خانه » جدیدترین » مجتمع فرهنگی ورزشی تامین اجتماعی در مهر ماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید

مجتمع فرهنگی ورزشی تامین اجتماعی در مهر ماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید

چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۱   شماره ۱۵۸۸

مدیرکل بیمه تامین اجتماعی استان مرکزی از بهره برداری مجتمع فرهنگی ورزشی تامین اجتماعی در مهر ماه سال جاری خبر داد.
مدیرکل بیمه تامین اجتماعی استان مرکزی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته بیمه تامین اجتماعی برگزار شد، ضمن عرض تبریک فرا رسیدن هفته تامین اجتماعی به بیمه شدگان، بازنشستگان و …، در خصوص گزارش عملکرد سازمان تامین اجتماعی در سال گذشته گفت: با توجه به سیاست های کلی تامین اجتماعی که از سوی مقام معظم رهبری در سال جاری در ۹ بند ابلاغ شده است که در آن به استقرار نظام تأمین اجتماعی به صورت جامع، یکپارچه، شفاف، کارآمد، فراگیر و چندلایه؛ ایجاد یک ساز و کار تخصصی و فرابخشی به منظور حفظ انتظام و انسجام امور مربوط، لایه‌بندی و سطح‌بندی خدمات؛ پایبندی به حقوق و رعایت تعهدات بین نسلی و عدم تحمیل طرح‌های فاقد تضمین مالی بین نسلی؛ اصلاح قوانین، ساختارها و تشکیلات سازمان ها و صندوق‌های بیمه‌گر اجتماعی؛ لایه‌بندی امور امدادی، حمایتی و بیمه‌ای و سطح‌بندی خدمات با رویکرد فعال دولت بر اساس وسع و استحقاق؛ بسط و تأمین عدالت اجتماعی، کاهش فاصله طبقاتی با هدفمندسازی یارانه‌ها؛ استقرار نظام ملی احسان و نیکوکاری و ایجاد پیوند میان ظرفیت‌های مردمی و دستگاه های موظف و ارائه خدمات لازم به منظور تحکیم نهاد خانواده و فرزندآوری و الزام به تهیه پیوست تأمین اجتماعی برای طرح‌ها و برنامه‌های کلان کشور اشاره شده است.
علیرضا حسینی اضافه کرد: پیشرفت مجتمع فرهنگی ورزشی تامین اجتماعی این استان در اراک با چهار هزار و ۸۵۰ متر مربع زیربنا و یک هزار و ۵۰۰ صندلی دارای ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی است و پیش بینی می‌شود تا مهرماه سال جاری به بهره‌برداری برسد.
وی با بیان اینکه یکی از تکالیف مهم تامین اجتماعی، حمایت از تولید است، تصریح کرد: بدهی معوق واحدهای استان مرکزی در یک سال و نیم گذشته به این سازمان یک هزار میلیارد تومان بود که با استفاده از قانون بخشودگی جرایم و تعامل خوب کارفرمایان، این بدهی به کمتر از ۷۵۰ میلیارد تومان رسیده و از این مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان نیز در حال پرداخت است که می توان گفت بیش از ۶۰ درصد مطالبات سازمان تامین اجتماعی پرداخت شده و ۹۵ درصد از کارفرمایان این استان نیز فهرست بیمه خود را به صورت منظم و سر موعد پرداخت می‌نمایند.
وی ادامه داد: بر اساس آخرین آمار در اردیبهشت‌ماه سال جاری، جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی استان مرکزی ۹۹۱ هزار و ۶۲۶ نفر است که این آمار نسبت به مدت مدت مشابه سال گذشته یک و ۶۳ صدم درصد افزایش یافته است.
مدیرکل بیمه تامین اجتماعی استان مرکزی بیان کرد: بیمه‌شدگان اصلی نیز در این مدت به ۳۲۴ هزار و ۸۷۸ نفر رسیده که این بخش با افزایش سه و ۷۰ صدم درصدی همراه بوده است.
حسینی گفت: افزایش بیمه شدگان بیمه اجباری (کارگری) این استان در حالی رخ داده که در طول سال گذشته نیز ۶ هزار نفر از جمعیت تحت حمایت این نهاد بازنشسته شدند، همچنین جمعیت مستمری بگیر تحت پوشش این نهاد ۹۹ هزار و ۴۱۷ نفر است که از این تعداد ۶۵ هزار و ۱۱۴ نفر بازنشسته، سه هزار و ۶۱۷ نفر از کارافتاده و ۳۰ هزار و ۶۸۶ نفر بازماندگان هستند.
وی با بیان اینکه مقرری بگیران بیمه بیکاری سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال ۹۹، با کاهش ۳۰ درصدی همراه بوده است، اضافه کرد: یک‌هزار و ۴۰۰ نفر جمعیت بیمه بیکاری سازمان تامین اجتماعی کاهش یافته است.
وی تصریح کرد: این افراد، به مراکز فنی و حرفه‌ای جهت آموزش و یا به کارگاه هایی که متقاضی نیروی کار می باشند، معرفی شده و در حال حاضر برخی از شهرهای استان مرکزی چون زرندیه، ساوه و دلیجان همچنان متقاضی نیروی کار هستند.
مدیرکل بیمه تامین اجتماعی استان مرکزی با اشاره به اینکه پوشش بیمه ای از الویت های سازمان تامین اجتماعی در سال جاری می باشد، اظهار کرد: در راستای اصل ۲۹ قانون اساسی و ماده ۱ قانون تامین اجتماعی، در سال ۱۴۰۰ شاهد رشد ۴۰ درصدی بیمه زنان خانه دار و دانشجویان بوده ایم، که آمار بیمه شدگان در اسفند سال گذشته به ۳۲۸۴۹ نفر رسیده بود.
