خانه » پیشنهاد سردبیر » به بهانه انتخابات پیش روی هیات فوتبال استان مرکزی/نیازمند پوست اندازی

به بهانه انتخابات پیش روی هیات فوتبال استان مرکزی/نیازمند پوست اندازی

یکشنبه ۲۱ آذر ۹۵ شماره ۴۸۰
وقایع استان:
روزهای زیادی به انتخابات هیئت فوتبال استان مرکزی نمانده است نامزد های انتخاباتی سخت پیگیر رایزنی های لازم هستند و بیش از همیشه گرمای تنور این انتخابات احساس می شود در این مقال سعی شده است چرایی لزوم تغییر در مسند اصلی هیئت فوتبال اراک را بررسی نماییم و از ضعف ها بگوییم و به این بپردازیم که بیش از همیشه فوتبال این شهر نیازمند تغییری بزرگ است با ما همراه باشید.
قریب به ۱۶ سال است فوتبال اراک تحت مدیریت کنونی است و گویی فقط چراغی در هیئت فوتبال روشن مانده است که ایها الناس اینجا هیئت فوتبالی برقرار است، قرار گرفتن در حاشیه امنیت مدیریتی و ایجاد لابی های قوی با ارکان فدراسیون خیال این مدیریت را از کوچکترین گزندی بر مسند خویش راحت نموده است. هیچ حرکت و پیشرفتی در این سالهای متمادی به چشم نیامده است، اگر بخواهیم موشکافانه و منصفانه عملکرد ۱۶ ساله مدیریت کنونی هیئت فوتبال را به بوته نقد بکشانیم می توانیم عمده ضعف های این شاکله مدیریتی را در موارد زیر بر شماریم.
عدم برنامه ریزی
در تمامی سالهای گذشته هیچگاه یک برنامه مدون از سوی هیئت فوتبال برای رشد و بهبود فوتبال این شهر در سطوح مختلف ارائه نشد و اگر هم برنامه ای اعلام شد تا پایان اجرایی نگردید. عدم برنامه ریزی های دقیق در خصوص مسائل بیشمار فوتبال این استان یکی از ضعف های عمده مدیریت کنونی است که هیچگاه بهبود نیافت، هیچگاه برنامه هایی برای بهبود در زمینه های مختلف حتی کوچک ترین حرکت هایی برای پویایی این فوتبال بیمار ارائه نشد که دلخوش باشیم به اینکه تفکری حاکم است که تغییر را به همراه بیاورد.
عدم تلاش برای توسعه فوتبال پایه
در تمامی این سالها هیچگاه حرکتی برای تغییر وضعیت فوتبال پایه این استان صورت نگرفت در همه جای دنیا اصل بر خود سازی و استفاده از نیروهای خودساخته در شاکله تیم های باشگاهی است ولی هیئت فوتبال هر ساله به برگزاری ضعیف ترین مدرسه فوتبال در سطح این استان اکتفا کرد و گویی خواسته بود کاری را از سر خود باز کند. برای فوتبال پایه استان با خیل عظیم استعداد نهفته اش هیچ حرکت مثبتی با خروجی مناسب انجام نشد و این مورد یکی از عمده ترین ضعف های هیئت فوتبال کنونی است.
عدم تعامل مناسب با بخش خصوصی
در سالهای گذشته اگر تیم هایی در فوتبال استان به موفقیت هایی جرقه وار نائل شده اند تماما مربوط به بخش خصوصی بوده است و وقتی پای درد دل متولیان فوتبال در بخش خصوصی می نشینی همگی از عدم تعامل و همکاری متقابل هیئت فوتبال با بخش خصوصی انتقاد داشته اند.. هیچگاه همکاری دامنه داری در جهت یاری به بخش خصوصی در امور باشگاه داری را شاهد نبوده ایم، کوچک ترین همراهی ها مانند اعطای زمین برای تمرین و یا مسابقه همیشه به سختی و مجادله بدست می آمد و هیچ یک از ارکان بخش خصوصی که به حق برای فوتبال این استان زحمت کشیده اند رضایت مندی قابل توجهی از نحوه همکاری هیئت فوتبال ندارند.
