خانه » پیشنهاد سردبیر » نماینده فوتبال استان مرکزی پنجه در پنجه پرافتخار ترین تیم لیگ برتر ایران؛/در انتظار یک شگفتی دیگر

نماینده فوتبال استان مرکزی پنجه در پنجه پرافتخار ترین تیم لیگ برتر ایران؛/در انتظار یک شگفتی دیگر

پنجشنبه ۲۷ آبان ۹۵ شماره ۴۶۷

امین نجما
وقایع استان:
آلومینیوم اراک در ادامه ماجراجویی جذاب خود در جام حذفی فوتبال ایران جمعه چالشی جدید را تجربه می کند و این بار در خانه به مصاف پرافتخارترین تیم لیگ برتر فوتبال ایران می رود.
به گزارش وقایع استان، نماینده لیگ یکی فوتبال استان مرکزی که هنوز در رقابتهای لیگ یک نتوانسته است در قامت یک مدعی، با یک روند ثابت گام بردارد در جام حذفی اما حسابی خبرساز شده است. شاگردان داود مهابادی در مرحله یک سی و دوم با انصراف شهید کریمی جویبار توانستند به راحتی راهی دور بعد شوند. آنها در این مرحله می بایست با پیکان تهران، تیم چهارم لیگ برتر ایران در فصل جاری دیدار می کردند. نگاهی به بضاعت و وضعیت دو تیم نشان می داد پیروزی ای آسان در انتظار پیکان است اما اراکیها معادلات را به هم زدند و بار دیگر یادآور شدند که جام حذفی حساب و کتاب نمی شناسد و در تهران و ورزشگاه خانگی پیکان، این تیم را به زانو در آوردند و راهی مرحله بعد شدند تا حالا به سد جدیدی به نام سپاهان اصفهان برخورد کنند.
در سوی دیگر سپاهان اصفهان در مرحله یک سی و دوم نهایی با غذای سبز مشهد روبرو شد و در دیداری آسان با ۴ گل از سد این تیم گذشت. شاگردان عبداله ویسی در ادامه و مرحله یک شانزدهم نهایی با تیم لیگ یکی پارس جنوبی جم روبرو شدند که در این دیدار خانگی نیز با یک گل به پیروزی رسیدند تا به یک هشتم راه یابند.آنها اگرچه در این فصل با تعدیل هزینه های خود و استخدام سرمربی ای که به استفاده از بازیکنان کم نام و نشان شهرت دارد، گام به مسابقات لیگ برتر گذاشته اند اما به خوبی می داند توفیق در جام حذفی تا چه حد می تواند در پایان فصل فشار را از روی شانه هایشان بردارد و علاوه بر آن، آنها را از نزدیک ترین مسیر به لیگ قهرمانان آسیا برساند.
اما بد نیست اگر نگاهی به عملکرد فصل جاری دو تیم در لیگ های برتر و دسته اول بیندازیم. میهمان تا اینجای رقابتهای لیگ برتر که ۱۰ هفته از آن گذشته است، ۴ پیروزی، ۲ تساوی و ۴ شکست تجربه کرده است. آنها با این عملکرد با ۱۴ امتیاز در رده ششم جدول رده بندی ۱۶ تیمی مسابقات قرار دارند و هم با صدرنشین و هم با قعرنشین لیگ برتر ۸ امتیاز اختلاف دارند.نگاهی به آمار گلهای زده و خورده این تیم نیز نشان می دهد سپاهانی ها به طور میانگین در هر مسابقه خود در لیگ برتر یک گل به ثمر رسانده و ۱/۱ گل نیز دریافت کرده اند.این آمار از این تیم دهمین تیم لیگ برتر ایران از لحاظ قدرت هجومی را ساخته است و علاوه بر این آنها را به ششمین تیم از لحاظ قدرت تدافعی بدل کرده است. ضمن اینکه سپاهانی ها تنها ۲ بار در این فصل موفق به کلین شیت در لیگ برتر شده اند.
در سوی دیگر آلومینیوم اراک در ۱۳ هفته ای که از لیگ یک گذشته است ۴ پیروزی، ۶ تساوی و ۳ شکست را تجربه کرده است تا با ۱۸ امتیاز دهمین تیم لیگ دسته اول ۱۸ تیمی فوتبال ایران باشد و در فاصله ۱۰ امتیازی صدر و ۱۴ امتیازی قعر جدول مسابقات قرار گیرد.از لحاظ گلهای زده و خورده نیز آلومینیوم در هر مسابقه میانگین یک گل زده و ۷۷/۰ گل خورده به نام خود به ثبت رسانده است. این آمار از این تیم هفتمین تیم هجومی لیگ یک را ساخته است و از سوی دیگر نماینده استان را به چهارمین تیم لیگ یک از لحاظ قدرت تدافعی تبدیل کرده است.آلومینیوم با ۷ کلین شیت در این فصل رکوردی جالب از خود از این لحاظ به جای گذاشته است.
باید دید در این دیدار که قطعا انگیزه های بازیکنان آلومینیوم می تواند معادله آن را غیرقابل حل کند، باز هم شگفتی ای رخ می دهد و پیش روی آلومینیوم در این جام یک مرحله دیگر نیز تمدید می شود یا سپاهان مانند مرحله قبل در این مرحله نیز از سد یک تیم لیگ یکی می گذرد و به دور بعد می رسد.تیمهای لیگ یکی ای که جالب است بدانید تعدادشان در حال حاضر در جام حذفی به دو تیم رسیده است و ۱۶ تیم دیگر یا حذف شده اند و یا عطای حضور در جام حذفی را به لقایش بخشیده اند.حالا آلومینیوم و نفت مسجدسلیمان نمایندگان لیگ یک در مرحله یک هشتم به شمار می روند.
با همه این احوالات، این دو تیم از ساعت ۱۳:۳۰ روز جمعه، در ظهری که می تواند برای فوتبال اراک، خاطره انگیز شود، به مصاف یکدیگر می روند تا یکی از ۸ تیم برتر جام حذفی از دل این مسابقه بیرون آید. نبردی که در ورزشگاه امام خمینی اراک برگزار می شود و تماشای آن نیز از سوی باشگاه آلومینیوم، رایگان اعلام شده است. برنده این مسابقه می بایست در مرحله بعد به مصاف برنده دیدار سایپا و نفت مسجد سلیمان برود. امیدواریم در پایان این نبرد، سوای نتیجه، نماینده فوتبال استان و از آن مهم تر هواداران فوتبال در اراک سربلند باشند

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.