خانه » جدیدترین » با غلبه بر شهرداری تبریز قطعی شد؛/تقابل شهـرداری اراک و دانشگاه آزاد تهران در یک چهارم نهایی لیگ برتر بسکتبال

با غلبه بر شهرداری تبریز قطعی شد؛/تقابل شهـرداری اراک و دانشگاه آزاد تهران در یک چهارم نهایی لیگ برتر بسکتبال

شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴    شماره ۳۲۸

گروه ورزشی-وقایع استان:
تیم شهرداری اراک در ادامه رقابتهای لیگ برتر بسکتبال با نتیجه ۸۲ بر ۷۵ برابر نماینده تبریز به پیروزی رسید.
به گزارش وقایع استان، در هفته ماقبل پایانی لیگ برتر بسکتبال باشگاه های کشور روز دوشنبه در سالن امام خمینی اراک شهرداری اراک که تا قبل این مسابقه در جایگاه پنجم لیگ قرار داشت به مصاف شهرداری تبریز، تیم هشتم جدول رفت که در پایان توانست با پیروزی در این مسابقه به رده چهارم جدول بازگردد.
در این مسابقه که مطابق معمول با استقبال خوب هواداران بسکتبال همراه بود نماینده بسکتبال استان مرکزی بعد از دو شکست متوالی، بدون سرمربی و شاخص ترین بازیکن خود مقابل همنام تبریزی اش صف آرایی کرد.شهرداری در این دیدار محمد کسایی پور را به علت محرومیت روی نیمکت خود نمی دید و حامد آفاق نیز بعد از مصدومیت در دیدار مقابل شیمیدر به مانند بازی با پتروشیمی در این دیدار نیز غایب بود.
شهرداری تبریز تا به اینجای لیگ تنها ۳ پیروزی کسب کرده بود اما بر خلاف آنچه تصور می شد در این مسابقه برای شهرداری اراک رقیب دست و پا بسته ای نبود. کما اینکه این تیم در کوارتر اول با اختلاف امتیازی مناسبی از شهرداری اراک پیش افتاد و توانست نتیجه ۲۲ بر ۱۳ را در این کوارتر به سود خود به ثبت برساند.
تبریزی ها تا آخرین دقایق نیمه نخست نیز برتری خود را حفظ کردند تا اینکه در آخرین لحظه ها شاگردان محمد کسایی پور توانستند یک امتیاز اختلاف با میهمان خود ایجاد کنند و در پایان کوارتر دوم با برتری به رختکن بروند.۳۴ بر ۳۳ نتیجه بازی تا پایان نیمه اول بود.
در کوارتر سوم شهرداری تبریز اقدام به پرتاب های سه امتیازی بیشتری کرد و دست بر قضا در این زمینه موفق هم بود.با این وجود آنها در پایان کوارتر سوم نیز نتوانستند عقب ماندگی جزئی خود در نیمه نخست را جبران کنند و شهرداری اراک در پایان این کوارتر با حساب ۵۰ بر ۴۸ از حریف خود پیش بود.
اما در کوارتر پایانی هر چه از زمان مسابقه گذشت فاصله دو تیم بیشتر شد تا شهرداری اراک در پایان بتواند یک پیروزی دیگر به کارنامه این فصل خود در لیگ برتر بسکتبال اضافه کند.
در دیگر دیدارهای این هفته نیز پتروشیمی بندر امام ۷۰ بر ۶۳ میزبان خود دانشگاه آزاد را در سالن حکیمیه تهران شکست داد.ثامن مشهد در سالن خانه بسکتبال مشهد ۷۱ بر ۶۷ شهرداری گرگان را مغلوب کرد و شیمیدر تهران نیز در یکی از دیدارهای حساس این هفته در تالار بسکتبال آزادی ۸۴ بر ۶۰ برابر پالایش نفت آبادان پیروز شد.
در پایان این مرحله هشت تیم برتر به مرحله یک چهارم نهایی لیگ برتر صعود خواهند کرد و در این مرحله تیم های اول با هشتم، دوم با هفتم، سوم با ششم و چهارم با پنجم در دور حذفی و به صورت ۴ از ۷ مسابقه می دهند که نتایج سه بازی رودرروی تیمها در مرحله اول، در مرحله حذفی نیز لحاظ خواهد شد و در واقع تیم ها در مرحله حذفی کار خود را با برگزاری چهارمین دیدار آغاز می کنند.
