم لایحه دیگری به مجلس شورای اسلامی تلاش کرد تا بارمالی این قانون از روی دوش مددجویان برداشته شود.
وی بیان کرد: هم اکنون ۱۱ هزار واحد مسکونی با کمک سه جانبه خیرین ، بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی و سازمان بهزیستی برای خانوارهای دارای دو نفر معلول به بالا در حال ساخت است.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی نیز در این مراسم گفت: پروژه ۴۴۸ واحد مسکونی مددجویی بهزیستی در مهاجران با زیربنای ۷۵ ، ۸۳ و ۸۵ مترمربعی در ۱۸ بلوک احداث شده که ۳۴۳ واحد از این واحدهای مسکونی به معلولان، ۶۵ واحد مسکونی به زنان سرپرست خانوار ، ۱۰ واحد به افراد ترخیص شده از مراکز بهزیستی و ۳۰ واحد به خانوارهای دو معلول به بالا تحویل داده شد.
بهروز رفیعی افزود: طرح « نهضت مسکن معلولان و زنان سرپرست خانوار» از سال ۸۹ به مرحله اجرا درآمده که تا کنون ۱۳۱۹ واحد در مناطق روستایی و شهری به واجدین شرایط زیرپوشش بهزیستی تعلق گرفته است.
وی ادامه داد: همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران ۲۵ عنوان برنامه مختلف فرهنگی و عمرانی با هدف گرامیداشت یاد و خاطره ایام شکوهمند پیروزی انقلاب برگزار شد.
رفیعی اظهار داشت: علاوه بر افتتاح پروژه ۴۴۸ واحدی مسکن مددجویان، پروژه مسکونی چهار واحدی آشتیان، بهره‌برداری از مجتمع غیردولتی شهری کمیجان، راه اندازی فاز دوم مرکز نگهداری سالمندان خاوه و افتتاح کلینیک مددکاری مادر اراک بخشی از این پروژه ها بود.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی بهره‌برداری مسکن معصومیه و افتتاح شرکت تعاونی تلاشگران توانمند ایلیا اراک، بهره‌برداری مجتمع خدمات بهزیستی غیر دولتی روستایی نهرمیان شازند و مجتمع خدمات بهزیستی غیردولتی شهر هندودر را از دیگر پروژه‌های این اداره کل خواند.
برگزاری نشست صمیمانه رئیس سازمان بهزیستی با کارکنان بهزیستی استان مرکزی
یکی از برنامه های مهم ایام دهه فجر نشست صمیمانه معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور با کارکنان بهزیستی استان مرکزی بود.
رییس سازمان بهزیستی کشور در این نشست گفت: سازمان بهزیستی یکی از سازمان هایی است که توانسته اعتماد عمومی مردم را جلب کند و این اعتماد با توجه به فعالیت و همکاری کارکنان این سازمان محقق شده است که افزایش این اعتماد نیاز به همکاری و فعالیت بیشتر کارکنان و مدیریت این سازمان دارد.
انوشیروان محسنی بندپی با بیان اینکه حقوق کارکنان بهزیستی نسبت به سایر سازمان ها و نهادهای کشور در سطح پایین تری قرار دارد، اظهار کرد: به منظور ارائه خدمات مطلوب به مددجویان بهزیستی باید کارکنان و پرسنل این سازمان در شرایط مناسبی قرار گیرند تا اهداف تعریف شده حاصل شود، البته پیگیری لازم جهت افزایش فوق العاده کارکنان در دستور کار قرار دارد.
وی با تقدیر از تلاش شبانه روزی کارکنان و کارمندان این سازمان، فعالیت های بهزیستی را یک نوع فعالیت مددکار محور عنوان و افزود: خدمت کارکنان این سازمان یک کار معنوی و یک نوع عبادت محسوب می شود.
محسنی بندپی، توانمندسازی کارکنان را به عنوان یکی از گام های اجرای طرح توانمندسازی جامعه هدف خواند و اظهار کرد: امسال بحث استخدامی و جذب نیروی انسانی در سازمان بهزیستی کشور وجود ندارد اما امیدوار هستیم در سال آینده این امر تحقق یابد.
وی ادامه داد: هم اکنون ساختار سازمان بهزیستی کشور در حال بازنگری است که برای اجرایی شدن این تغییر ساختار، یک تیم کارشناسی مشخص شده است.
معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه مجموعه مدیریتی و پرسنل بهزیستی، مجموعه ای فعال و پویاست، گفت: رضایتمندی که امروز از مجموعه بهزیستی وجود دارد به واسطه همراهی ها و زحمات همه پرسنل بهزیستی در کنار مدیریت علمی است که موجب شده، شاهد مجموعه ای پویا و فعال باشیم.
محسنی بندپی گفت: با برنامه ریزی های انجام شده، سعی خواهد شد تا سطح رفاهی کارکنان این سازمان به ویژه در مراکز استان و شهرستان ها ارتقا پیدا کند.
وی اظهار کرد: ساماندهی وضعیت کارکنان این سازمان در راستای فراهم کردن شرایط معیشتی بهتر برای کارکنان و خانواده هایشان انجام می شود که در بالا رفتن انگیزه کارمندان در انجام بهتر وظایفشان و همچنین شادابی و نشاط خانواده آنان تاثیر مستقیم و بسزایی دارد.
محسنی بند پی در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از همدلی و همت والای مسئولین بهزیستی، بیان کرد: افرادی که مدارج علمی را پله پله طی کرده اند، مدیران لایقی با عقبه قوی می شوند و اصل پذیرفته شده مدیریت دنیا که موفقیت مدیران را رقم می زند، همکاری و تعامل بین کارکنان است که مجموعه ای هماهنگ را تشکیل می دهد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور برنامه ریزی دوره جدید در مجموعه بهزیستی را شامل تقویت رویکرد پیشگیرانه در بروز و شیوع آسیب های اجتماعی و معلولیت، استاندارد سازی خدمات و تقویت انگیزه های کاری بین پرسنل در بهزیستی دانشت و اظهار کرد: تسری بخشیدن فوق العاده شغل به پرسنل بهزیستی با نظر موافق سازمان مدیریت در حال پیگیری است که امیدوارم با نظر موافق نمایندگان مجلس به شکل قانون تصویب شود.
گفتنی است کارکنان بهزیستی نیز در این مراسم سوال های خود در مورد پایین بودن حقوق و مزایا با توجه به سختی کار، وضعیت استخدام کارکنان قراردادی، در نظر گرفتن تسهیلات برای بانوان شاغل، افزایش مستمری مددجویان توانبخشی و اجتماعی و اختصاص دادن تسهیلات با سود کم جهت بازتوانی آن ها، درنظر گرفتن بیمه برای تمامی خدمات ارائه شده بخش توانپزشکی معلولین و… را با معاون وزیر درمیان گذاشتند. در پایان نشست همچنین از قالب جدید سایت بهزیستی استان مرکزی رونمایی شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.