خانه » پیشنهاد سردبیر » استاندار جدید مرکزی اولویت برنامه های خود را تشریح کرد/حق تقدم با صنایع

استاندار جدید مرکزی اولویت برنامه های خود را تشریح کرد/حق تقدم با صنایع

شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶    شماره ۷۰۱

***

وقایع استان

عباس لعل بار

***

مراسم معارفه استاندار جدید دوشنبه هفته جاری برگزار خواهد شد. براساس زمانبندی وزارت کشور روز دوشنبه در مراسم تودیع محمود زمانی قمی و معارفه سیدعلی آقازاده در استانداری مرکزی مدیران، اعضای شورای اداری، فرمانداران، شوراهای اسلامی،بخشداران، شهرداران، فعالان سیاسی و اقتصادی،ائمه جمعه،نمایندگان مجلس شورای اسلامی،خانواده شهدا و ایثارگران و اصحاب رسانه حضور خواهند داشت.
اما سیدعلی آقازاده پیش از حضور رسمی خود در استانداری برخی از برنامه های خود را تشریح نمود. استاندار جدید مرکزی حل مشکلات صنایع استان و اشتغالزایی پایدار را اولویت برنامه های خود اعلام نموده است. سیدعلی آقازاده در گفتگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران بــا بیان اینـــکه حفظ فرصت های شغلی کنونی و زمینه سازی شغلی جدید با ابزارهای کارشناسی سیاستی است که با جدیت دنبال می می شود، افزود: این مهم تنها با حل مشکلات صنایع به صورت کارشناسی و منطقی به بار می نشیند.
آقازاده اظهار داشت: بسیاری از صنایع استان مرکزی به خصوص شهر اراک در سال های نه چندان دور غول های صنعتی خاورمیانه محسوب می شدند و امروز به دلایل مختلف با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کنند که در این رهگذر برخی از این صنایع به حالت رکود مطلق درآمده اند.
مدیریت ارشد استان افزود: مشکلات صنایع استان باید به شکلی حل و فصل شود که در آینده نزدیک مشکلات دیگری به این صنایع نفوذ نکند و در این راستا استانداری مرکزی در نظر دارد بـــا بهره گیری از ظرفیت های ملی و برقراری ارتباط سازنده با صنایع دیگر با هدف بازارسازی و رونق تولید وارد میدان شده و مشکلات واحدها را به صورت کارشناسی گره گشایی و حل کند. وی گفت: یکی از چالش های اساسی استان مرکزی کمبود منابع آبی است که در دوره خشکسالی اخیر عمیق تر شده و به همین منظور تیم مدیریت ارشد استان بنا دارد شیوه های مصرف بهینه منابع آبی را نهادینه کند.
استاندار توضیح داد: ایجاد فرصت استفاده از سدهای استان های دیگر و همچنین فرهنگ سازی مصرف بهینه انرژی به خصوص صرفه جویی در آب از برنامه های جدی استان است.
آقا زاده اظهار کرد: رویکرد اصلی استانداری مرکزی برقراری ارتباط سازنده با همه احزاب سیاسی است و تمامی تشکل های سیاسی شناسنامه دار که خط مشی دولت را پذیرفته باشند بدون شک از ظرفیت ها و توانمندی های آن ها در تصمیم سازی و امور اجرایی و فرهنگی استان بهره گرفته می شود. وی بیان کرد: رئیس جمهوری در معرفی چهار استاندار در هیات دولت، تاکید اساسی بر ایجاد تعامل و وفاق با مردم، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و ائمه جمعه داشت و این توصیه ها به عنوان محور راهبردهای عملیاتی در استان و چراغ هدایتگر در امور خواهد بود.
استاندار استان مرکزی اضافه کرد: همراهی و تعامل تنگاتنگ با نماینده ولی فقیه در این استان که از ذخایر ۴۰ ساله انقلاب اسلامی در سطح ملی محسوب می شوند نیز از سیاست های اساسی تیم جدید مدیریت ارشد استان است چرا که در سایه همدلی و استفاده از تجارب سازنده امور با شایستگی و اثربخشی به پیش می رود و تجارب ارزنده نماینده ولی فقیه در استان در همه مسائل کشور به خصوص مسائل بودجه ای و اقتصادی می تواند سرعت گره گشایی مشکلات اقتصادی و آهنگ توسعه استان را بیشتر کند. وی تاکید کرد: چالش ها، نیازها و مشکلات استان در نخستین فرصت فهرست بندی می شود و با ایجاد تعامل با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و دستگاه های اجرایی بر اساس اولویت ها بهترین راهکارها دنبال خواهد شد.
 واکنش مجمع نمایندگان استان
اما مجمع نمایندگان استان که تا پیش از اعلام نام استاندار جدید نتوانسته بود به توافقی واحد روی گزینه استانداری برسد پس از اعلام اینکه آقازاده استاندار جدید مرکزی می باشد بیان داشت که مجمع نمایندگان و نماینده ولی فقیه بر روی وی اجماع کرده بودند.
