خانه » پیشنهاد سردبیر » نگاهی به عملکرد نیم فصل تیم فوتبال آلومینیوم اراک/غیرقابل دفاع

نگاهی به عملکرد نیم فصل تیم فوتبال آلومینیوم اراک/غیرقابل دفاع

یکشنبه ۲۱ آذر ۹۵ شماره ۴۸۰
یاسر هویدی
وقایع استان

پس از شش هفته ناکامی بالاخره تیم فوتبال آلومینیوم اراک توانست در زمین خود و با برتری یک بر صفر بادران تهران را با شکست بدرقه کند و به ناکامی های اخیر خود پایان دهد قصد پرداختن به این بازی را نداریم بلکه آنچه باعث شد دوباره پیرامون این تیم مطلبی را به رشته تحریر در آوریم نزدیک بودن تعطیلات نیم فصل و فرصت تقویت دوباره تیم هاست.
در روزهای ناکامی این تیم بنا بر رسالت رسانه ای خود از تیم حمایت کردیم و امیدوار بودیم بدشانسی های این تیم پایان پذیرد و حالا با خروج ولو موقتی از بحران بایستی انتظارات خود و هواداران این تیم را برای پنجره نقل و انتقالات زمستانی و همچنین ادامه روند کار اعلام نماییم. کمی ملایمت را کنار گذاشته و بی پروا تر در خصوص ضعف های تیم صحبت خواهیم کرد به امید اینکه این مطلب بتواند کمکی هرچند کوچک به شرایط موجود این تیم داشته باشد.
طی روزهای اخیر بازیکنانی با صلاحدیدی کادر فنی از این تیم جداشده اند و سرمربی تیم اذعان داشته است بازیکنان با صلاحدید کادر فنی جدا شده اند اولین سوالی که به ذهن متبادر می شود این است که مگر این بازیکنان با نظر کادر فنی جذب نشده بودند؟ چطور شد که ساز جدایی می زنند و کادر فنی نیز با جدایی آنها موافقت می کند؟ آیا می توان با گذشت شانزده هفته از برگزاری مسابقات این توجیه را از سوی کادر فنی پذیرفت که تیم درست بسته نشده و آن بالانس و هارمونی لازمه میان نیروهای جذب شده برقرار نشده است؟
انتظار گزافی نیست که کادر فنی این تیم ضعف های موجود را در راستای جذب بازیکن بپذیرد و همچنین اینکه علیرغم فراهم نمودن امکانات لازم از سوی باشگاه تمرینات آماده سازی مناسب در پیش فصل برای تیم در نظر گرفته نشد.
در این نوشتار قصد حمایت از باشگاه را نداریم و نقدهایی نیز به باشگاه و مدیریت آن وارد است؛ ولی باشگاه در حد توان خود امکانات مناسبی برای آماده سازی تیم در دوران پیش فصل تدارک دید و خصوصا در زمینه جذب بازیکن دست کادر فنی را باز گذاشت و تیم با نظر مستقیم آقای داود مهابادی بسته شد.
قطعا با همین تیمی هم که بسته شد خروجی تیم به هیچ وجه قابل دفاع نمی باشد بازی های زیادی را در ورزشگاه خانگی خود از دست دادیم و اگر فقط نیمی از امتیازات خانگی از دست داده خود را بدست آورده بودیم حالا وضعیت بمراتب بهتری در جدول داشتیم. پس با وضعیت کنونی چیدمان و نیروهای در دسترس این تیم عملکردی قابل دفاع نداشته است.
مشکل بدنسازی در بسیاری از بازیهای این تیم به چشم آمد در بازیهای زیادی در دقایق پایانی امتیازاتمان تقسیم شد و این فقط به کادر فنی این تیم و ضعف در دوران آماده سازی بر می گردد، تغییرات فصل قبل و برکناری محسن اسلامیان بدنساز بومی و متخصص تیم و جایگزبنی شخصی که اخیرا از تیم جدا شد نشان داد که ضعف بدنسازی گریبان تیم را گرفته و اگر ادامه کار با محسن اسلامیان میسر بود بمراتب وضعیت کنونی تیم بهتر بود.
مسئله دیگر این است که آلومینیوم در تمامی خطوط سه گانه ضعف بازیکن دارد و بایستی تقویت شود.
