خانه » پیشنهاد سردبیر » نگاهی به بازی های پیش روی یک هشتم نهایی جام حذفی ایران/تنور داغ جام

نگاهی به بازی های پیش روی یک هشتم نهایی جام حذفی ایران/تنور داغ جام

پنجشنبه ۲۷ آبان ۹۵ شماره ۴۶۷

یاسر هویدی
وقایع استان

پنجشنبه و جمعه مرحله یک هشتم نهایی مسابقات جام حذفی یادواره آزاد سازی خرمشهر در روزهای پایانی تعطیلی لیگ برتر بــرگزار می گردد، تیم های لیگ برتری حاضر در این مرحله فرصت بسیار مناسبی برای آماده سازی خود جهت حضوری موفق در این مرحله داشته اند. در هشت دیدار این مرحله تیم های فولاد خوزستان- نفت وگاز گچساران، ذوب‌آهن اصفهان- ماشین‌سازی تبریز، نفت مسجد سلیمان- سایپا تهران، تراکتور‌سازی تبریز- آینده‌سازان برق شیراز، استقلال- صبای قم، شهرداری ماهشهر- گسترش فولاد تبریز، نفت تهران– شهرداری فومن و آلومینیوم اراک- سپاهان اصفهان به مصاف یکدیگر خواهند رفت.
فولاد خوزستان – نفت وگاز گچساران
فولادی که در هفته های ابتدایی لیگ برتر نشانی از آمادگی و هماهنگی نداشت با گذشت زمان و هماهنگی بازیکنان و همچنین بازگشت ستاره بی بدیل این تیم یعنی ساسان انصاری سر و سامانی گرفته و با عبور از تیم های عقاب تبریز و فولاد یزد تا این مرحله از جام حذفی بالا آمده از سوی دیگر نفت و گاز گچساران تیم خوب و جنگنده حاضر در مسابقات دسته دوم کشور تا اینجای کار قهرمان فصل قبل لیگ برتر یعنی استقلال خوزستان و راه آهن تهران را از پیش رو برداشته است. میل هجومی هر دو تیم نوید یک بازی دیدنی را می دهد و پیش بینی می شود فولاد یکی از تیم های حاضر در میان هشت تیم مرحله بعد باشد.
ذوب‌آهن اصفهان – ماشین‌سازی تبریز
قهرمان دوره قبل مسابقات جام حذفی که پس از جدایی یحیی گل محمدی توانست ریتم تیمی خود را حفظ کند با مجتبی حسینی آماده این دیدار گردیده و تمرینات مناسبی را پشت سر گذاشته است. این تیم توانسته تا اینجای کار تیم های شاهین شهرداری بوشهر و اکسین البرز را از گردونه مسابقات حذف کند. در مقابل ماشین سازی تبریز حال و روزگار مناسبی ندارد و شکست های پر گل پیاپی این تیم در لیگ برتر وضعیت روحی و روانی بازیکنان این تیم را تحت شعاع قرار داده، تیم های اتحاد لردگان و خونه به خونه توسط ماشین سازی از جام حذفی کنار رفتند و حالا در کارزار اصفهان بعید است ماشین سازی لقمه گلوگیری برای ذوبی ها باشد.
نفت مسجد سلیمان – سایپا تهران
تیم سختکوش لیگ دسته اول در مسجدسلیمان پذیرای سایپای تهران خواهد بود نفت در مرحله قبلی مسابقات دست به کار بزرگی زد و توانست تیم پدیده مشهد را از دور مسابقات کنار بزند و امیدوار است فردا پس از مدتها به یمن حضور یک تیم لیگ برتری در مسجد سلیمان ورزشگاه پیر خانگی خود را دوباره لبریز از تماشاگر ببیند. سایپا هم دو تیم از باشگاه بادران تهران را شکست داده و آماده رویارویی با نفت مسجدسلیمان است دیداری که حقیقتا پیش بینی آن کار ساده ای نیست و هر اتفاقی ممکن است در این دیدار رخ دهد.
تراکتور‌سازی تبریز – آینده‌سازان برق شیراز
