خانه » پیشنهاد سردبیر » لبه تیغ/آیا انتخاب «مهدی فاتحی» به عنوان شهردار منتخب اراک توسط شورای شهر باعث منحل شدن شورا خواهد شد؟

لبه تیغ/آیا انتخاب «مهدی فاتحی» به عنوان شهردار منتخب اراک توسط شورای شهر باعث منحل شدن شورا خواهد شد؟

دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷   شماره ۱۰۴۵

***

علی امیدی

***

اعضای شورای پنجم شهر اراک برای بار سوم در دوره فعالیت خود شهردار منتخب شان را به وزارت کشور معرفی کردند. پس از تاجران، سعید نادری حالا نوبت به مهدی فاتحی رسیده است. در صحن رسمی شورای شهر محمد جعفرپور سرپرست سازمان عمران و باز آفرینی فضاهای شهری شهرداری اراک و مهدی فاتحی شهردار سابق شهر بهارستان در اصفهان گزینه های نهایی بودند.
کاوه فلک افلاکی رییس شورای شهر اراک در جلسه اخیر شورای شهر اراک بیان کرد: شهردار منتخب باید در چارچوب قانون حرکت کند و به نقش نظارتی شورا اعتقاد راسخ داشته باشد.
کاوه فلک افلاکی در خصوص رأی‌گیری برای انتخاب شهردار جدید در صحن رسمی شورای اسلامی کلان‌شهر اراک بیان داشت: شهردار جدید باید شورا باور باشد و طبق قانون دسترسی آزاد به اطلاعات، دست به شفاف‌سازی اطلاعات شهرداری برای عموم شهروندان بزند. وی افزود: در گام نخست شهردار جدید اراک، می‌بایست اعتمادسازی بین مدیریت شهری و شهروندان صورت گیرد.
رییس شورای شهر اراک با اشاره به اینکه شهردار جدید طبق قانون هر شش ماه یک بار باید گزارش‌های مالی سازمان شهرداری اراک را به شورای شهر تحویل دهد تصریح کرد: شهردار منتخب باید اعتماد عمومی مردم را نسبت به شورای پنجم اسلامی شهر افزایش دهد چراکه توقع مردم از شورای کنونی بیش از ادوار گذشته است.
فلک افلاکی با تأکید بر اینکه وارث مشکلات کنونی شهرداری است بیان داشت: شهردار منتخب باید تمامی بودجه، منابع مالی، پرداخت بدهی و پرسنل را در اولویت اقدامات خود قرار دهد. وی ادامه داد: شهرداری اراک نباید به هیچ عنوان خود را وامدار بداند و حق سهم خواهی ندارد.
رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی کلان‌شهر اراک نیز گفت: طبق آیین‌نامه جدید جعفرپور و فاتحی هیچ‌کدام سابقه ۹ سال مدیریت میانی ندارند. مرتضی سورانه افزود: نباید دوباره فرصت‌سوزی کرد و بار دیگر با آزمون و خطا وقت مردم را به بازی گرفت.
وی تصریح کرد: نیاز است دو منتخب سوابق و مدارک خود را با قانون تطبیق دهند تا دوباره از سوی وزارت کشور عدم تأیید صورت نگیرد.

گزینه ضعیف‌تر معرفی شد
دیگر عضو شورای شهر هم گفت: از گزینه‌های فراکسیون امید دو گزینه از توانمندی بالایی برخوردار بودند و ما نیز حاضر بودیم از گزینه اصولگرایان به منظور عمران و آبادانی شهر، دست از منیت خود بکشیم.
جعفرعلی محصولی ادامه داد: جای تعجب است که چرا گزینه‌ای که از مابقی ضعیف‌تر بود را به عنوان گزینه نهایی از سوی فراکسیون امید معرفی شد. وی بیان کرد: باید طلب‌های کلان و خرد خارج از شهرداری را نیز پرداخت کرد و شهرداری اراک نباید تنها حقوق پرسنل را مدنظر قرار دهد. عضو شورای شهر اراک ادامه داد: مطالبات بازنشستگان و اصحاب رسانه نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
سعید نادری نائب رییس شورای اسلامی کلان‌شهر اراک اما با اشاره به سوابق گزینه نهایی فراکسیون امید گفت: مهدی فاتحی دارای دکترای برنامه‌ریزی شهرداری است و از سوابق وی به شهردار ویلاشهر، شهردار منطقه ۳ نجف‌آباد، معاون فنی و شهرسازی شهرداری نجف‌آباد، رییس شورای سازمان حمل و نقل همگانی شهر بهارستان، رییس هیات‌مدیره شرکت پسماند شهرداری‌های شرق اصفهان، رییس هیات‌مدیره سازمان بهسازی و نوسازی نجف‌آباد، عضو شورای سازمان حمل و نقل و پایانه‌های شهرداری نجف‌آباد و عضو شورای سازمان بهسازی و نوسازی نجف‌آباد می‌توان اشاره کرد.
در پایان این جلسه با رأی‌گیری اعضای شورای شهر مهدی فاتحی با ۷ رأی موافق برای سمت شهرداری اراک به وزارت کشور معرفی خواهد شد. نکته جالب رای سفید مرتضی سورانه از اعضای فراکسیون امید به فاتحی است.
اما این پایان ماجرا نبود. با اعلام نام فاتحی در فضای مجازی خبرهایی مبنی بر اینکه وی دارای پرونده قضایی است منتشر شد که با توجه به سخنان مرتضی سورانه و جعفر محصولی مبنی بر احتمال رد فاتحی توسط وزارت کشور به دلیل سوابقش، گمانه هایی را به وجود آورد که با واکنش رییس کل دادگستری استان روبرو شد.
حجت الاسلام قاسم عبدالهی با اتمام حجت با شورای شهر اراک بیان کرد: طرح عدم کفایت شورا در صورت محرز شدن عدم صلاحیت گزینه شهرداری اراک را پیگیری می کند.
وی در پیام خود که در فضای مجازی منتشر شد افزود: بدینوسیله به فرهیختگان اصحاب رسانه شهروندان عزیز اراکی اعلام می کنم چنانچه محرز شود گزینه شورای محترم اراک فاقد صلاحیت لازم برای تصدی شهرداری اراک می باشد طرح عدم کفایت شورای اسلامی اراک از مجاری قانونی پیگیری خواهد شد زیرا مدت سرپرستی به اتمام رسیده و اعضای محترم شهر عالما عامدا افراد فاقد صلاحیت را معرفی می نمایند و عملا شهر را در بن بست قرار داده اند. امیدوارم نصایح نصیحت گران را شنوا باشند و مصالح مردم را بر مصالح گروهی ترجیح دهند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.