خانه » جدیدترین » قهرمانانِ بی مکان

قهرمانانِ بی مکان

یکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸  شماره ۱۲۰۴

نگاهی به وضعیت ورزش شنای بانوان استان در گفتگو با نایب رییس هیات شنای استان مرکزی

قهرمانانِ بی مکان

شناگران استان نیازمند تامین استخر مناسب هستند

طاهره قهیه ای

ورزش های آبی جزء آن دسته از ورزش هایی هستند که زیبایی، نشاط، آمادگی جسمانی و ارتقای سطح روحی و روانی را متمرکز و با هم در وجود افراد متبلور می کنند و از آن مهمتر اینکه در دین مبین اسلام نیز بر فراگیری شنا بسیار تاکید شده است. شنا نیز از جمله ورزش هایی است که علاوه بر حفظ سلامت جسم به تمرکز فکر و ذهن و در نتیجه ایجاد آرامش در فرد نیز کمک می کند. کاهش وزن، از بین بردن استرس، افزایش عزت نفس و خودباوری، کمک در بهتر شدن خلق و خو و احساس بهتر، توانمند کردن عضلات و ماهیچه‌ها، بهبود خواب، کاهش فشار مفصلی در حین ورزش، عدم احساس گرمای حاصل از ورزش و دوری از تعرق و تقویت دستگاه گردش خون از نتایج شنای مستمر است. برای اطلاع از وضعیت شنای بانوان استان مرکزی گفتگویی را با سمیه بقایی نایب رییس هیات شنای استان مرکزی انجام دادیم که ماحصل این گفتگو را در ذیل می خوانید.
سمیه بقایی نایب رییس هیات شنای استان مرکزی به خبرنگار وقایع گفت: شنای بانوان در استان مرکزی از وضعیت خوبی برخوردار است و تنها مشکلی که برای تمرین شناگران وجود دارد عدم در اختیار داشتن استخر برای تمرین است؛ چرا که استخر مجموعه ورزشی شهدای پنجم مرداد اراک تعطیل است و سایر استخرها نیز تایم رایگان برای تمرین در اختیار شناگران قرار نمی دهند و ورزشکاران هر کدام خودشان تمرین می کنند.
وی با اشاره به برگزاری مسابقات قهرمانی استان که در روزهای اخیر برگزار شد، افزود: مسابقات قهرمانی استان با حضور ۱۶ تیم از شهرستان های اراک، شازند، دلیجان، تفرش و ساوه و در رده های سنی ۹ تا ۱۰ سال، ۱۱ تا ۱۲ سال، ۱۳ تا ۱۴ سال و ۱۵ تا ۱۷ سال با حضور ۲۱۰ شناگر برگزار شد.
بقایی در خصوص دیگر اقدامات صورت گرفته طی سال جاری در بخش شنای بانوان استان مرکزی ابراز کرد: در شهریور ماه جاری برای المپیاد استعدادهای برتر ۸ شناگر را در رده های سنی ۱۳ تا۱۴ سال و ۱۵ تا ۱۷ سال به تبریز اعزام کردیم که شناگران استان در این رقابت ها موفق به کسب مقام های ششم و هفتم شدند.
وی ادامه داد: در ۶ ماهه اول سال دوره بازآموزی مربیان شنا با حضور ۱۰۰ نفر از استان در خرداد ماه برگزار شد و یک دوره بازآموزی مربیان نیز در ساوه، یک دوره کلاس داوری شنا در شهریور ماه در اراک و یک دوره کلاس مربیگری شنا نیز در استخر ایثار اراک و با حضور ۲۵ شرکت کننده برگزار شد.
نایب رییس هیات شنای استان مرکزی با اشاره به برگزاری یک دوره مربیگری شنا ویژه بانوان در مهرماه و در شهرستان شازند، اظهار کرد: در حال حاضر ۵۰ مربی در استان حضور دارند که با برگزاری این دوره از کلاس ها ۵۰ نفر دیگر نیز به این تعداد اضافه شد، همچنین با برگزاری یک دوره کلاس داوری در آبان ماه ۵۰ داور به ۵۰ داور فعال استان اضافه شدند.
بقایی با اشاره به اینکه مسابقات شنا بــه دلیل هزینه های بالا در کشور فقط به صورت جشنواره و در قالب جام برگزار می شوند، گفت: در دهه فجر و بهمن ماه مسابقات برای بانوان در قالب جام یا در استان و یا در کشور برگزار خواهد شد.
وی در پایان با تشکر از حمایت های مهین علی بخشی رییس گروه توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی، بیان کرد: اعزام شناگران به مسابقات با حمایت های هیات و بخشی از هزینه ها نیز مانند خرید لباس با کمک خانواده های آنها صورت می پذیرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.