خانه » پیشنهاد سردبیر » نگاهی به هفته بیستم رقابت های دسته یک فوتبال کشور/با پاشا هم باختیم

نگاهی به هفته بیستم رقابت های دسته یک فوتبال کشور/با پاشا هم باختیم

دوشنبه ۴ بهمن ۹۵ شماره ۵۱۳

یاسر هویدی
وقایع استان

هفته بیستم لیگ دسته اول کشور جام آزادگان با برگزاری ۸ دیدار در شهر های مختلف کشور انجام شد، در این مقال گزارشی کوتاه از دیدارهای برگزار شده ارائه می گردد و در ادامه به روند تیره روزی های آلومینیوم اراک در بازی خارج از خانه مقابل پارس جنوبی نگاهی داریم.

خیبر خرم ۱ سپیدرود رشت ۱
سپیدرود بالانشین جدول نتوانست از پس خیبر برآید و بزرگترین خدمت را به ملوان کرد که بتواند به صدر تکیه بزند بازی دو تیم در شرایطی پیش رفت که خیبر برتری محسوسی در این دیدار داشت و موقعیت های گل بیشتری خلق کرد نا گفته نماند تیم دوست داشتنی خرم آبادی ها در این بازی از چند بازیکن اصلی خود بی بهره بود و در روزی که می توانست در کمال شگفتی برنده این بازی باشد به تک امتیاز خانگی اکتفا کرد.

گل گهر سیرجان ۰ مس کرمان ۰
رقابت هم استانی ها علیرغم تلاش های طرفین بدون برنده و گل به اتمام رسید. آبی پوشان سیرجانی در این بازی برتری محسوس تری نسبت به حریف داشتند و موقعیت های بهتری نیز خلق کردند که با بی دقتی از کف مهاجمان این تیم هدر رفت در این بازی سیرجانی ها هماهنگ تر و بهتر ظاهر شدند؛ ولی نتوانستند مزد برتری خود را بدست آورند و به تک امتیاز خانگی بسنده کردند گل گهر سیرجان در هفته بیست و یکم بایستی به مصاف نفت مسجدسلیمان برود این تیم در جایگاه سوم جدول شرایط مساعدی برای صعود دارد.

استقلال اهواز ۰ اکسین البرز ۰
استقلال اهواز که ظاهرا در دور برگشت مسابقات شرایط بهتری را تجربه می کند در هفته بیستم میزبان تیم متمول اکسین البرز بود که به تازگی یحیی گل محمدی خوشنام را بخدمت گرفته است.
دیدار رفت دو تیم با سه گل به سود البرزی ها به اتمام رسید و همگان پیش بینی برد راحتی را برای اکسین داشتند ولی این تیم به صخره سخت اهوازی ها برخورد. اهوازی ها از دو بازی اول دور برگشت دو تساوی امیدوار کننده در مقابل دو تیم متمول خونه به خونه و آلومینیوم اراک کسب کرده بودند و در این بازی انگیزه زیادی در مقابل اکسین داشتند حتی توانستند موقعیت هایی را روی دروازه این تیم خلق کنند.
اکسین در این بازی بهتر ظاهر شد ولی نتوانست موقعیت های خلق شده را به تور دروازه رقیب اهوازی خود بنشاند و دو امتیاز حیاتی را از دست داد بایستی در بازیهای آینده منتظر باشیم و ببینیم این دو تیم چه نمایشی از خود به جای خواهند گذاشت.

مس رفسنجان ۴ راه آهن ۲
دیدار جذاب و پر گل دو تیم در حالی آغاز شد که شرایط راه آهن زیاد مساعد نیست و این باشگاه با مشکلات عدیده مالی دست و پنجه نرم می کند ضعف مفرط خط دفاعی راه آهن باعث شد این خط دفاع به هیچ توپی در این بازی نه نگوید هرچند راه آهنی ها خیلی در تلاش بودند که دائما اختلاف را با میزبان کم کنند ولی میل هجومی رفسنجانی ها اجازه خودنمایی را به این تیم نداد و شکست پرگل دیگری در کارنامه راه آهن نگون بخت رقم خورد.
نساجی مازندران ۲ ایرانجوان بوشهر ۱
امید مازندرانی ها و عشق دیرین قائمشهری ها در این بازی توانست تیم سخت کوش و جوان و پر پدیده ایرانجوان را شکست دهد و به جایگاه خود در جدول سامانی بخشد، نساجی با این برد به ۵ امتیازی ملوان صدرنشین رسید این تیم پس از جدایی محمود فکری، حسین مسگر ساروی بازیکن و کاپیتان قدیمی خود را بعنوان سرمربی برگزید که البته مسگر ساروی نیز پس از این پیروزی شیرین عطای کار در نساجی را به لقایش بخشید و از این تیم جدا شد تا ساکت الهامی مربی پر حاشیه صبای قم سکان هدایت این تیم را در دست گیرد. جوانان سعید مفتخر در این بازی نیز نمایش درخور و شایسته ای ارائه دادند؛ ولی نتوانستند حاصلی جز شکست برداشت نمایند قطعا فوتبال ایران در آینده از جوان های بی نظیر ایرانجوان بوشهر بسسیار خواهد شنید.