محمد حسینی نماینده مردم تفرش آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به معرفی آقازاده به عنوان استاندار مرکزی ضمن تشکر از هیات دولت و شخص رئیس جمهور بابت انتخاب این مدیر توانمند گفت : مجمع نمایندگان استان و نماینده محترم ولی فقیه برای حضور سید علی آقازاده در راس مدیریت ارشد استان اجماع نظر داشتند و قطعا وحدت همه این ارکان استـــــان می تواند به حرکت رو به رشد استان مرکزی کمک کند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به تلاشهای استاندار پیشین گفت : از زحمات زمانی قمی و تیم همراه که برای رفع مشکلات صنعت استان تمام تلاش خود را بکار گرفتند بسیار ممنونم، زیرا استان مرکزی از جمله استانهایی بود که صنایع آن در دوران تحریم بیشترین مشکلات را متحمل شد و امید آن می رود که استاندار جدید در ادامه این تلاشها با وحدت و همدلی بیشتر در زمینه رفع مشکلات اقتصادی ،صنعتی و کشاورزی گام های ارزشمندی بردارد و برای چالشهای آلودگی هوا ،آب، بهداشت و درمان و همچنین ارتقا سطح دانشگاههای استان اقدامات مثبتی را با کمک نمایندگان انجام دهد.
وی افزود: استاندار جدید با نگاه منصفانه و عدالت محور برای همه مناطق استان می تواند مانع از نگرانی مردم برخی از شهرستانهای استان و مطرح شدن مبحث انتزاع گردد و با بکارگیری نیروهای جوان و توانمند استان ،مدیریت واحد داشته باشد .
این نماینده مردم در مجلس با اشاره به رویکرد وزارت کشور در انتخاب استانداران گفت : علیرغم پیگیری نمایندگان بومی گزینی در مدیریت ارشد استانها در دستور کار برنامه های دولت نبود و مجمع نمایندگان استان و نماینده محترم ولی فقیه برای بکارگیری یک مدیر توانمند به نام سید علی آقازاده که سابقه حضور و شناخت لازم از استان را داشته اجماع نظر نموده و تاکید کردند که از نیروهای توانمند استان مرکزی در استانهای دیگر به عنوان استاندار و دیگر پستهای مدیریتی استفاده نمایند.
محمد حسینی افزود: از امروز به بعد همه مردم، رسانه ها و فعالان سیاسی از هر جناح و با هر رویکردی باید با نزدیک کردن نگاهها به یکدیگر بر حول محور وحدت و همدلی حرکت کنند و برای احقاق حقوق مردم استان در این دوره جدید، خادمان خود در خانه ملت و مسئولان مربوطه را یاری نمایند.
علی اکبر کریمی، نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به انتخاب آقازاده به عنوان استاندار بیان داشت: فرآیند انتخاب استاندار، تماما براساس نظر دولت انجـــام می شود و سایر جایگاه های ملی و استانی موثر در این مهم، تنها نقش مشورتی ایفا می کنند.
وی ادامه داد: ریاست جمهوری در این دوره تاکید کرده بود که برای انتخاب استاندار جـــدید می بایست حتما از نقطه نظرات نماینده ولی فقیه و مجمع نمایندگان استان استفاده کرد. به دنبال این امر اعضای مجمع نمایندگاه استان مرکزی، جلسات متعددی را با آیت الله دری نجف آبادی برگزار کردند که بهترین گزینه را از بین گزینه های معرفی شده از سوی دولت انتخاب کنند.
کریمی افزود: سیاست دولت عدم استفاده از استانداران بومی بود به همین دلیل نیز در هیچ استانی، مدیریت کلان به دست گزینه های بومی سپرده نشد. در همین راستا در بین گزینه های غیر بومی معرفی شده از سوی وزارت کشور به مجمع نمایندگان استان مرکزی، آقازاده با کسب بیشترین مقبولیت به هیات دولت معرفی شد.
این نماینده مجلس در خصوص اولویت هایی که استاندار جدید می بایست به آن ها توجه داشته باشد، گفت: رئیس جمهوری در زمان ابلاغ حکم آقازاده به توجه نماینده دولت به نیازهای اقتصادی و صنعتی استان تاکید کرده بود به همین دلیل اولویت اول آقازاده می بایست تلاش در تحقق توسعه اقتصادی استان مرکزی باشد.
کریمی ادامه داد: باتوجه به مشکلات کارگری به وجود آمده طی ماه های گذشته، قطعا ایجاد ثبات و آرامش در حوزه کارگری می بایست مورد توجه جدی قرار گیرد که در همین راستا مجمع نمایندگان استان مرکزی نیز همراه استاندار جدید خواهد بود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.