خانه » اخبار » ناهماهنگی در شورای هماهنگی

ناهماهنگی در شورای هماهنگی

شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۸  شماره ۱۰۸۹

ناهماهنگی در شورای هماهنگی

استاندار در خصوص نقد شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان از انتخاب بخشدار جدید بخش مرکزی ساوه: سرپرست بخشداری بخش مرکزی شهرستان ساوه با هماهنگی ستاد روحانی در شهرستان انتخاب شد و یکی از اعضای شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان نیز اعلام کرد که شورا با این انتخاب مشکلی ندارد

«آقازاده» از اصلاح طلبان استان خواست لااقل امسال که سال انتخابات است دست از سهم خواهی بکشند

علی امیدی

پس از آنکه دولت دوم حسن روحانی روی کار آمد اصلاح طلبان تمام سعی خود را کردند تا از تقسیم پست ها بی نصیب نمانند و سهم خود را از دولت بگیرند. در استان مرکزی اصلاح طلبان در انتخاباتی نزدیک بازی را به رقیب خود باختند. رییسی توانست در استان پیروز میدان شود ولی این روحانی بود که اکثریت آرای کشور را بدست آورد. اما اصلاح طلبانی که با ریاست محمودرضا آستانه بازنده رقابت در استان بودند به دلیل اینکه فکر می کردند دولت خود را مدیون اصلاح طلبان می داند همواره خواهان بدست آوردن سهمی از دولت بودند در حالی که حتی اصلاح طلبان در تهران نیز نتوانستند آبی برای خود از تنور روحانی گرم کنند و تنها چند پست را در حالی بدست آوردند که اکثریت در اختیار اعتدال و توسعه ای ها و اصولگرایان بود، همانها که بارها اعلام کردند اگر اصلاح طلبان نبودند هم روحانی پیروز میدان بود.
در زمان انتخاب استاندار مرکزی پس از محمود زمانی قمی، اصلاح طلبان استان از محمودرضا آستانه برای استانداری حمایت کردند و محکم مقابل دیگر گزینه ها ایستادند. برخی که راه خود را جدای اکثریت می دیدند البته در بیانیه ای اعلام کردند میانه ای با آستانه ندارند. سرانجام آقازاده استاندار شد و آستانه رفت که رفت و دیگر برنگشت. حتی پاسخ اعضای ستادش را درست نداد، گویی اصلا رییس ستاد روحانی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرد دیگری بوده نه آستانه. حالا پس از آمدن آقازاده این اصلاح طلبان که شگردشان فراموشی سریع گذشته است، به سراغ آقازاده رفته خواستار سهم شان شدند. هر چند آقازاده به عدالت صندلی ها را به اصولگرایان، اعتدالیون و اصلاح طلبان داد ولی خصلت تمامیت خواهانه برخی اصلاح طلبان و اعتدالیون در استان باعث شد تا با تخریب استاندار سهم بیشتر از حدشان از پست ها را نصیب خود کنند که البته موفق نشدند، آقازاده از آن بیدها نبود که با باد اصلاح طلبان استان بلرزد. محکم ایستاد، هر چند برخی انتصابات آقازاده جای نقد دارد ولی در مجموع می توان گفت که انتصاباتش عادلانه میان گروه های سیاسی استان تقسیم شده است.
در روزهای گذشته اما در مراسمی به مناسبت سالروز دوم خرداد، استاندار مهمان شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان بود جایی که دوباره فراموشی اصلاح طلبان به سراغ شان آمد و خواستار سهم شان شدند.