بادران تهران ۳ خونه به خونه ۳
خونه به خونه بابل که در دور برگشت بازی ها شرایط مساعدی ندارد در تهران مقابل بادرانی ها تن به شکست پر گلی داد این تیم به تازگی شاهد بازگشت حبیب کاشانی مرد کهنه کار فوتبال به این عرصه گردیده است تا بعد از علی کریمی که بعنوان مدیر فنی این تیم مشغول به کار است این تیم را در مسیر سخت صعود به لیگ برتر همراهی نماید. بازی این دو تیم تا دقیقه ۳۰ پایاپای ادامه یافت که در این دقیقه بادران صاحب ضربه پنالتی شد و از این به بعد عنان بازی کاملا در اختیار بادرانی ها قرار گرفت و توانستند دو بار دیگر دروازه شیرهای بابل را باز کنند.
اخراج یکی از بازیکنان تیم خونه به خونه نیز در این نتیجه بی تاثیر نبود. زمزمه هایی پس از این نتیجه مبنی بر تغییر در کادر فنی خونه به خونه بگوش می رسد و ظاهرا آخرین فرصت برای علیرضا مرزبان فرارسیده است.

ملوان بندر انزلی ۱ فولاد یزد ۰
تیم رده اولی ملوان بندرانزلی در این بازی در برابر تیم بحران زده فولاد یزد قرار گرفت. تیم ملوان بندرانزلی حالا با تثبیت صدرنشینی اش با مربی گری محمد مایلی کهن تمام انگیزه اش راهیابی به لیگ برتر است. البته نباید از حمایت هواداران ملوانی در بازی های خانگی چشم پوشید. فولاد یزد هم اکنون در شرایط بحرانی قرار دارد بی شک این تیم تنها آرزو و عصاره فوتبال یزد است ولی هم اکنون در جدول وضعیت مساعدی ندارد.

شکستی دیگر برای نماینده دیار آفتاب
آلومینیوم اراک که خیلی ضربتی پس از تساوی مقابل استقلال اهواز به واسطه اعتراض هواداران و انتقاد رسانه ها ، داود مهابادی را از سمت خود برکنار کرده و مهدی پاشازاده را به کار گمارده بود در فرصت اندک ریکاوری و پذیرش تغییرات نتوانست از شکستی دیگر جلوگیری کند و مقابل تیم خوب پارس جنوبی با نتیجه دو بر یک تن به شکست داد.
تیم فوتبال آلومینیوم اراک در این دیدار با ترکیب ارشاد یوسفی، ابوالفضل قربانی، هادی شکوری، محسن حمیدی، نادر هوشیار، ابوالفضل کمانی، حامد بصیری، حسین مددی، میلاد احمدی، رضا سلیمانی و اسماعیل کیانی وارد میدان شد و در همان نیمه اول ابوالفضل کمانی بازیکن این تیم از بازی اخراج و آلومینیوم نیمه دوم را ده نفره آغاز کرد. در همین نیمه تیم پارس جنوبی یک پنالتی را نیز از دست داد.
ولی در نیمه دوم شرایط تغییر کرد ابتدا تیم پارس جنوبی به گل رسید ولی تیم آلومینیوم در صدد جبران برآمد و نتیجه را مساوی کرد؛ اما در دقایق پایانی بازی این بازیکن پارس جنوبی بود که گل برتری را وارد دروازه تیم اراکی کرد و دیگر فرصتی برای تیم ده نفره آلومینیوم برای جبران باقی نماند.
مهدی پاشازاده سرمربی محبوب اراکی ها از سوی کادر مدیریتی باشگاه به کار گمارده شد تا از نتایج نا امید کننده این تیم جلوگیری کند هرچند این مربی فرصت چندانی برای اجرای تغییرات خود نداشت و هنوز حتی به شناخت نسبی از بازیکنان و شرایط موجود تیم نرسیده ولی بارقه های کم سویی از تسلط این مربی خصوصا در حین بازی بر روی نحوه بازی و کارایی بازیکنان به چشم می آمد و البته در هفته های آینده این تیم قطعا شرایط به مراتب بهتری را بدست خواهد آورد و می تواند به جایگاه خود در نیمه پایینی جدول سر و سامانی دهد.
این تیم در فصل نقل و انتقالات نیز نتوانست بطرز شایسته ای نقاط ضعف خود را ترمیم نماید حال بایست منتظر ماند و در ادامه کار تاثیرات این تغییرات را مشاهد کرد. هم اکنون در جدول رده بندی لیگ دسته یک فوتبال کشور تیم های ملوان بندرانزلی، سپیدرود رشت و گل گهر سیرجان در رتبه های اول تا سوم قرار دارند و تیم آلومینیوم اراک با ۲۴ امتیاز پس از راه آهن یزدان در رده دوازدهم قرار دارد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.