عدم توجه به بحث آموزش
همانگونه که قبلا نیز توضیح داده شد عدم برنامه ریزی در سطوح مختلف از معایب اساسی هیئت فوتبال کنونی است که در این راستا در جهت کمک به رشد و توسعه نیروی انسانی در سطح استان در زمینه های مختلف همچون مربیگری و یا داوری نیز نتواسته به پویایی و برداشت های قابل توجهی دست یابیم.
عدم توجه مناسب به پیشکسوتان
سالهای درخشان فوتبال اراک به واسطه حضور تیم هایی در گذشته بود که حالا تمامی آن بازیکنان دوره طلایی از پیشکسوتان این عرصه هستند؛ولی هیئت فوتبال تا کنون هیچ حرکت قابل و درخوری برای پاسداشت زحمات این عزیزان بعمل نیاورد تا شاهد هم بودیم بزرگداشت ها از سوی باشگاه های خصوصی حاضر در لیگ یک کشور و در حین بازی ها بعمل می آمد.
موارد بالا فقط گوشه ای از دلایل ضعف در هیئت فوتبال استان مرکزی است؛ اما آنقدر پایه های مدیریت آن مستحکم و فرورفته در فوتبال این خطه است که به سادگی نمی توان امیدی ولو اندک به تغییر داشت.
پرداختن به حضوری پررنگ در فدراسیون و تقویت ارتباط ها با بزرگترین نهاد مدیریت فوتبال کشور را می توان بزرگترین دستاورد این تیم مدیریتی بر شمرد بدون شک داشتن ارتباطی قوی با فدراسیون و حضور مداوم در جلسات و نشست های گوناگون همانگونه که باعث دور شدن مدیریت کنونی از وضعیت فوتبال اراک شده است از آن سو به تقویت پایه های پیروزی در انتخابات سالهای اخیر کمک شایانی کرده است.
اگر بی پرده بخواهیم سخن بگوییم نقش فدراسیون در انتخابات هر هیئت ورزشی پر رنگ ترین نقش ممکن است بدون شک خواست متولی اول فوتبال کشور همسو است با نتیجه نهایی انتخابات هیئت فوتبال و این همان جایی است که نامزدها حتی با قوی ترین برنامه های اجرایی ره به جایی نمی برند.
انتخابات پیش رو نیز همین وضعیت را خواهد داشت و مدیران اصلی فدراسیون فوتبال بایستی نیاز اراک را برای تغییر بیش از همیشه بپذیرند.
بعید است صدای ما به به اهالی خوش نشین فدراسیون برسد که ای کاش کمی به فکر تغییر و بهبود در روند کنونی فوتبال این خطه می بودید، کمی به فکرها و ایده های جدید و نیروهای دلسوز و جوان دل می بستید و کمک می کردید انتخابات در فضایی کاملا دموکراتیک و بدون هیچگونه ابراز میل و نظری از سوی فدراسیون برگزار شود.
آقایان! فوتبال اراک خسته و نیازمند ایده های جدید نیازمند تفکری پویا و خلاق است و به پوست اندازی در تمامی سطوح نیاز دارد، بگذاریم جوان تر ها بیایند و اعتماد کنیم به نسل جدید مدیریت فوتبال، کمی به آینده فکر کنیم و بگذاریم اگر تغییری به هیئت فوتبال استان رواست صورت بگیرد و شایسته ترین بر این مسند تکیه بزند و تحولی برای فوتبال بهمراه بیاورد.
اگر ذره ای به آینده فوتبال این استان امیدواری است باید در دل برگزاری سالم انتخابات هیئت فوتبال آن را جستجو کرد و همگی کمک کنند شایسته ترین فرد با بهترین برنامه کاری برای پیشبرد و بهبود وضعیت کنونی فوتبال در راس کار قرار بگیرد.
به هر حال به انتظار روز موعود خواهیم نشست و اینکه حال فوتبال این شهر خوب نیست و نیاز به فضایی جدید و تفکری خلاقانه دارد، فوتبال این شهر باید پوست بیندازد و به آنچه لیاقتش را دارد برسد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.