خانه » جدیدترین » مهدی اسکندری در انتظار انتشار اولین آلبوم رسمی اش/مخاطبان فضای مجازی وفادارترند

مهدی اسکندری در انتظار انتشار اولین آلبوم رسمی اش/مخاطبان فضای مجازی وفادارترند

شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴    شماره ۳۲۳

گروه فرهنگی- سحر یاری:

مَهدی اسکندری خواننده پاپ اراکی منتظر انتشار اولین آلبوم رسمی خود بنام «بهت مدیونم» است، او تاکنون تک آهنگ های بسیاری را منتشر کرده است ولی انتشار اولین آلبوم رسمی قطعا برایش مسیر تازه ای در راه هنر خوانندگی خواهد بود. وی در گپ و گفتی با هفته نامه وقایع به انتشار این آلبوم و دغدغه های موسیقیایی اش پرداخت.
اسکندری در خصوص انتشار آلبومش و تاثیر آن در روند کاری اش گفت: بیشتر خواننده ها دلشان می خواهد در همان روزهای اول کارشان یک آلبوم بیرون بدهند؛ ولی به نظر من برای انتشار یک آلبوم موسیقی باید هنرمند به سطحی از شناخت رسیده باشد و همچنین مطمئن باشد که آلبومش مخاطب خود را خواهد داشت.
وی اضافه کرد: بی شک ارائه یک آلبوم رسمی در جایگاه یک هنرمند تاثیر مثبتی دارد زیرا هم یک رزومه کاری خوب و هم یک فرصت برای معرفی بهتر و بیشتر هنرمند است.
اسکندری با بیان اینکه برای اولین آلبوم خود هیچ اسپانسری جذب نکرده است، اضافه کرد: در بیشتر موارد ارائه اولین آلبوم کمتر با حضور حامی و پشتیبان مالی صورت می گیرد، زیرا معمولا هیچ اسپانسری خطر نمی کند و برای یک تازه کار هزینه نمی کند.
وی گفت: بنابراین فروش آلبوم اول همیشه یک دغدغه است حتی اگر خواننده را شناخته باشند، بنابراین من سعی کردم خیلی به برگشت مالی این آلبوم فکر نکنم.
اسکندری که پس از چهار سال فعالیت حرفه ای حالا منتظر انتشار آلبومش است، اضافه کرد: من این آلبوم را با هزینه شخصی خود تهیه کرده ام و امیدوارم که با اقبال مخاطب روبه رو شود هر چند دیدگاه من در خصوص این آلبوم مالی نیست.
این خواننده جوان اراکی اضافه کرد: در حال حاضر سخت گیری ها در زمینه موسیقی پاپ کمتر شده است؛ ولی هنوز برخی بروکراسی های اداری آزار دهنده و باعث توقف و دلسردی هنرمند می شود.
اسکندری در خصوص شروع جدی کار خوانندگی گفت: من خواندن را از نوجوانی آغاز کردم البته نه به طور جدی، آن زمان فقط در گروه های سرود مدرسه و گروه های کَر بودم؛ ولی کم کم با ورود به دانشگاه و تشویق خانواده و دوستان تصمیم گرفتم این مسیر را جدی و حرفه ای دنبال کنم.
وی که هم اکنون چهار سال است به طور جدی در این حوزه فعالیت می کند، می افزاید: البته من تمام علم و شناختم از موسیقی به طور تجربی است و به طور آکادمیک این بخش را دنبال نکرده ام، هر چند به دلیل حضور در گروه های کر و حضو در کنار برخی از اساتید آموزش های اصلی را فرا گرفته ام.
اسکندی ادامه داد: من به شخصه ضرورت ارتقا سطح علمی و دانش خود در این زمینه را احساس می کنم و می خواهم به صورت آکادمیک نیز به موسیقی بپردازم.
اسکندری که هم اکنون بیشتری فعالیتش در زمینه خوانندگی در حوزه برنامه های ارگانی و مراسم هاست، افزود: قطعا این سطح، سطح مطلوب من نیست ولی گاه شرایط اقتصادی و همچنین شرایط و پروسه حرکت به سمتی است که باید این دوره را گذراند.
وی توضیح داد: برای جوان هایی مثل من که هزینه بیرون دادن آلبوم در سال های اول را نداشتند بهترین روش برای معرفی خود کارکردن با ارگان ها و سازمان ها است.