در خط دفاع درست است که میزان گل خورده تیم آمار مناسبی دارد؛ ولی در ادامه کار و در نیم فصل دوم و سخت و سخت تر شدن بازیها و مصدومیت و محرومیت های احتمالی بایستی عقبه خط دفاع تیم به طرز مناسبی تقویت گردد تا با مصدومیت و محرومیت های احتمالی بازیکنان اصلی مشکلی بوجود نیاید.
در خط هافبک نیاز به خلاقیت در زمان هایی که بازی گره می خورد به شدت احساس می گردد و با ارائه بازی های بسته از سوی حریفان درست در مواقعی که به گل نیاز داریم وجود یک هافبک خلاق در کنار هافبک های خوب کنونی می تواند راه گشای شرایط تیم باشد.
و اما معضل اصلی تیم و فقر گلزنی که بایستی به بهترین نحو ممکن و با درایت برطرف شود. جذب فورواردی گلزن برای این تیم از نان شب هم واجب تر است در تمامی بازی ها موقعیت های زیادی خلق شده که به علت نبود آمادگی مهاجمین یکی پس از دیگری موقعیت هایمان هدر رفته و امتیازات را از دست داده ایم. با بررسی بازیکنان آزاد در پنجره زمستانی می توانیم این نقیصه را برطرف کرده و در نیم فصل دوم با گل های زده بیشتری به جمع آوری امتیازات بپردازیم.
شاید باور این مسئله که هنوز هم آلومینیوم می تواند به رده های بالای جدول برسد برای اهالی فوتبال کمی سخت باشد؛ ولی لیگ و شرایط تیم ها نشان داده می توان اختلاف ها را در نیم فصل دوم با درایت و ترمیم نقاط ضعف کمتر و کمتر کرد. فقط بایستی مجموعه باشگاه و کادر فنی بپذیرند با وضعیت کنونی نمی توان به روزهای آینده خوشبین بود و حاصل چندانی ادامه روند نخواهد داشت و قطعا با زمزمه هایی که از اطراف باشگاه در جهت تقویت تیم شنیده می شود و با انتخاب هایی درست می توان دوباره این تیم را در بالای جدول مشاهده کرد.
ذکر این نکته شایسته است که در چند بازی مشکلات داوری و بدبیاری نیز گریبان تیم آلومینیوم را گرفت که نمونه بارز ناداوری بازی با نساجی قائمشهر بود.
هیئت مدیره و مدیریت باشگاه همچنان در تلاش برای بهبود وضعیت کنونی تیم برای ادامه مسابقات هستند نبایستی ذره ای نا امیدی به مجموعه وارد شود روزهای آینده روزهایی حساس برای بازگشت بموقع به جدول مسابقات است اختلاف فنی زیادی بین تیم های نیمه بالایی جدول وجود ندارد و فقط و فقط بایستی تقویت تیم به بهترین شکل ممکن در دستور کار قرار گیرد.
ضمن اینکه نتایج ضعیف کسب شده بیشتر متوجه وضعیت کادر فنی است و قطعا همراهی و تیزهوشی کادر مدیریتی باشگاه برای ورود آگاهانه به بازار زمستانی نقل و انتقالات ضروری است، با توجه به اینکه داود مهابادی دارای کارنامه مشخصی در لیگ یک می باشد اگر این خواست و همت از سوی کادر فنی برای بهبود نتاج بازیهای پیش رو وجود داشته باشد بعید است باشگاه در راستای برطرف نمودن نقاط ضعف بحثی به میان آورد.
البته خواست باشگاه به یک طرف تامین منابع مالی برای تقویت تیم نیز بایستی از سوی دیگر مد نظر قرار گیرد. شرکت ایرالکو بایستی بودجه های لازم را برای تقویت این تیم در نیم فصل تامین نماید در نوشتار های بعدی سعی خواهد شد کارهای انجام شده از سوی باشگاه را با دقت بیشتری بررسی نموده و خروجی کارها را با مخاطبین در میان بگذاریم.
جان کلام اینکه فرصت تقویت دوباره این تیم را نبایستی به راحتی از دست داد و با برگزاری جلسات همفکری و اخذ بهترین تصمیم در راستای برطرف کردن مشکلات فنی تیم می توان به ادامه کار خوشبین تر از همیشه بود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.