حسینی تصریح کرد: همچنین در سال ۱۴۰۰ رکورددار بیمه دانشجویان در کشور بوده ایم چراکه استان مرکزی تعداد زیادی از دانشجویان را توانست تحت پوشش بیمه درآورد که استان مرکزی نسبت به جمعیت کشور، در بخش بیمه زنان خانه دار و دختران مجرد رتبه ۷ در کشور بوده ایم.
وی یادآور شد: در سال گذشته خدمات کمک بارداری به ۳ هزار و ۹۰۳ نفر از زنانی که تحت پوشش بیمه بوده اند ارائه کرده ایم که میانگین حقوق پرداختی آنها، ماهانه ۳ میلیون و ۵۵۴ هزار تومان بوده است، همچنین به ۱۱۳۷ نفر هم غرامت دستمزد ناشی از کار پرداخت کرده ایم که میانگین ماهانه آن هم ۳ میلیون و ۲۰۸ هزارتومان می باشد.
حسینی با اشاره به اینکه ۵۹ درصد از مستمری‌بگیران تامین اجتماعی این استان حداقل بگیر هستند و این آمار در کشور ۶۲ درصد است، تاکید کرد: ۱۰ درصد از جمعیت تحت پوشش این نهاد حقوق بالای ۱۰ میلیون تومان و ۳۱ درصد بین حداقل بگیر و ۱۰ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند.
مدیرکل بیمه تامین اجتماعی استان مرکزی عنوان کرد: سال گذشته این اداره پنج هزار و ۷۷۱ میلیارد تومان در خصوص تعهدات بلند مدت و کوتاه مدت هزینه کرد و این در حالی بود که منابع در این سال پنج هزار و ۴۹ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود و حدود ۱۴ درصد کسری وجود داشت.
وی گفت: ۲۳ هزار کارگاه فعال در استان مرکزی وجود دارد که از این تعداد، ۱۷ هزار کارگاه دارای کارگران بین ۱ تا پنج نفر، ۲ هزار و ۱۷۱ کارگاه دارای کارگران بین ۶ تا ۱۰ نفر، ۲ هزار و ۴۱۳ کارگاه دارای کارگران ۱۱ تا ۵۰ نفر و ۷۶۵ کارگاه بالای ۵۰ کارگر دارد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: در هفته تامین اجتماعی سال جاری، با توجه به بحث ابلاغ سیاست های کل سازمان تامین اجتماعی برنامه های دیدار با خانواده های معظم شهدای بیمه تامین اجتماعی (شهدای سلامت. شهدای دفاع مقدس)، دیدار با مسئولین ارشد استانی، سخنرانی و برپایی میز خدمت در نماز جمعـه و شهرک های صنعتی و همچنین بازدید از واحدهای صنعتی و شنیدن مشکلات آنها، رفع مشکلات، نشست با اعضای کانون های کارگری کارفرمایی و بازنشستگی و همچنین نمایندگان محترم بخصوص رئیس مجمع نمایندگان استان، تبیین برنامه های سازمان، مواضع و عملکرد و گزارش اقدامات سازمان در هفته تامین اجتماعی و همچنین بحث فراگیر بیمه خانوده ی ایرانی به جهت امنیت و آرامش خانواده ها را در برنامه های خود داریم.
مدیر درمان تأمین اجتماعی استان مرکزی نیز در ادامه این نشست گفت: سهم بستری تخت بیمارستان‌های تامین اجتماعی در کشور ۱۰ تا ۱۱ درصد است و این سهم در استان مرکزی حدود ۱۵ درصد می باشد.
روح الله سهرابی افزود: بالاترین سهم تخت بستری تامین اجتماعی این استان با ۳۰ درصد مربوط به شهرستان های ساوه و زرندیه است.
وی بیان کرد: سال ۱۴۰۰ با وجود اینکه بحرانی‌ترین سال‌ها از نظر بیماری های واگیردار در کشور بود، استان مرکزی در بخش درمان و تامین اجتماعی خدمات خوبی ارائه کرد و در همه شاخص ها افزایش رشد ۲۰ تا ۲۵ درصدی داشت.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: سال گذشته ۳۰ هزار نفر در سه بیمارستان تامین اجتماعی این استان بستری شدند، چهار میلیون نفر نیز خدمات سرپایی دریافت کردند، ۱۷ هزار عمل جراحی انجام شد و چهار هزار و ۵۰۰ زایمان صورت گرفت.
سهرابی اظهار کرد: پارسال ردیف‌های بلاتصدی ۲ درصد کاهش یافت، ۱۰۰ نفر نیرو نیز جذب شد، ۱۱۰ هزار پرونده در درمان غیرمستقیم بررسی شد، ۲۵۰ میلیارد تومان در بخش بستری و ۲۵۴ میلیارد تومان در بخش نسخه پرداخت شد.
وی گفت: ۹۶ درصد نسخ تامین اجتماعی استان مرکزی به صورت الکترونیکی است و ۹۴ درصد از این نسخ به سرانجام می‌رسد که این موضوع اتفاق بزرگی است.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی افزود: میزان مرگ در بیمارستان‌های تامین اجتماعی این استان با وجود کرونا، ۲ تا سه درصد از متوسط کشوری پایین‌تر بود که این موضوع نشان دهنده موفقیت مراکز در ارائه خدمات است.
سهرابی در پایان بیان کرد: در سه ماه اول امسال نیز میزان مرگ در بیمارستان‌های تامین اجتماعی به چهار نفر در ۱۰ هزار نفر رسیده و این آمار در سال گذشته ۹ نفر در ۱۰ هزار نفر بود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.