خانه » جدیدترین » نمد را بزرگ تر بگیرید تا کلاه های بیشتری به سر کشیم!

نمد را بزرگ تر بگیرید تا کلاه های بیشتری به سر کشیم!

سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸  شماره ۱۲۱۴

نمد را بزرگ تر بگیرید تا کلاه های بیشتری به سر کشیم!

به بهانه تشکیل بنیادی علمی و فرهنگی برای امیرکبیر در اراک

غلامعلی ولاشجردی فراهانی

امیر به بنیادی نیاز ندارد که در آن کسانی کلیددار خانه اش باشنــد کــه هیچ قـرابتی با او و هیـچ نقطـه مشترکی بـا اندیشه اش ندارند. اگر قرار بود که مدیرانی که هر کدام هزاران کیلومتر با زادگاه امیر فاصله زادگاهی دارند به امیر و اندیشه اش بپردازند، باید روزگار و اوضاع فرهنگی بهتر از این بود که نیست.  بهتر است آقایان هر بامداد نگاهی بــه شرح وظایف قانونی خود بیاندازند تا درک کنند در استان چه کاره اند. میراث فرهنگی استان رو به ویرانی دارد و اوضاع فرهنگ هم از آن بدتر.
مدیری نقل می کرد ما در بیرجند یک داریوش ارجمند داریم و با آن گوش فلک را کر کرده ایم اما شما ده ها امیر و وزیر و میرزا دارید و هیچ! یک شیر پاک خورده بفرماید آیا تا کنون برای یکی از این امیران نشستی در خور در این چهل سال داشته ایم؟ البته که نه.
حالا نمیدانم این چه صیغه ایست که با بضاعت دهیاری یک روستا و فلان بنیاد و کسانی که از بنیاد با تفکرات امیر زاویه دارند، علمدار وی شده اند. نهضتی اگر قرار است برپا شود باید از سوی مراکز علمی باشد نه مجریان دست و پا بسته و عاجز اداری که در انجام وظایف اولیه خود درمانده اند. این مقامات استانداری نیستند که باید اعضای هیات امنا انتخاب کنند بلکه تحصیل کردگان و استخوان خرد کرده های کرسی های علمی اند که باید چون و چند یک بنیاد علمی را ترسیم کنندو بضاعت علمی آن باشند. زهی باطل که در این شیپور از دهانه گشادش می دمیم. می گویند سلمانی ها وقتی بیکار می شوند سر یکدیگر را می تراشند. به آقایان بفرمایید باری اگر نوشی نمی دهی نیش مزن!

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.