هم اکنون در جدول رده بندی بازیها پتروشیمی بندرامام با ۴۲ امتیاز صدرنشین است و پس از این تیم شیمیدرتهران با ۴۰، نفت آبادان با ۳۹، شهرداری اراک با ۳۷، دانشگاه آزاد تهران با ۳۶، شهرداری گرگان با ۳۵، ثامن مشهد با ۳۱ ، شهرداری تبریز و نیروزمینی تهران هر دو با ۲۶ امتیاز، تیم های دوم تا نهم جدول بازیها را تشکیل می دهند.
هفته پایانی رقابتهای لیگ برتر بسکتبال شنبه و یکشنبه با برگزاری ۴ مسابقه پیگیری می شود که طی آن شنبه شهرداری اراک در خانه خود میزبان دانشگاه آزاد تهران خواهد بود، پتروشیمی بندرامام میزبانی از نیروزمینی تهران را عهده دار است، نفت آبادان در خانه با شهرداری تبریز مسابقه خواهد داد و شیمیدر و ثامن مشهد نیز در تهران به مصاف هم می روند.
با توجه به نتایج رخ داده تا به امروز فارغ از هر نتیجه ای که در بازیهای هفته آخر حاصل شود پتروشیمی صدرنشین بازیها در پایان این دور خواهد بود، شیمیدر و نفت آبادان بر سر جایگاه دومی رقابت خواهند کرد که البته با توجه به دیدارهای نه چندان دشوار هر دوی آنها در هفته پایانی و کسب پیروزی احتمالی توسط هر دو تیم به احتمال بسیار زیاد شیمیدر در جایگاه دوم قرار می گیرد و نفت آبادان نیز سوم می شود، یکی از دو تیم شهرداری اراک و دانشگاه آزاد که در هفته آخر به دیدار هم می روند نیز در جایگاه چهارم و دیگری در جای پنجم قرار میگیرد و بدین ترتیب این دو تیم در مرحله یک چهارم نهایی نیز با یکدیگر روبرو می شوند، شهرداری گرگان که در هفته پایانی با قرعه استراحت مواجه است قطعا ششمین تیم لیگ خواهد بود، حضور ثامن مشهد نیز در رده هفتم مسجل است و دو تیم شهرداری تبریز و نیروزمینی تهران نیز برای قرار گرفتن در رده هشتم و صعود به عنوان اخرین تیم به دور بعد تلاش خواهند کرد که با توجه به اینکه هر دو تیم دیدارهای دشواری پیش رو دارند و با عنایت به تفاضل گل بهتر شهرداری تبریز، این تیم شانس بیشتری برای حضور در دور بعد دارد.
بدین ترتیب علاوه بر دیدار شهرداری اراک و دانشگاه آزاد تهران که قطعا یکی از دیدارهای یک چهارم نهایی لیگ برتر خواهد بود اگر اتفاق عجیبی در هفته پایانی لیگ رخ ندهد پتروشیمی بندرامام و شهرداری تبریز یکی دیگر از دیدارهای مرحله یک چهارم را برگزار خواهند کرد، شیمیدر تهران و ثامن مشهد دیگر دیدار این مرحله را تشکیل می دهند و نفت آبادان نیز می بایست به مصاف شهرداری گرگان برود که همانطور که گفته شد به جز مسابقه اول هنوز قطعیت سه دیدار دیگر مشخص نیست.
تقابل با دانشگاه آزاد برای نماینده استان مرکزی می تواند از این لحاظ قرعه ای ایده آل به شمار آید که شهرداری اراک تا به اینجا هر دوبازی خود مقابل این تیم را با پیروزی سپری کرده است و اگر در هفته پایانی نیز بتواند از سد این تیم بگذرد با توجه به لحاظ شدن این نتایج در مرحله یک چهارم نهایی، نماینده اراک برای حضور در جمع چهار تیم برتر بسکتبال ایران در اولین سال حضور خود در لیگ برتر، تنها به یک پیروزی دیگر مقابل این تیم در مرحله بعد نیاز خواهد داشت.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.