تراکتور سازی تبریز که در لیگ برتر نفس به نفس پرسپولیس پیش می رود در این دیدار کار سختی پیش رو ندارد و برق نوین شیراز نمی تواند مانعی برای بلند پروازی های این تیم خوب آذربایجان باشد تراکتور سازی در مراحل قبل تیم های فولاد یاسوج و ملوان بندر انزلی را از پیش رو برداشته است. در آن سوی میدان تیم جوان برق نوین شیراز دو همشهری نامدار خود یعنی تیم های فجر سپاسی و قشقایی معروف را شکست داده و به این مرحله رسیده است بطور قطع تراکتور سازی یکی از تیم های حاضر در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات خواهد بود.
استقلال تهران- صبای قم
بدون شک حساس ترین دیدار این مرحله از مسابقات بین این دو تیم برگزار خواهد شد زیرا هر دو تیم در اندیشه برتری و صعود به مرحله بعدی هستند، استقلال در بازی قبل خود در این مسابقات نمایش دلچسبی در مقابل مس کرمان ارائه نداد و در واپسین دقایق یک بازی ۱۲۰ دقیقه ای توانست با یک گل بر حریف خود برتری یابد. این تیم با خیل عظیم مصدومان رو به رو است و هیچ یک از بازیکنان تخصصی خود در جناح راست را بهمراه ندارد البته در تمرینات سه روز گذشته این تیم کاوه رضایی نیز مصدوم شده و مشخص نیست به این بازی برسد یا خیر. از سوی دیگر صبای قم تیم پرنوسان لیگ برتر با مربی تمام استقلالی اش یعنی عبدالصمد مرفاوی در اندیشه صعود به دور بعدی مسابقات و جبران مافات در بازی های لیگ برتر است به گمان نگارنده استقلال به این سادگی ها مسیر میان بر و هموار جام حذفی تا قهرمانی را به سادگی ترک نخواهد کرد.
شهرداری ماهشهر- گسترش فولاد تبریز
گسترش فولاد تبریز که لیگ را با هیاهوی بسیار و جذب بازیکنان نامی آغاز کرد روزگار خوشی ندارد و دنبال بهبود شرایط روحی و روانی خود برای ادامه مسابقات لیگ برتر است حریف فردای این تیم شهرداری ماهشهر است که تا حضور در این مرحله تیم های سیاه جامگان و نفت امیدیه را شکست داده است. یکی از شگفتی های این دوره از مسابقات حذف سیاه جامگان لیگ برتری بدست ماهشهری ها بود که نشان می دهد فردا ممکن است یک نام لیگ برتری دیگر از گلدان قرعه کشی مرحله یک چهارم بیرون آورده شود.
نفت تهران- شهرداری فومن
شاگردان علی دایی کار آسانی برای حضور در میان هشت تیم مرحله بعد مسابقات جام حذفی دارند حریف این تیم یعنی شهرداری فومن توانسته تا اینجای کار همنام تبریزی خود و همچنین صدر نشین لیگ دسته اول سپیدرود رشت را از گردونه مسابقات خارج نماید؛ ولی بعید است حرف دندان شکنی برای تیم یکدست و قدرتمند نفت تهران باشد از سوی دیگر نفت هم تا اینجای کار توانسته تیم های مهرگان دره شهر و نساجی مازندران را از پیش رو بردارد.
آلومینیوم اراک- سپاهان
شاید لقب پرتماشاگر ترین بازی این مرحله از جام حذفی انتظار این دیدار را می کشد هواداران پرشور اراکی بی صبرانه منتظر حضور پر افتخار ترین تیم لیگ برتر در اراک هستند و قطعا این بازی دیدار جذابی از کار در خواهد آمد، سپاهان برای حضور در مرحله بعدی به آب و آتش خواهد زد و در آن سوی میدان آلومینیوم تیمی که پیکان را حذف کرده قطعا یک تیم از پیش بازنده نخواهد بود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.