خانه » جدیدترین » نگاهی به محبوب ترین های سال ۹۴/ خوش اقبال ها

نگاهی به محبوب ترین های سال ۹۴/ خوش اقبال ها

گروه فرهنگی- وقایع استان:
سال ۹۴ یکی از سال هایی است که در آن فضای مجازی بیشتر از قبل جای خود را در میان ایرانیان باز کرد، ورود اپیلیکیشن های مختلف به واسطه دنیای تکنولوژی و اطلاعات باعث شد تا کاربرانی بیشتری از آنها استفاده کنند، یکی از این اپلیکیشن های محبوب در میان ایرانیان
Dubsmash است که هر روز شاهد افزایش ویدئوهای تهیه شده با آن هستیم. رامبد جوان و تیم برنامه خندوانه جزو اولین هنرمندانی بودند که به صورت عمومی از نرم‌افزار «دابسمش» استفاده کردند. محبوبیت بالای برنامه مذکور و هم‌چنین شخصیت جناب خان، سبب شد تا به دنبال رامبد و تیم‌اش، صدها نفر دیگر نیز «داب»‌های خود را ضبط کرده و در فضای مجازی قرار دهند. پس از انتشار این «داب»‌های کوتاه، صفحه‌های بزرگ و کوچک بسیاری در شبکه‌های اجتماعی و خصوصا اینستاگرام شکل گرفت. این صفحه‌ها ابتدا با قرار دادن ویدئوهای کوتاه مردم به محبوبیت رسیدند و در ادامه برای حفظ این محبوبیت، هواداران خود را به چالش‌های اینترنتی دعوت کردند.
این اپیلیکیشن یک برنامه پیام‌رسان ویدئویی برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS است که به کاربران امکان اضافه کردن کلیپ‌های صوتی به ویدئوهای ضبط شده از طریق گوشی آن‌ها را خواهد داد. برنامه‌ای که این امکان را فراهم می‌کند تا کاربران با استفاده از لب‌خوانی روی صداهای استخراج شده از صحنه فیلم‌های مختلف، موسیقی‌های متفاوت و یا حتی مکالمات و گزارش‌های تلویزیونی، ویدئویی جذاب بسازند رفته رفته جای خود را نه‌تنها به عنوان برنامه‌ای پرطرفدار بلکه به عنوان هدفی برای سرگرمی و فراهم کردن موجبات شادی، در میان کاربران پیدا کرده است. این برنامه توسط تیم سه نفره برنامه‌نویسان آلمانی به بازار عرضه شد.
یکی از دلایل اصلی محبوبیت این برنامه، سادگی آن است. این برنامه به‌حدی محبوب است که حتی راننده فرمول یک، لوئیز همیلتون، بازیگر استرالیایی، جک‌من و یا حتی هنرپیشه محبوبی مانند دمی‌مور و افراد دیگر نیز تجربه ساخت کلیپ با استفاده از آن را داشته‌اند، این نرم‌افزار به وجود آمده است تا هنر لب زدن را به شکلی عمومی و قابل لمس برای تمامی اقشار جامعه در اختیار علاقه‌مندان قراردهد. کارائوکه کردن با دابسمش حداقل یک و حداکثر ۱۰ ثانیه زمان در اختیار کاربر قرار می‌دهد و این مورد جذابیت آن را چندین برابر می‌کند. استقبال از دابسمش نشان می دهد که بسیاری از کاربران به دنبال افزایش محبوبیت خود آن هم بدون تلاش و ایجاد خلاقیت زیاد است و در واقع این اپیلیکیشن به طور ناخودآگاه موجب انتقال حس قدرت و اعتماد به نفس به کاربران است.
یکی دیگر از محبوب های سال ۹۴ ، سریال شهرزاد در سینمای خانگی است، این سریال به کارگردانی حسن فتحی و تهیه کنندگی سیدمحمد امامی و سرمایه گذاری مشترک سیدمحمد امامی و سیدمحمدهادی است به یکی از محبوب‌ترین سریال‌های شبکه خانگی تبدیل شده است.
داستان سریال حول محور قرارگیری شخصیت اصلی آن شهرزاد است. دختری که تلاش می کند تا در جامعه ای سنتی هویتی مدرن داشته باشد اما بزرگ آقا به عنوان نمایندگی کننده قدرت مسلط دولت و ملت زندگی او را به بازی گرفته است. بازیگران سینمایی فیلم های محبوب طبقه متوسط شهری مانند شهاب حسینی و ترانه علیدوستی نقش های اصلی را بازی می کنند لذا سریال نه فقط توده های عادی و بخش سنتی جامعه که بخشی هایی از طبقه فرا دست فکری که تمایل به مدرن شدن را دارند نیز در بر گرفته است.
یکی از عوامل مهم در خط داستانی شهرزاد و شخصیت های آن فضای تاریخی فیلم است. اگر چه که داستان شهرزاد، شخصیت های آن، بستر عاطفی و حوادث حول آن دارای جذابیت است اما شهرزاد در بستری رخ می دهد. شهرزاد در واقع برهه تاریخی دل پسند طبقه متوسط شهری است، عاشقانه‌ای در بستر تاریخ که وقایع را زمینه خلقِ لحظاتِ دراماتیک خویش ساخته و می‌کوشد مخاطبش را نمک‌گیر معجونی از واقعیت و خیال کند!
فضای عاشقانه محبوب مخاطب ایرانی، نگاه به تاریخ و اتفاقات معاصر ایران آن هم به طور غیر مستقیم توانسته این شرایط را ایجاد کند تا شهرزاد یکی از محبوب ترین ها باشد، استفاده از المان هایی چون کافه نادری، گردنبند مرغ آمین ، کاخ سلیمانیه، دانشگاه تهران و ترانه کجایی هر روز این سریال را محبوبتر از قبل می کند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.