اسکندری با بیان اینکه هنر خوانندگی سطح بندی دارد، اضافه کرد: به نظر من خوانندگانی که کنسرت می گذارند و از این راه درآمدزایی می کنند، در بالاترین سطح قرار دارند.
وی ادامه داد: در سطح بعدی خوانندگانی که با ارگان ها در ارتباطند و برای برنامه ها و جشن ها موسیقی اجرا می کنند قرار دارند و بعد خوانندگانی که شاید به دلیل علاقه و به طور شخصی در خانه به این فعالیت می پردازند
اسکندری افزود: برگزاری یک کنسرت موفق آرزوی هر جوان هنرمند در زمینه موسیقی است ولی این مهم در صورت تامین و تضمین هزینه های مالی توسط حامی قطعی می شود.
وی گفت: در واقع خواننده ای که بِرند نیست و هنوز به طور کامل شناخته نشده برای اجرای یک کنسرت دغدغه های زیادی خواهد داشت، دغدغه هایی چون پرکردن سالن، جمع آوری یک گروه موزیک خوب و حرفه ای و تبلیغات مواردی که انجامش یک ریسک محسوب می شود.
اسکندری ادامه داد: از آنجاییکه بیشتر خواننده ها و گروه های نوپا اولویتشان دغدغه مالی است بنابراین ترجیح می دهند که به صورت سفارشی برای ارگان ها بخوانند زیرا در این وضعیت دغدغه های یک کنسرت موفق دیگر وجود نخواهد داشت.
وی تاکید کرد: همین امر موجب شده برخی خوانندگان به این سطح خود یعنی خواندن در برنامه ها و ارگان ها قانع شوند و نخواهند که برند شوند و متاسفانه حرکت رو به جلویی نداشته باشند.
این خواننده جوان اراکی با بیان اینکه برای او رسیدن به سطح اول موسیقی کشور مهم است، افزود: هدف من تنها خواندن برای دل خودم نیست من به مخاطب اهمیت می دهم و واقعا می خواهم هنرمندی طراز اول در سطح کشور باشم و موسیقی را بعنوان شغل اول دنبال کنم.
اسکندری با بیان اینکه در این راه قطعا با فراز و نشیب های بسیاری روبه رو خواهد بود، افزود: در وهله اول برای من انتشار آلبوم بهت مدیونم مهم است و بعد از آن ادامه دادن موسیقی به طور علمی و آکادمیک زیرا ضرورت آن را به شدت احساس می کنم.
وی گفت: متاسفانه این روزها به دلیل در دسترس بودن فضای مجازی، انتشار هر آهنگی توسط برخی سایت های موسیقی که فقط جنبه درآمدزایی برایشان مهم است، دیده می شود.
اسکندری ادامه داد: استفاده از نرم افزارهایی که صدا را مطلوب می کند و وجود برخی آهنگساز ها و تنظیم کننده هایی که به دنبال سود بیشتر هستند باعث رشد قارچ گونه خوانندگان و نوازندگان بی کیفیت شده اند.
این خواننده پاپ اراکی اضافه کرد: در دنیای موسیقی هم گاهی سفارش یک حامی معتبر می تواند باعث تغییر وضعیت یک خواننده شود مثلا یک خواننده بدون استعداد می تواند کنسرت بگذارد در حالی که توانایی خواندن یک بیت به صورت زنده را ندارد و در مقابل یک خواننده علی رغم استعداد و علم مجبور به خواندن در یک سفره خانه یا یک کافه شود.
اسکندری گفت: امیدوارم شرایط به سمتی برود که واقعا هنرمندان واقعی در این حیطه مورد حمایت قرار بگیرند.
وی که فعالیت زیادی در فضاهای مجازی دارد، افزود: به نظر من امروز مخاطبان فضای مجازی وفادار تر و پیگیرتر از مخاطبان دنیای حقیقی هستند.
اسکندری گفت: فضای مجازی و شبکه های اجتماعی این فرصت را می دهد تا هنرمند در ارتباط مستقیم با مخاطب باشد و بتواند از نظرات و پیشنهاداتشان استفاده کند.
وی افزود: از طرفی فضای مجازی فرصتی است تا مخاطبانی از هر سطح و هر جغرافیایی داشته باشی و بتوانی با نظرات مختلف به ارتقای سطح کاری خود بپردازی.
