خانه » پیشنهاد سردبیر » صحن رسمی شورای کلانشهر اراک برگزار شد/حسابرسی پشت درهای بسته

صحن رسمی شورای کلانشهر اراک برگزار شد/حسابرسی پشت درهای بسته

چهارشنبه ۲۶ آبان ۹۵ شماره ۴۶۶
وقایع استان-علی امیدی:

صحن رسمی شورای کلانشهر اراک با حضور ۱۳ نفر از اعضای شورا و شهردار اراک برگزار شد. در این جلسه شهردار اراک گزارشی از عملکرد شهرداری به شورا ارائه داد.
محمدابراهیم عباسی با اشاره به اینکه هفت نقطه حادثه خیز شهر در ۳۳ ماه گذشته اصلاح شده تاکید کرد: این اقدام نقش موثری در کاهش حوادث رانندگی دارد.
وی افزود: در حدود سه سال اخیر ۱۱۸ هزار و ۷۲۱ خودرو در کلانشهر اراک معاینه فنی شده که از این تعداد ۸۹۹۲ خودرو در پنج ماه اول امسال معاینه فنی دریافت کردند.
عباسی بیان داشت : در این مدت ۱۴ هزار و ۳۸۳ علائم راهنمایی و رانندگی توسط شهرداری اراک طراحی، ساخته و نصب شده که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴۶ درصد افزایش داشته است.
شهردار اراک ادامه داد: در ۳۳ ماه گذشته ۲۸۳ هزار و ۵۳ نفر در مدرسه ترافیک کلانشهر اراک آموزش دیده اند که از این تعداد ۴۶۰۰ نفر در پنج ماه اول امسال ثبت شده است.
وی گفت: نصب ۵۲۸۰ متر مربع سرعتگاه، ۸۷۸۲ متر گاردریل، ۱۶ هزار و ۲۳۲ گل میخ و استوانه های ترافیکی، صدور ۳۵ هزار کارت پرداخت الکترونیک، نصب ۱۵ دوربین نظارتی درون اتوبوسی، ۲۷ عدد دوربین نظارتی در ایستگاه های اتوبوس، ۱۷ عدد دوربین نظارتی متحرک، ۲۰ دوربین تردد شمار در داخل اتوبوس ها، پنج دوربین کنترل سرعت در کمربندی شمالی و جنوبی و چهار دوربین در زیر پل جهاد و مسیر بلوارهای آیت ا… اراکی از دیگر اقدام های صورت گرفته در ۳۳ ماه گذشته است.
عباسی با اشاره به مرکز کنترل هوشمند ترافیک اراک بیان داشت: این مرکز از جمله اقدامات بسیار خوب شهرداری بوده که در مدت راه اندازی کمک زیادی به مسئولین نموده است.
وی افزود: با استفاده از اطلاعات و آمار این مرکز به راحتی می توان به آنالیز وضعیت ترافیک شهر پرداخت، به عنوان نمونه برای ما مشخص شده است که روزهای یک شنبه و دوشنبه پرترددترین روزهای هفته هستند و در خیابان قائم مقام بطور متوسط روزانه ۲۲هزار خودرو تردد می کنند.
در ادامه جلسه شورا به مصوبه جدیدی اشاره کرد که در آن سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری می تواند حساب های خود را به بانکی غیر از بانک شهر منتقل کند و تسهیلات دریافت نماید.
در سالیان گذشته با تصمیم شورا مقرر شده بود تمام حسابهای مالی شهرداری اراک به بانک شهر منتقل شود و در ازای آن بانک شهر شرایط خاص و ویژه ای را برای شهرداری در نظر بگیرد. ولی در طول تصویب این مصوبه بارها اعضای شورا و شهرداری نسبت به عدم همکاری بانک شهر با آنها گله مند بودند.
کمی قبل البته شهردار اراک با تمجید و ستایش بانک شهر گفته بود: بانک شهر از جنس شهرداری و آشنا به مدیریت شهری است.
شهردار اراک در یکی نشست های مشترک فرصت های سرمایه گذاری شهرداری اراک و شورای اسلامی کلان شهر اراک با روسای بانک شهر گفته بود: شهرداری اراک به دنبال این است که به جمع سهامداران بانک شهر افزوده شود و ما انتظار داریم زمینه لازم برای تحقق این مهم فراهم شود.
محمدابراهیم عباسی همچنین خاطرنشان کرده بود: شهرداری اراک به دنبال سرمایه گذاری در بانک شهر و استفاده از تسهیلات این بانک در راستای توسعه و عمران شهری می باشد و امید است با همکاری و تعامل متقابل، شهر و شهروندان اراکی را به حق اصلی خود در زمینه عمران، آبادانی و پیشرفت در حوزه شهری برسانیم.
تفاهم‌نامه همکاری میان شهرداری اراک با بانک شهر در همین نشست با حضور مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری استان مرکزی، رییس و هیات همراه بانک شهر، رییس و اعضای وقت شورای اسلامی شهر، شهردار اراک و معاونین و مدیران عامل شهرداری، منعقد شد و کیومرث محمودی رییس وقت شورای اسلامی کلانشهر اراک به عنوان رییس هیات عامل بانک شهر در استان مرکزی منصوب شد.
سهامداران اصلی بانک شهر شامل شهرداریهای تهران، شیراز، اصفهان، قزوین، مشهد، قم، کرج، تبریز و اهواز و شرکت تعاونی تولیدی و توزیعی و صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران است. میزان سهام شناور بانک بالغ بر ۳۰% میباشد و عده کثیری از کارکنان واحدهای تابعه شهرداری تهران و کارکنان شهرداریهای کلانشهرها و اشخاص عادی ، ترکیب سهامداران بانک شهر را تشکیل می دهند.
با این مصوبه جدید شورای شهر شهرداری اراک می تواند در بانک رسالت نیز حساب افتتاح کند. ساعت پایانی جلسه شورای شهر اراک بصورت غیر علنی برگزار شد که مسعود آبایی یکی از اعضای شورای در خصوص آن گفت: مهمترین بحثی که اعضا به اتفاق پیگیر آن بودند مسدود شدن حسابهای شهرداری و به تبع آن عدم پرداخت حقوق کارکنان شهرداری بود که در جلسه غیر علنی مطرح و شهردار محترم گزارش مفصلی از علل انسداد حسابها و اقدامات انجام شده توسط خود وتیم حقوقی شهرداری ارائه داد و تاکید کردند ظرف امروز و فردا مشکل حقوق کارکنان حل خواهد شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.