خانه » جدیدترین » نگاهی به فیلم های سینمایی در حال اکران در اراک در صفحه ویژه «گیشه»

نگاهی به فیلم های سینمایی در حال اکران در اراک در صفحه ویژه «گیشه»

چهارشنبه ۱ تیر ۱۴۰۱   شماره ۱۵۷۴

دو کمدی و دو درام بر پرده سینما

سمیه انصاری فر

دو کمدی «نقره داغ»، « چند می گیری گریه گنی۲»، درام اجتماعی «بدون قرار قبلی» و درام سیاسی عاشقانه «هناس» به همراه فیلم کودک و نوجوان « والدین امانتی» این روزها در سالن های سینمای پردیس عصر جدید اراک اکران می شود.
نگاهی گذرا و کوتاه داریم به قصه این فیلم ها و اقبال عمومی شان. در سینمای ایران همیشه فیلم های کمدی تاثیر زیادی بر گیشه داشته اند و می توان به جرات گفت حیات اقتصادی سینمای ایران در گـرو فیلم های کمدی است که هر از چند گاهی مردم را به سینما می کشاند که قطعا فروش بالای آن ها نشان از سلیقه مخاطب امروز می دهد. بنابراین منطقی است که بیشترین سانس ها و برنامه های سینمایشــان را بر فیلم های کمدی متمرکز کنند. پردیس سینمای عصرجدید اراک هم اکنون دو فیلم کمدی نقره داغ به کارگردانی محسن آقاخان و چند می گیری گریه کنی ۲ به کارگردانی علی توکل نیا که ادامه فیلم چند می گیری گریه کنی است را در لیست اکران های خود دارد.
کمدی نقره داغ در پیشانی خود نام اکبر عبدی را دارد. بازیگری که زمانی نامش تضمین فروش هر فیلمی بود. این فیلم به کارگردانی محسن آقاخان در سال ۱۳۹۹ در سکوت خبری و با عنوان «جنس لطیف» وارد مرحله فیلمبرداری شد و برای اکران نام آن تغییر پیدا کرد. داستان این فیلم که در آن اکبر عبدی با دخترش المیرا همبازی شده درباره مردی است که برای تصاحب ثروتی، خود را به شمایل یک زن درمی‌آورد. اکبر عبدی در این فیلم با گریم زنانه جلوی دوربین حاضر می‌شود. این برای چندمین بار است که اکبر عبدی را با چنین گریمی می بینیم. آمار فروش این فیلم نشان می دهد حتی شمایل زنانه اکبر عبدی نتوانسته به استقبال از آن کمک کند و شاید دلیل اصلی شکست آن این باشد که جنس این کمدی به روز نیست و مخاطب امروز دیگر از چنین کمدی هایی لذت نمی برد و برای تماشای آن به سینما نمی رود.
چند می گیری گریه کنی در سال ۱۳۸۴ به کارگردانی شاهد احمدلو ساخته شد. حضور بازیگرانی چون الناز شاکردوست، ابوالفضل پورعرب، حمید لولایی، شهرام حقیقت دوست و زنده یاد منوچهر نوذری و موضوع متفاوت مواجهه با مرگ در این کمدی بسیار مورد توجه قرار گرفت. این فیلم توانست سیمرغ نقش مکمل فجر را برای حمید لولایی و دیپلم افتخار هیات داوران را برای شاهد احمدلو، کارگردان فیلم به ارمغان بیاورد .چند می گیری گریه کنی ۲ قسمت دوم یا ادامه همان فیلم است که این بار آن را علی توکل نیا کارگردانی کرده است. ابوالفضل پورعرب، حمید لولایی، حامد آهنگی، محیا دهقانی، اشپیتیم آرفی و عباس جمشیدی فر بازیگران این فیلم هستند. داستان چند می گیری گریه کنی ۲ از جایی آغاز می‌شود که پسر رضا شایسته ( نقشی که منوچهر نوذری در قسمت اول فیلم بازی می کرد) بعد از سی سال زندگی در خارج از کشور، بعد از فوت پدرش برای گرفتن ارثیه به ایران می‌آید ولی با یک وصیت عجیب از جانب پدرش روبرو می‌شود. او باید برای هفت خانواده که وضعیت مالی خوبی ندارند، هفت مراسم تشییع جنازه بگیرد و در مراسم ختم حضور چشمگیر و پررنگی داشته باشد. همین وصیت غیرعادی باعث باز شدن مجدد پای گریه‌کن‌ها و شرکت تشریفاتی قسمت اول به فیلم چند می گیری گریه کنی ۲ می‌شود. به نظر می‌رسد که این فیلم از نظر داستانی ارتباط خوبی با نسخه قبلی دارد. ساخت نسخه دوم فیلم های موفق و پرفروش نزدیک به یک دهه است که در سینمای ایران باب شده است. با توجه به استقبال مخاطب از قسمت اول فیلم به نظر می رسد قسمت دوم آن نیز با اقبال خوبی رو به رو شود.
بدون قرار قبلی و هناس دو فیلم دیگر در حال اکران پردیس عصر جدید هستند. بدون قرار قبلی آخرین ساخته بهروز شعیبی از یکی از داستان های مصطفی مستور داستان نویس معاصر ایرانی اقتباس و الهام گرفته شده است. در این فیلم پگاه آهنگرانی، مصطفی زمانی، صابر ابر و الهام کردا حضور دارند. قصه فیلم درباره دختری به نام یاسمن است که به همراه مادر خود در آلمان زندگی می کند و بعد از فوت پدرش با پسر خود آلکس که دچار اوتیسم است به ایـــران باز می گردد. یاسمن در این سفر با مسائل، چالش هــا و آدم های مختلفی رو به رو می شود و حضورش در شهر مشهد به نوعی در نگاه و شناخت او نسبت به ایران و حتی پدرش موثر است و موجب تغییر و تحولات درونی او می شود. به نظر می رسد این فیلم با توجه به حافظه ایرانی اسلامی مخاطب مورد توجه قرار بگیرد.
فیلم هناس به کارگردانی حسین دارایی به مساله ترور از جنبه ای متفاوت می پردازد. این فیلم روایت بخش هایی از زندگی شهید داریوش رضایی نژاد یک از دانشمندان هسته ای از زاویه دید همسر اوست. زنی که تلاش می کند زندگی در آستانه فروپاشی خود را نجات دهد. در این فیلم مریلا زارعی، بهروز شعیبی و وحید رهبانی حضور دارند. منتقدان معتقدند فیلم با وجود سوژه و دستمایه ای خوب نتوانسته در پرداخت موفق باشد و قصه برای مخاطب گنگ و نامفهوم است. به نظر می رسد این فیلم نتواند آن طور که باید مخاطب امروز را راضی نگاه دارد.
والدین امانتی فیلمی در ژانر کودک و نوجوان به کارگردانی حسین قناعت است. این فیلم روایتگر ماجراهای دختر و پسر نوجوانی است که به دلیل شرایط اقتصادی خانواده، آرزوی زندگی بهتری را می کنند. در ادامه داستان آرزوی آن ها برآورده می شود و تجربیات تازه ای را با خود به همراه می آورد. سینمای کودک و نوجوان همیشه سینمای مهجوری بوده است و اغلب ساخته های این حوزه از استقبال کمی رو به رو می شوند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.