خانه » جدیدترین » مبتکر برگزاری لیگ های کشوری هستیم

مبتکر برگزاری لیگ های کشوری هستیم

چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸  شماره ۱۱۹۳

رییس کمیته دارت استان مرکزی

مبتکر برگزاری لیگ های کشوری هستیم

کمیته دارت استان مرکزی، چشم انتظار مساعدت مالی مسئولان ورزشی

طاهره قهیه ای

ورزش مفرح و جذاب دارت ورزش ساده ای است، اما این کافی نیست که فقط وسط صفحه دارت را هدف قرار دهیم و پرتاب کنیم، در صفحه دارت ۸۲ قسمت برای امتیاز وجود دارد که هر کدام به نوبه خود از حساسیت بالایی برخوردار است. این ورزش جالب را پیر و جوان، پسر و دختر، حتی معلولان و جانبازان و یا ناشنوایان می توانند به عنوان یک حرفه، ورزش و یا یک تفریح سالم و مفرح با خیالی آسوده و برای رفع استرس در کنار خانواده انجام دهند.
بیشتر ورزش ها علاوه بر نیاز فضای زیاد به امکانات گران نیز احتیاج دارند و یا در ورزش های دسته جمعی نیاز به جمع آوری نفرات است ولی تمرین دارت را می توان در فضای بسیار کم و سه عدد دارت و یک صفحه دارت و با حداقل نفرات برگزار نمود، در واقع دارت را می توان به صورت یک ورزش خانوادگی نیز انجام داد.
دارت اراک و استان مرکزی چند سالی می شود که به صورت جدی در حال فعالیت است، مشکل دارت نیز همچون سایر هیات های ورزشی دیگر مشکل مالی و عدم جذب اسپانسر است. در مرداد ماه سال جاری و مسابقه دارتی که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، مسئولان اداره کل ورزش و جوانان قول مساعدی را جهت حمایت مالی به کمیته دارت استان داد که تاکنون این وعده عملی نشده و همچنان این کمیته چشم انتظار مساعدت مالی مسئولان ورزشی استان است.
گفتگویی را با سعید غلامی فر رییس کمیته دارت استان مرکزی انجام دادیم که در ادامه می خوانید.
سعید غلامی فر رییس کمیته دارت استان مرکزی به خبرنگار وقایع گفت: رشته دارت طی سالیان گذشته در استان مرکزی رشته ای ناشناخته بود و از سال۹۱ که مسئولیت این کمیته را عهده دار شدم تلاش های بسیاری را صورت دادم تا بتوانم این رشته مفرح و جذاب را در سطح اراک، استان، کشور و حتی جهان معرفی کنم کسب عنوان بهترین کمیته دارت کشور در دوسال متوالی، کسب عنوان قهرمانی کشور نوجوانان و کسب عناوین چهارم و پنجم تیمی آقایان و بانوان در بین ۳۲ استان و چندین مقام انفرادی از بهترین عناوین کسب شده و معرفی چندین ملی پوش در رده دانشجویان و در نهایت کسب مدال برنز جهانی توسط فتانه فراهانی از ورزشکاران پیوند اعضا از افتخارات استان بوده که در این راه تعدادی از همکاران و مربیان گرامی همیشه من را یاری نمودند.
وی افزود: سالن و آکادمی تخصصی دارتی که اکنون در مجموعه ورزشی شهدای پنجم مرداد اراک وجود دارد و بازیکنان در آن تمرین می کنند به صورت سالنی با ظاهری نامناسب بود که با تلاش خودمان و هزینه شخصی و حمایت اداره کل و هیات توانستیم این سالن را به شکلی آبرومند و یکی از زیباترین سالن های دارت کشور که اکنون مشاهده می کنید تبدیل کنیم.
غلامی فر ادامه داد: مشکل کمیته دارت استان نیز مانند سایر هیات های ورزشی مشکل مالی و اسپانسر است و این حمایت ها باید برای ایجاد انگیزه و برگزاری مسابقاتی بهتر و جذابتر بیشتر شود.
رییس کمیته دارت استان مرکزی ابراز کرد: در سال های گذشته با برگزاری سوپر لیگ امیرکبیر با بازیکنانی از استان های لرستان، تهران، گرمسار و اصفهان به عنوان مبتکر لیگ های کشوری بوده ایم و بعد از آن سایر استان ها نیز نسبت بـه بـــرگزاری لیگ های مشابه سوپر لیگ امیرکبیر اقدام نمودند.
غلامی فر اظهار کرد: در اراک دو لیگ را با عنوان لیگ و سوپرلیگ پروین اعتصامی برای بانوان و دو لیگ با عنوان امیرکبیر و پروفسور حسابی بصورت حرفه ای برای آقایان هر شش ماه یکبار برگزار می کنیم که در نهایت ۴ نفر برتر این لیگ ها به مسابقات قهرمانی کشور راه می یابند، ضمن اینکه معتقدم با استعداد یابی در مدارس و دانشگاه ها باید نسل جدید را به دارت استان وارد کنیم و به همین دلیل نیز لیگ دکتر قریب برای افراد زیر ۱۸ سال در استان بـــرگزار می شود، همچنین مســابقات خانوادگی در آخر هفته ها را نیز در برنامه هایمان اجرا می کنیم.
رییس کمیته دارت استان ادامه داد: طی چند روز اخیر تیم دارت بانوان استان مرکزی در مسابقات قهرمانی کشور یاسوج مقام نایب قهرمانی مسابقات دوبل با حضور ۴۸ تیم را بدست آوردند و دارت بانوان استان بین ۵ تیم برتر کشور قرار گرفت.
وی شهرستان های فعال دارت استان را خمین، ساوه و مهاجران برشمرد و از آنها بخاطر تلاش های وصف ناپذیرشان تقدیر کرد و گفت: امسال اولین سالی است که مسابقات رنکینگ کشوری بصورت استانی برگزار می شود که امیدواریم عزیزان ورزشکار استان بتوانند با درخشش، مجوز حضور در رقابت های لیگ برتر کشور را کسب نمایند لازم به ذکر است که محمد تقی معطی از استان مرکزی تنها نماینده حضور در لیگ برتر کشور می باشد.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد با مساعدت هرچه سریعتر مسئولان ورزش استان مشکلات مالی کمیته دارت نیز رفع شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.