خانه » پیشنهاد سردبیر » گفتگوی «وقایع استان» با «بهروز اکرمی» معاون سیاسی و امنیتی استاندار/یکدیگر را قضاوت نکنیم

گفتگوی «وقایع استان» با «بهروز اکرمی» معاون سیاسی و امنیتی استاندار/یکدیگر را قضاوت نکنیم

دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷   شماره ۱۰۴۵

*** اصلاح طلبان هم فکران بنده و استاندار هستند، با گذشت زمان با روحیات هم بیشتر آشنا خواهیم شد

*** اصلاح طلبان واقعی در اظهار نظرهای سیاسی خود جانب ادب را رعایت می کند

*** می خواهیم به هر بهانه ای مردم دور هم جمع شوند، گفتگو کنند و شاد باشند

*** اگر یکدیگر را کمتر قضاوت کنیم واگرایی ها نیز کمتر خواهد شد

***

الهه فراهانی: قطعا مدیریت فضای سیاسی جامعه و بهبود عملکرد فرمانداران که در رضایت مردم از دولت نقش مستقیمی دارد، از اهمیت فراوانی برخوردار است، این مهم از اولویت های مهم دفتــر امنیتی و سیاسی می باشد. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بایستی در این سه حوزه نظارت دقیقی داشته باشد تا استانی امن، با سلامت اجتماعی و همگرایی سیاسی در راستای رفاه مردم بوجود آید. بنابراین این وظیفه بزرگ بایستی به دستان افراد کاردانی سپرده شود که در راستای صداقت و توسعه جامعه گام بردارند. کمتر از یک ماه است که بهروز اکرمی، معاون جدید در حوزه سیاسی، امنیتی و اجتماعی برای استانداری مرکزی از سوی وزارت کشور تعیین شد. وی در نخستین مصاحبه خود با یک نشریه استانی، به وقایع استان از اهداف و برنامه های خود می گوید.

