خانه » پیشنهاد سردبیر » مسابقات بین المللی کشتی جام یادگار امام (ره) به میزبانی اراک به تعویق افتاد/ترکش های یک استعفا

مسابقات بین المللی کشتی جام یادگار امام (ره) به میزبانی اراک به تعویق افتاد/ترکش های یک استعفا

شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ شماره ۸۰۲

***

وقایع استان

احمد سیاری

***

در حالی که قرار بود مسابقات بین المللی کشتی جام یادگار امام خمینی (ره) اسفند ماه در اراک برگزار شود ناگهان خبر رسید که این مسابقات به تعویق افتاده است. در خبری که اداره کل ورزش و جوانان استان منتشر کرد، آمده است: با توجه به درخواست کشورهای متقاضی شرکت در رقابت های بین المللی جام یادگار امام (ره)، این مسابقات خرداد ماه سال ۹۷ برگزار خواهد شد. براساس اعلام فدراسیون کشتی، علیرغم اعلام آمادگی چند کشور برای حضور در رقابت های بین المللی کشتی آزاد و فرنگی جام یادگار امام (ره)، اما تعدادی زیادی از کشورها اعلام کرده اند به دلیل همزمانی این مسابقات با رقابت های انتخابی خود امکان حضور در این مسابقات را ندارند.
با توجه به اینکه رقابت های بین المللی جام یادگار امام (ره) جزو برترین تورنمنت های کشتی دنیا محسوب می شود، فدراسیون کشتی با درخواست این کشورها برای برگزاری رقابت های بین المللی جام یادگار امام (ره) حدفاصل بین مسابقات قاره ای و جهانی موافقت کرد و این موضوع را به صورت رسمی به اتحادیه جهانی کشتی اعلام کرد تا این مسابقات خردادماه سال ۹۷ برگزار شود . این مسابقات در رده ی سنی نوجوانان قرار بود ۱۷ و ۱۸ اسفند، و ۲۴ و ۲۵ اسفندماه به ترتیب در رشته های کشتی آزاد و فرنگی در شهرهای اراک و قم برگزار شود .
عابد حقدادی مدیرکل ورزش و جوانان استان درباره این رقابت بین المللی گفته بود که حضور ۱۰ تیم خارجی از نقاط مختلف جهان برای حضور در رقابت های بین المللی جام یادگار امام (ره) در استان مرکزی قطعی شده است. حقدادی بیان کرده بود: در این مسابقات ۲ تیم در سطح ملی از جمهوری اسلامی ایران و یک تیم به عنوان منتخب استان مرکزی نیز شرکت دارند.
پیشنهاد برگزاری رقابت های بین المللی کشتی جام یادگار امام راحل از سوی هیات کشتی و اداره کل ورزش و جوانان استان به فدراسیون کشتی و وزارت ورزش و جوان ارسال شده بود و مسئولان مربوطه از ۲ ماه قبل با میزبانی استان مرکزی موافقت کردند.
نمایندگان وزارت ورزش و جوانان و همچنین فدراسیون کشتی نیز در روزهای گذشته برای بازدید هتل ها و سالن ها و مجموعه های ورزشی اراک به این شهر سفر کردند که نتایج مثبت اعلام شد.
حقدادی در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه وقایع استان درباره اینکه تعویق مسابقات به دلیل استعفای رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی هست یا خیر تاکید داشت که بر اساس برنامه ریزی اماکن اقامت تعیین شده در ورزشگاه ها و هتل های استان آمادگی کامل را برای استقرار ورزشکاران داشته است ولی این مسابقات تنها به دلیل درخواست شرکت کنندگان خارجی به تعویق افتاده و دلیل دیگری ندارد.

