خانه » پیشنهاد سردبیر » فرجام قرارداد رنو در ساوه پس از گزارش دولت آمریکا به کنگره درباره پایبندی ایران به تعهداتش در برجام چه خواهد شد؟/آمدیم که بمانیم

فرجام قرارداد رنو در ساوه پس از گزارش دولت آمریکا به کنگره درباره پایبندی ایران به تعهداتش در برجام چه خواهد شد؟/آمدیم که بمانیم

شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶    شماره ۷۰۱

***

وقایع استان

علی امیدی

***

چندی پیش محمود زمانی قمی استاندار مرکزی که روزهای پایانی خود را در استان می گذراند اعلام داشت: نهایی شدن قرارداد ۶۶۰ میلیون دلاری رنوی فرانسه در ساوه با اشتغالزایی مستقیم بیش از شش هزار نفر را با جدیت دنبال خواهم کرد. وی اظهار داشت که انجام نهایی قرارداد رنوی فرانسه در ساوه به عنوان یک قرارداد بسیار مهم، مطالبه مردم و مسئولین استان مرکزی است .
زمانی قمی ادامه داد: بعنوان استاندار مرکزی ابدا اجازه نمی دهم این قرارداد دچار مشکل شود و از استان مرکزی به جای دیگری برود و پیگیر این موضوع در مجموعه دولت، تیم اقتصادی و بویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت که تاکید بسیاری بر انجام این قرارداد دارد، هستم و اگر جایی احساس کنم برای انجام نهایی این قرارداد کوتاهی می شود حتما از طریق دولت و مبادی ذیربط پیگیری خواهم کرد.
وی افزود: رئیس سازمان گسترش وزارت صنعت، معدن و تجارت پیگیر انجام قرارداد رنوی فرانسه در ساوه است. وی سال گذشته همراه با مسئولین ذیربط به استان سفر کرد و در جلسه ای در استانداری درخواست هایی را از مدیریت و مجموعه مدیران استان داشت که در این راستا ستادی تشکیل و نماینده ویژه استاندار تعیین شد و همه اموری که مربوط به مجموعه دولت در استان مرکزی می شد بخوبی پیگیری شد و پیش رفت .
استاندار مرکزی گفت: این قرارداد مدتی قبل بین ایران و شرکت رنوی فرانسه با ارزش۶۶۰ میلیون دلار توسط وزیر وقت صنعت، و معدن و تجارت به امضا رسید، این صنعت اشتغال بالایی در استان مرکزی ایجاد می کند و علاوه بر اشتغال مستقیم، یک خوشه صنعتی در حوزه خودروسازی نیز تولید می کند که با ارزش خواهد بود .
زمانی قمی ضمن تشکر از همه کسانیکه تاکنون در جهت انجام این قرارداد تلاش کردند، اظهار کرد: قبل از به امضا رسیدن این قرارداد با مدیرعامل سایپا صحبت و تاکید کردم که این قرارداد باید زودتر امضا شود و امروز از مدیران شرکت سایپا انتظار همکاری بیشتر را دارم .
اما مدیرعامل شرکت خودروسازی رنو با اشاره به اینکه هر اتفاقی که در ۱۵ اکتبر آینده (۲۳ مهرماه) بیفتد، این شرکت نه تنها ایران را ترک نخواهد کرد، بلکه برای تداوم حضور در ایران برنامه ریزی بلندمدت و جدی دارد.
به گزارش وقایع استان به نقل از ایرنا، دولت آمریکا به موجب قوانین داخلی این کشور باید هر ۹۰ روز یکبار گزارشی درباره پایبندی ایران به تعهداتش در برجام تقدیم کنگره این کشور کند که رکس تیلرسون در سمت وزیر خارجه آمریکا در دو گزارش در ماه‌های آوریل (اسفند – فروردین ) و جــولای (تیر – مرداد) تاییدیه مربوط به این توافق هسته‌ای را صادر کرده است. اما موعد گزارش بعدی دولت آمریکا ۱۵ اکتبر (۲۳ مهرماه) است و در این تاریخ بر اساس قانون وضع‌شده در کنگره ، رئیس‌جمهور ملزم است پایبندی ایران به برجام را تایید کند یا نکند.
در همین رابطه، اما مدیرعامل گروه خودروسازی رنو در ایران با اشاره به برنامه‌های میان مدت این گروه با تاکید بر اهمیت بازار ایران تاکید کرد که رنو ایران را ترک نخواهد کـرد و برای این کشـــور برنامه ریزی بلندمدت و جدی دارد.
به گفته کارلوس گون، سال گذشته رنو بهترین عملکرد خود را از ابتدای حضور بی وقفه خود در ایران از سال ۲۰۰۴ تجربه کرد و رکورد تولید و فروش را شکست و در ۹ ماهه سال ۲۰۱۷ نیز رکوردهای جدیدی از تولید و فروش به ثبت رسیده است.
مطابق این برنامه ۶ ساله، درآمد سالیانه رنو به بیش از ۷۰ میلیارد یورو خواهد رسید و در پایان ۶ سال حاشیه عملیاتی این شرکت بیش از هفت درصد خواهد بود.
برپایه این گزارش، رنو پیش بینی کرده که فروش خودرو در پایان این برنامه ۶ ساله، به پنج میلیون دستگاه در سال خواهد رسید. گسترش سبد محصولات از جمله خودروهای تجاری سبک، خودروهای برقی و خودروهای خاص منطقه ای، از برنامه های دیگر این شرکت است.
مطابق برنامه اعلام شده، رنــــو سرمایه گذاری ویژه ای به روی دو کشور استراتژیک در منطقه AMI (آفریقا، خاورمیانه، ایران و هند) یعنی ایران و هند کرده است. به طور خاص در ایران، تولید خودروهای رنو در این برنامه ۶ ساله به بیش از ۲۵۰ هزار خودرو در سال خواهد رسید. همچنین ۱۵۰ هزار دستگاه به ظرفیت تولید خودروهای رنو در ایران افزوده خواهد شد. رنو در طول این ۶ سال علاوه بر معرفی محصولات جدید شبکه توزیع خاص رنو را به بهترین شکل در ایران راه اندازی و توسعه خواهد داد، به طوری که به سهم بازار بیش از ۱۵ درصد دست یابد. محصولات رنو در ایران که از ابتدای تولید صدرنشین ارزیابی های کیفی بودند، در سال ۲۰۱۷ اغلب چهار ستاره کیفی را از آن خود کردند. بر اساس آخرین گزارش سازمان بازرسی کیفیت ساندرو، ساندرو استپ وی و تندر۹۰ اتومات، پارس تندر و تندر۹۰ پلاس دارای چهار ستاره و تندر۹۰ دستی و تندر۹۰ پیکاپ سه ستاره کسب کرده اند.
شایان ذکر است که میزان سرمایه‌ گذاری در فاز اول ۶۶۰ میلیون یورو خواهد بود و ۳۰۰۰ نفر اشتغالزایی مستقیم دارد. علاوه بر این سرمایه‌ گذاری برای تولید ۳۰۰ هزار دستگاه در نظر گرفته شده که بخشی از آن تا پایان سال آینده جهت ورود ۱۵۰ هزار دستگاه به بازار مدنظر قرار می‌گیرد و تا سال ۲۰۲۴ به سقف ۳۰۰ هزار دستگاه می‌رسد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.