نشاط اجتماعی
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی در ابتدای گفتگو بیان کرد: به محض اینکه اسم نشاط اجتماعی بر زبان ها می آید شاید در اذهان تنها برگزاری کنسرت تداعی شود؛ هر چند یکی از اشکال نشاط اجتماعی برگزاری کنسرت هاست. منظور از نشاط اجتماعی آن است که مردم در تعامل با یکدیگر باشند.
بهروز اکرمی افزود: بایستی برنامه هایی برای مردم برگزار کنیم که مردم بتوانند تاب آوری در حوزه تحمل ملایمت ها و سعه صدر مردم بیشتر شود. ظرفیت وجودیشان بیشتر شود و بهتـر بتوانند با سختی ها تحمل کنند و از همه مهم تر این حق مردم است. این حق مردم است که در ساعاتی از شبانه روز سختی های روز را برای مدتی کوتاه کنار بگذارند و زمانشان را متفاوت بگذرانند و در واقع این حق واقعی مردم است که بخندند و شاد باشند.
وی گفت: اما با توجه به مشکلاتی که در حوزه اقتصادی داریم نیازمند این هستیم که در جامعه مشارکت های اجتماعی و برنامه های نشاط اجتماعی بیشتر شود تا تاب آوری مردم نسبت به سختی ها افزایش یابد. برای این کار نشاط اجتماعی برنامه ای متفاوت در نظر گرفته شده که شامل برگزاری کنسرتها، جشن های میراث فرهنگی و گردشگری، بازی های بومی و محلی ، بزرگداشت مفاخر و موسیقی بومی و محلی است.
اکرمی اظهار داشت: ما مناسبت های مختلف در سطح استان و شهرستان ها و ملی داریم که در این مناسبت ها می توانیم گردهمایی هایی برای افزایش نشاط اجتماعی داشته باشیم. از طرفی دیگر یکی از رویکرد های اصلی در حوزه نشاط اجتماعی سال ۹۸ آن است که این گردهمایی را در دل محله ها و شهرهای کوچک ببریم.
وی ادامه داد: در واقع می خواهیم به هر بهانه ای مردم به دور هم جمع شوند، گفتگو کنند و شاد باشند. در همین راستا نشستی برگزار کردیم که دستگاه هایی مانند ارشاد، شهرداری، میراث فرهنگی و اداره کل بانوان و خانواده و دیگر دستگاه های فرهنگی برنامه هایشان را به صورت تلفیقی در استان اجرا کنند.
فضای مجازی
اکرمی با اشاره به برخی فعالیت های غیرمجاز در فضای مجازی متذکر شد: فضای مجازی یک واقعیت عینی است که در کل کشور وجود دارد. فضای مجازی علاوه بر منفعت دارای مضرراتی هم هست. اگر فضای مجازی تبدیل به انعکاس واقعیت ها و اخبار درست شود بسیار عالی است که امکان دسترسی همگان را فراهم می کند. اما چنانچه این فضای مجازی گزارشات بدون مستند که همراه تهمت و افترا است منتشر شود یقینا ضرر بزرگی وارد می کند.
وی افزود: من توصیه می کنم به تمامی مدیران سایت های اینترنتی و ادمین های فضاهای مجازی اگر مطالبی را که در فضای مجازی منتشر می کنید پیش از اقدام، خودمان و وجدانمان را از صحت آن آرام سازیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی تاکید داشت: این تفکر بسیار سطح پایین است که جامعه خود را از صبح تا شب بر طبل مشکلات و نداشته ها بکوبیم. جامعه ما مانند سایر جوامع دیگر ممکن است کم و کاستی ، خوبی و بدی در آن وجود داشته باشد. نباید با این عمل ناشایست امید را از مردم اخذ کنیم امروز هر کس با هر وسیله ای امید مردم را بگیرد و جامعه را سیاه نشان دهد قطعا در راستای اهداف دشمنان این سرزمین حرکت می کند.
وی ادامه داد: امیدواریم کسانی که در فضای مجازی فعال هستند جانب انصاف را در نظر گیرند تا نتایجی که به دنبالش هستند را محقق کنند.
نخبگان استان
اکرمی به استفاده از ظرفیت نخبگان استان اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه های ما با همکاری آموزش و پرورش، بنیاد ملی نخبگان، پارک علم و فناوری و دانشگاه ها بانک اطلاعاتی نخبگان استان راه اندازی شود تا نشست های ادواری مسئولان استان با نخبگان استان در این زمینه داشته باشند. لازم است مسیر را برای تحقق ایده ها و برنامه های نخبگان استان و شناسایی استعدادهای برجسته استان در حوزه های مختلف باز کنیم.
وی افزود: استان مرکزی یکی از ظرفیت هایش نزدیکی به تهران و نیز وجود منابع انسانی و استانی که در سطح ملی فعالیت دارند، است. لازم است از توان این مدیران استان استفاده کنیم.
امنیت استان
اکرمی تصریح کرد: اولویت اول من صیانت از امنیت استان است هر برنامه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و علمی قرار است در استان انجام پذیرد در بستر امنیت این ها انجام خواهد پذیرفت. لذا تلاش بنده این است که روز به روز شاخص های امنیتی در استان ارتقا پیدا کند. در حوزه اجتماعی و سیاسی هم بحث های مختلفی اعلام خواهیم کرد. مهمترین برنامه سال ۹۸ هم برگزاری انتخابات شکوهمند با مشارکت حداکثری مردم و بر اساس معیارهای قانونی و همچنین شفاف است.
وی یادآور شد: استفاده از ظرفیت رسـانه برای شفاف سازی فرآیند انتخابات مدنظر قرار دارد. همچنین به دنبال همگرایی سیاسی میان احزاب هستیم که بتوانند همگی در کنار یکدیگر برای مسائل کلان استان تصمیم گیری کنند.
اکرمی عنوان کرد: بخشی از ریشه های تکدی گری به اقتصاد باز می گردد. ما نخست باید ریشه های اصلی را هدفگذاری کنیم تا کاهش دهیم. باید بدانید تمامی کسانی که در سطح شهر تکدی گری می کنند شاید حرفه ای نباشند و بنا به شرایط خاص اقتصادی به این کار تن می دهند که بایستی این افراد را تحت نهادهای حمایتی قرار گیرند . اما با متکدیان حرفه ای باید برخورد قانونی شـــود واین افراد را از سطح شهــر جمع آوری کنیم. در این زمینه ضوابط و قوانینی وجود دارد که اگر همین ها اجرا شود یقینا شهرهای ما از حضور متکدیان پاک خواهد شد.
گروه های سیاسی
وی در پاسخ به اینکه چه واکنشی نسبت به حمله اخیر اصلاح طلبان و شورای هماهنگی در خصوص انتصاب مجید عسگری به عنوان سرپرست اداره کل امور سیاسی،انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری مرکزی خواهید داشت، بیان کرد: من احساس نمی کنم اصلاح طلبان به بنده یا استاندار حمله ای کرده باشند. حمله را تعبیر درستی نمی دانم چرا که حمله ای شکل نگرفته است. اصلاح طلبان استان مرکزی هم فکران بنده و استاندار هستند. آنان راجع به یک موضوعی اظهار نظر کردند که هیچ اشکالی هم ندارند و همگی می توانند نظرشان را بگویند چرا که نظر دادن هیچ منعی ندارند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی متذکر شد: با گذشت زمان هم بنده با روحیات اصلاح طلبان استان آشنا خواهم شد و هم آنان با روحیات من بیشتر شناخت پیدا خواهند کرد. در فرآیند ملاقات هایی که در آینده صورت می گیرد با دیدگاه و نظرات هم آشنا شویم و همین اظهار نظرات این چنینی در آینده نیز مرتفع خواهد شد. همگی باید تلاش کنیم در اظهار نظرهایمان جانب ادب را رعایت کنیم و من اعتقاد دارم اصلاح طلبان واقعی در اظهار نظرهای سیاسی شان مودب ترین هستند.
وی تاکید داشت: یکی از کارهای اصلی بنده نظارت و ارزیابی بر عملکرد فرمانداران است. با توجه به اینکه در سال آینده یک انتخابات مهم در پیش داریم بایستی فرمانداران ما توانمندی انجام این کار بزرگ را داشته باشند که در همین راستا آموزش هایی را برای فرمانداران پیش بینی کردیم.
اکرمی اظهار داشت: اگر ما همین یک اصل اسلامی را مدنظر قرار دهیم بسیاری از سوءتفاهم ها و واگرایی ها حل خواهد شد و آن این است که به سادگی انسان ها را قضاوت نکنیم و تا اطلاعات و شناخت مان کامل نشده در مورد چیزی اظهار نظر نکنیم. باید اگر دیدگاهی مطرح می کنیم کامل باشد که قضاوت درستی صورت گیرد. اگر آدم ها کمتر همدیگر را مورد قضاوت قرار دهند قطعا واگرایی ها نیز کمتر خواهد شد.
وی اضافه کرد: درب اتاق بنده بر روی همگی باز است و انتظار دارم هر کس نقطه نظری دارد مستقیما به بنده ارجاع دهد و از طرق دیگر پیغام و پسغام نفرستند. این مکالمات به توسعه استان و ایجاد همگرایی بسیار کمک خواهد کرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه های دهه فجر یکی از مسائل تحسین برانگیز آن بود که خبرنگاران واقعا پای کار ایستاده اند و علی رغم کمترین دریافتی حقوق و مزایا، بیشترین زحمت و تلاش را متحمل می شوند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.