خادم رفت
اما در کنار خبر تعویق مسابقات بین المللی یادگار امام (ره)، خبر استعفای خادم از ریاست فدراسیون کشتی هم حاشیه های فراوانی به دنبال داشت. رسول خادم رییس فدراسیون کشتی چهارشنبه با انتشار بیانیه ای از استفعای خود در سمت کنونی خبر داد. او ماه های پر تلاشی را پشت سر گذاشته بود اما در نهایت تصمیم به کناره گیری گرفت. به گزارش وقایع استان به نقل از ورزش سه، پس از اعلام این خبر تعدادی از اعضای شورای فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی نیز در حمایت از رسول خادم از سمت خود در قسمت فنی فدراسیون کناره‌گیری کردند. خادم در بیانیه استعفای خود آورده است: زمان «رفتن» فرا رسیده… گفتنش هم برای من آسان نیست، اما باید پذیرفت… در انتخابات فدراسیون کشتی برای بار دوم شرکت کردم تا بتوانم یک دوره دیگر برای کشتی کشورم کار کنم… اما گویا نمی شود… من برای «کشتی» آمده ام، نمی خواهم برای ماندگاری «خودم» کار کنم… اگر می خواستم برای «خودم» کار کنـم، هیچگاه به «کشتی» بــرنمی گشتم… اشتباه برداشت نشود، این کلام من از سر «تقوا» و «فروتنی» نیست… بنده سالهاست که در مصاف با ناسازگاری های روزگار، اهل «وادادن» و قهر و آشتی نیستم… اما افکار «قناس» من دارد برای کشتی پرهزینه می شود… حتما ناتوان تر از آن هستم که «باری» از دوش کشتی بردارم، ولی نمی توانم به کشتی «دروغ» بگویم… دروغ بگویم تا «بمانم» کشتی به اندازه کافی «تنها» و «مظلوم» هست… چه باید کرد، گاهی بهترین شیوه «ایستادن»، «نایستادن» است… گذر زمان بسیاری از سوال ها را پاسخ خواهد داد…»
خادم در ادامه می آورد: از همه مردم عزیز و علاقمند به ورزش ملی کشور، کشتی، که در مدت مسئولیت اینجانب در فدراسیون کشتی ایران، ناتوانی های این حقیر را تحمل کردند و با عشق و ایمان به این رشته ورزشی کهن و باستانی، سازمان مدیریت کشتی کشور را حمایت کردند، سپاسگزارم. از همه پیشکسوتان بزرگ کشتی، روسای محترم هیات کشتی استانها و شهرستانها، جامعه مربیان و داوران کشتی کشـــور، قهرمانان ملی کشورمان در تمامی رده های سنی، بانوان کشتی گیر و مربی و داور، همه مدیران و کارکنان سازمان مدیریت کشتی کشور، از صدا و سیما، جامعه رسانه ای کشتی و همه منتقدان عزیزی که دلسوز عزت کشتی ایران هستند، سپاسگزارم. از اعضاء محترم مجمع عمومی فدراسیون کشتی، برای این رفتن زودهنگام، پوزش می خواهم… چاره ای نیست… آرزو داشته و دارم، کشتی بعنوان ورزش ملی کشور، قهرمانان المپیک و جهانی داشته باشد، که مردم بیش از مدال آنها، به شخصیت شان احترام بگذارند … آرزو داشته و دارم، کشتی نه بعنوان یک رشته ورزشی، بلکه بعنوان یک فرهنگ در تاریخ مناسبات اجتماعی در ایران، همواره در کنار مردم بماند و وسوسه های مادی، قهرمانان ملی آنها را از دردواره های جامعه جدا نکند… و آخر اینکه، کشتی این ورزش درد، رنج و زجر… بخشی از وجود من است و بخشی از قلب من…
البته این پایان ماجرا نبود. معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در واکنش به استعفای رسول خادم در گفتگو با ایسنا بیان کرد: ما این خبر را از طریق رسانه‌ها شنیده‌ایم و قطعا با استعفای خادم مخالف هستیم و قطعا وزارت ورزش و جوانان با این استعفا مخالف است. خادم باید سفت و سخت به کار خود ادامه دهد و من امیدوارم او در تصمیمی که گرفته تجدید نظر کند. رسول خادم از سرمایه‌های کشتی کشور و از مدیران لایق کشتی ایران است.
داورزنی در ادامه افزود: ما باید حتما با او صحبت کنیم تا اگر دغدغه و نگرانی در رابطه با تصمیم او وجود داشته برطرف شود. راه حل این موضوع و هر مشکلی باید با منطقی‌ترین راه برطرف شود. استعفا راه حل مناسبی برای حل این موضوع نیست.
معاون ورزش قهرمانی در ادامه تاکید کرد:‌ اگر مشکلی وجود دارد همه باید با هم کمک کنیم تا راه حل آن را پیدا کنیم. اگر بخواهیم استعفا دهیم و میدان را خالی کنیم درست نیست. قطعا رسول خادم نیز نمی‌خواهد که میدان خالی شود. شاید او این گونه فکر کرده که اگر برود به کشتی کمک می‌کند اما قطعا این تصمیم او به نفع ورزش کشور و کشتی ایران نیست.
او در ادامه اظهار کرد: ما باید کمک کنیم تا دغدغه او که باعث استعفایش شده برطرف شود و فضا کار بهتر برای او و موفقیت بیشتر کشتی در آینده فراهم شود.
داورزنی با تاکید بر اینکه مخالف استعفای او است خاطرنشان کرد: امیدوارم رسول خادم به عنوان یکی از سرمایه‌ها و مدیران لایق کشور در تصمیم خود تجدید نظر کند. نمی خواهیم مدیران خوب نظیر خادم را از دست بدهیم و نظر آقای سلطانی فر نیز همین است. همچنین استعفای سایر اعضای جامعه کشتی را هم شنیده ام و از آنها می خواهم با حوصله و بردباری بیشتری موضوع را دنبال کنند تا کشتی لطمه نخورد.
وی در رابطه با موضوع عدم رویارویی کشتی گیران با رژیم اشغالگر قدس و مشکلاتی که به همین خاطر گریبان کشتی ایران را گرفته و کشتی گیر و مربی محروم شده اند، گفت: ۴۰ سال است که این موضوع را داریم و فقط مربوط به کشتی نیست بلکه مربوط به کل ورزش است. باید راهکار مناسب بیاندیشیم که هم عزت نظام حفظ شود و هم حقی از نظام ضایع نشود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.