سیدعلی آقازاده استاندار مرکزی در این مراسم با تاکید بر اینکه امسال باید بحث سهم خواهی از دولت را کنار بگــذاریم، بیـان داشت: بـرخی از دوستـان می گویند دولت نتواسته است خواست سیاسی ما را بر آورده کند من هم قبول دارم که دولت در برخی از امور دارای ضعف و در برخی امور دارای قوت است اما امسال باید این مباحث را کنار بگذاریم و همه به مانند انتخابات قبل که در کنار هم حرکت کردیم امسال و سال ۱۴۰۰ نیز تلاش خود را برای تهییج مردم و آمدنشان به پای صندوق های رای به کار گیریم .
آقـازاده با اشاره بر لزوم حرکت بدون شکــاف عقیده ای، انگیزه ای و اراده ای بین اصلاح طلبان اظهار داشت: نباید قافیه را ببازیم و میدان را خالی کنیم. دولت نقاط ضعف و قوت دارد و به عنوان نماینده دولت در استان مرکزی می گویم که دولت می توانست در مباحث سیاسی و اقتصادی بهتر عمل کند اما دولت دکتر روحانی دولت اعتدال است و برای تعریف و پیاده سازی آن باید از هر دو طیف با تعادل استفاده شود. ما می توانستیم در تصمیمات اقتصادی و حتی سیاسی و دیپلماتیک بهتر عمل کنیم اما ملاحظاتی وجود دارد و همانطور که رییس دولت اصلاحات را در زمان ریاست جمهوری درک کردیم باید دولت اعتدال و دکتر روحانی را درک کنیم چراکه مشکلات خاص خود را دارد .
استاندار مرکزی گفت: باید شرایط موجود را درک کرد. ما همه این درک را از شرایط داریم و در انتخابات نیز مثل گذشته باید ید واحد باشیم و مردم را به پای صندوق های رای بیاوریم. در این میان آنچه لازم است حضور باشکوه و با اقتدار مردم در انتخابات است که باید بستر آن فراهم شود .
وی بیان کرد: ما همه به عنوان مسئولان برگزاری انتخابات سلایق و گرایشات سیاسی خاص خود را داریم اما به عنوان مجری انتخابات باید بی طرفی را رعایت کنیم. البته فعالان سیاسی که مسئولیت اجرایی ندارند آزادند و برای فعالیت منع قانونی ندارند، باید فعال باشند و مردم را با خود همراه کنند. این مردم هستند که به انقلاب حیات و اقتدار می دهند، هرچه مشارکت کمتر باشد دشمن امیدوارتر می شود.
آقازاده افزود: وظیفه سیاسی ما این است که به رغم همه مشکلات و نقدها همچنان انقلاب را حفظ کنیم و زنده نگهداریم چراکه همه ما زیر چتر انقلاب اسلامی هستیم و باید در این مسیر حرکت کنیم .
وی در خصوص عملکرد شوراهای اسلامی نیز در انتخابات گفت: شوراها نیز در این زمینه باید تلاش مناسبی داشته باشند و اختلافات کمتر و انسجام بیشتری نشان دهند تا مثل گذشته در انتخابات حرفی برای گفتن داشته باشیم .
استاندار مرکزی در خصوص برخی از نقدها نسبت به انتخاب بخشدار بخش مرکزی ساوه نیز بیان کرد: سرپرست بخشداری بخش مرکزی شهرستان ساوه با هماهنگی ستاد دکتر روحانی در شهرستان انتخاب شد و یکی از اعضای شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان نیز در پیامکی اعلام کرد که شورا با این انتخاب مشکلی ندارد .
این مطلب پایانی آقازاده اما نشان از عدم هماهنگی میان اصلاح طلبانی ست که قرار بود لااقل در شورای هماهنگی هماهنگ باشند. ناهماهنگی همیشگی اصلاح طلبان دلیل تمام باخت های آنها در دو دهه اخهیر بوده است امری که گویی همچنان ادامه دارد.
از سویی دیگر، اصلاح طلبان نمی خواهند درس بگیرند، گروگان گرفتن چیزی به نام انتخابات برای آنکه در ازای حضورشان در آن سهم شان را بگیرند کار ناپسندی است که نشان از عدم بلوغ سیاسی اصلاح طلبان استان است. شاید زمان آن رسیده که یکبار هم شده اصلاح طلبان استان بزرگ شوند، سن که نشان بزرگی نیست، درایت مهم است که اصلاحات استان فاقد آن است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.