اسکندری همچنین به برخی سایت های مجاز موسیقی اشاره کرد و گفت: این سایت ها مجالی است تا هنرمند آثار خود را ارائه دهد؛ ولی همانطور که گفتم برخی از سایت ها نیز هستند بدون هیچ نظارتی هر آهنگی را پخش می کنند.
وی با بیان اینکه هنرمند برای شناخته شدن خودش باید تلاش کند، افزود: شاید یکی از شانس های من در زمینه خوانندگی و شناخته شدن خواندن تیتراژ برنامه چهار سوق همدلی از شبکه آفتاب بود، برنامه ای که مخاطب بسیاری در استان داشت.
اسکندری در خصوص انتخاب ترانه هایش گفت: در سال های اولیه فعالیتم بیشتر ترانه هایم مربوط به ترانه سراهای همشهری و اراکی بود؛ ولی به مرور زمان توسط فضای مجازی و همچنین تلاش من برای معرفی خود باعث شد از سوی ترانه سراهای شهرهای دیگر نیز به من پیشنهاد ترانه داده می شود.
وی در خصوص موضوع و درونمایه ترانه هایی که می خواند، گفت: هم اکنون مخاطب به دنبال موسیقی با مضمون عاشقانه است.
اسکندری توضیح داد: از طرفی یک نوع سادگی در سلیقه مخاطب دیده می شود. سلیقه ای که باعث می شود نوعی از موسیقی های سطح بالا و حرفه ای چون پاپ کلاسیک و … مهجور و ترانه های سطح پایین و معمولی تر با اقبال بیشتری روبه رو شوند.
وی بیان کرد: شاید به این دلیل است که گوش مخاطب به موسیقی معمولی و سطح پایین عادت کرده است و تصحیح این سلیقه آن هم برای مردمی که هنوز گوششان خیلی تربیت نشده نیاز به تلاش هنرمندان دارد هرچند ممکن است با واکنش منفی نیز روبه رو شود.
وی با بیان اینکه خلاقیت و نوآوری در موسیقی پاپ کشور کمتر دیده می شود، افزود: کمتر پیش می آید که هنرمندی تصمیم بگیرد در زمینه موسیقی پاپ به سبک جدیدی برسد و یا به سبک قبلی چیزی اضافه کند گاه جرقه هایی هست ولی مداومت ندارند.
اسکندری همچنین توضیح داد: یک مسئله ای هم هست که باعث می شود خوانندگان کشور در مقایسه با خوانندگان ایرانی خارج کشور کمتر دیده شوند تصویر است، یعنی آن ها می توانند کلیپ های موسیقی خود را در تلویزیون پخش کنند؛ ولی این اتفاق برای هنرمندان داخل کشور نمی افتد.
وی که آلبوم بهت مدیونم را با کمک هنرمندان آهنگساز و تنظیم کننده اراک تهیه کرده است، اضافه کرد: دوستان با استعداد زیادی در زمینه موسیقی چون ترانه سرا، آهنگساز، خواننده در استان مرکزی وجود دارند. این خواننده پاپ ادامه داد: من در آلبوم بهت مدیونم دوازده آهنگ را جمع کرده ام که هشت تاشان مربوط به تک آهنگ هایی است که در گذشته خوانده ام و چهارتا از آن ها نیز هنوز منتشر نشده اند.
اسکندری با زهم با تاکید بر تلاش مضاعف در راستای هنر اضافه کرد: هنرمند باید تلاش کند تا خودش را معرفی کند بزرگترین دلیل پیشرفت نکردن برخی هنرمندان غرور کاذبی است که دارند، قطعا ما با یک معلم یا نجار تفاوتی نداریم هر دو به اشتغال می پردازیم فقط هنرمند کارش سخت تر است چون مخاطب او را رصد می کند
وی گفت: من سعی کردم در تمامی آهنگ هایی که می خوانم با ذائقه مخاطب همراه باشم، من هیچ وقت خودم را از مخاطبانم دور نگه نداشته ام و سعی کردم مردمی تر باشم.
اسکندری در خصوص انتشار آلبومش گفت: این آلبوم در مرحله میکس و مسترینگ قرار دارد و برای فروردین سال آینده به بازار ارائه می شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.