خانه » جدیدترین » نوش دارو بعد از مرگ سهراب

نوش دارو بعد از مرگ سهراب

دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲  شماره ۱۷۷۸

گفت و گوی وقایع با رئیس اتحادیه مواد پروتئینی استان مرکزی؛ کمبود مرغ تا پایان هفته آتی برطرف خواهد شد

فاطمه چاپاری: باز هم قصه تکراری کمبود مرغ و صف های طویل روبروی فروشگاه ها. متاسفانه در آستانه شب یلدا که تقاضای مردم برای خرید مرغ افزایش یافته بود، کمبود مرغ گرم در بازار گلایه مردم را در پی داشته است. مشاهدات میدانی از فروشگاه‌های عرضه مرغ در سطح شهر حاکی از آن بود که مردم در آستانه شب یلدا باید در صف خرید مرغ می ایستادند و تقریبا تمام مغازه‌های عرضه مرغ خالی از مرغ شده بود و مشتری‌های این فرآورده پروتئینی با دست خالی از مغازه‌ها بر می‌گرشتند. با اینکه مرغ گرم با قیمت مصوب ۸۶ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود، اما کمبود آن به خوبی در سطح شهر مشاهده می‌شد. در این میان فروشندگان هم از کمبود عرضه مرغ گرم مصوب گلایه داشتند و از علت آن بی‌اطلاع بودند، حال به گفته رئیس اتحادیه گوشت و مرغ در استان مرکزی تدابیری اتخاذ شده که این مشکل تا آخر هفته برطرف گردد اما مسئولان به قدری دیر به فکر افتادند که در آستانه شب یلدا بسیاری از مردم از گرفتن مرغ و بردن آن بر سر سفره هاشان باز ماندند و بعید نیست که این قصه در آستانه عید نوروز هم تکرار شود. عدم ثبات در چرخه تولید گوشت مرغ سبب افزایش قیمت آن و کاهش قدرت خرید مردم شده است که می‌طلبد مسوولان متولی کمی به فکر مردم باشند و نگذارند گوشت مرغ از سفره مردم پر بکشد.
خانمی در گفت و گو با خبرنگار وقایع استان می گوید: پنجشنبه از ۷ و سی دقیقه صبح در فروشگاه توزیع مرغ صف ایستادم اما نتوانستم مرغ بگیرم معلوم نیست چه موقع گوشت مرغ توزیع می‌شود و چه موقع تمام می‌شود مسوولان رسیدگی کنند.
وی ادامه می دهد: مادرم هم با وجود کمردردی که دارد از صبح زود در صف ایستاده بود و فقط توانسته بود یک مرغ از فروشگاه بگیرد آیا این انصاف است که با این سن و سال برای تهیه گوشت مرغ ساعت‌ها در صف بایستد و فقط یک مرغ برای منزل تهیه کند خواهش می‌کنم مسوولان کمی به فکر مردم باشند.
آقای میرزایی یکی از کسبه‌های بازار هم دراین باره می گوید: نمی دانیم دلیل کمبود مرغ چیست اما در این یکی دو روز نزدیک شب یلدا صبح که مرغ به دستمان می رسید تا ظهر تمام می شد و برخی هم که در صف مانده بودند و مرغ به آن ها نمی رسید با نارضایتی مغازه را ترک می کردند.
یکی از تولیدکنندگان مرغ نیز می گوید: ذرت و سویا که برای تهیه خوراک مرغ استفاده می‌شد به قدری گران شده که ناچاریم کمتر جوجه ریزی کنیم جهاد کشاورزی هم در این زمینه حمایت های کافی ندارد و مرغداران نمی دانند چه باید بکنند.
مهدی سیفی پور رئیس اتحادیه مواد پروتئینی (گوشت و مرغ) استان مرکزی می گوید: با اینکه آخر هفته گذشته ۱۷۰ تن مرغ در استان توزیع شد هنوز با کمبود مرغ زنده روبرو بودیم که بیش از ۱ میلیـون جوجه ریزی انجـام شده که تا آخـر هفته وارد خط کشتـار می شوند و مشکل کمبود مرغ برطرف خواهد شد.
وی ادامه می دهد: این کمبود ناشی از گرانی نهاده ها بود که باعث شده بود جوجه ریزی انجام نشود و همیچنین سه هفته پیش در یکی از واحدهای استان بر اثر نوسانات برقی و آتش سوزی حدود ۲۰۰۰ جوجه از بین رفت و مجموع این مشکلات دست به دست هم داد و باعث کمبود مرغ در هفته های اخیر شد اما با تدابیری که اتخاذ شده تا آخر هفته آتی برطرف خواهد شد.
رئیس اتحادیه مواد پروتئینی (گوشت و مرغ) استان مرکزی اظهار می کند: میانگین مصرف مرغ در استان روزی ۷۰ تا ۸۰ تن است و با اینکه ما در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۱۵۰ تن کشتار داشتیم و نباید کمبودی به وجود می آمد اما شب یلدا و خود نگرانی کمبود مرغ باعث افزایش تقاضا شد به طوری که تا ظهر مرغ تمام می شد.
سیفی در پایان خاطرنشان کرد: الان قیمت مرغ زنده کیلویی ۸۶ هزار تومان و مرغ منجمد هم کیلویی ۶۵ هزار و هفتصد تومان است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.