خانه » پیشنهاد سردبیر » شهرداری منطقه پنج، پایلوت اولین واحد اجرای سیستم مدیریت کیفیت Iso9001:2015

شهرداری منطقه پنج، پایلوت اولین واحد اجرای سیستم مدیریت کیفیت Iso9001:2015

سه شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ شماره ۱۰۵۶

شهردار منطقه ۵ اراک خبر داد:

شهرداری منطقه پنج، پایلوت اولین واحد اجرای سیستم مدیریت کیفیت Iso9001:2015

شهرداری منطقه پنج به عنوان پایلوت ، اولین منطقه در شهرداری اراک اجرای سیستم مدیریت کیفیت iso9001:2015 می باشد که در این راستا باید مواردی چون ارایه خدمات معماری و شهرسازی که شامل صدور گواهی ها و پروانه های ساختمانی, نظارت بر ساخت و ساز, پیگیری و رفع تخلفات ساختمانی, وصول عوارض و درآمدهای شهری و پیگیری و اجرای پیام های شهروندی با هدف تحلیل محیط بیرونی سازمان و افزایش کیفیت خدمات و رضایت ذی نفعان در بخش برون سازمانی و تحلیل محیط داخلی سازمان مورد بررسی و ارتقا سیستمی قرار گیرد. ارتباط با مشتریان, بهبود فعالیت ها و فرآیندها و تعالی سازمانی در بخش داخل سازمان از دیگر ویژگی ها و استانداردهای سیستم مدیریت کیفیت iso9001:2015 می باشد.
شهرداری منطقه پنج اراک پایلوت این سنجش و ارائه استاندارهای آن بوده است که تا کنون ممیزی داخلی توسط کارشناسان مربوطه سیستم مدیریت کیفیت پیرو ممیزی مستندات, بازنگری و فرآیند و ریسکو… از این منطقه صورت گرفته است.
مهندس شالی بگ سرپرست شهرداری و شهردار منطقه ۵ اراک، در خصوص عملکرد این منطقه اظهار داشت: منطقه پنج شامل ١١ محله می باشد، که یکی از آن ها بافت تاریخی است، این منطقه در سال جاری ١٣۴مورد پروانه ساخت و ١١٢ مورد گواهی پایان کار صادر نموده و درآمد کلی منطقه در حدود ۶میلیارد و ۴٠٠میلیون تومان بوده است.
وی ادامه داد: از جمله اهم اقدامات صورت گرفته منطقه می توان به ارتقا سیستم مدیریت کیفیت ٢٠١۵ ایزو٩٠٠١، احداث و بهره برداری از کانال عرضی در بلوار شهید آنجفی جهت رفع آبگرفتگی، پیاده رو سازی، تعویض دال، ترمیم جداول، توزیع آسفالت، کاشت بالغ بر ۵ هزار و ٧۵٠ اصله نهال، کودپاشی و کاشت چمن در شهرک هجرت، ادبجو و قنات ناصری همچنین احداث ١۵ میدان جهت اصلاح هندسی و دیگر فعالیت ها که طی سال جاری انجام شده، اشاره نمود.
شالی بگ در خصوص فعالسازی مرکز مدیریت بحران در شهرداری اراک اظهار کرد: شهرداری اراک تنها در ساختمان مرکز کنترل ترافیک امکان استقرار این مرکز را دارد چراکه نیمی از ساختمان خالی و بلااستفاده است، البته رایزنی در جهت فعالسازی این مرکز انجام شده و منتظر نظر نهایی پلیس راهور هستیم که اگر مجوز لازم صادر شود می توان این مرکز را فعال کرد .
وی در خصوص بهره برداری کانال عرضی شهید آنجفی اشاره کرد و افزود: این کانال در طول ۴۰۰ متر و عرض یک متر با عمق ۹۰ سانتی متر حجم بالایی از آبگرفتگی های فصلی را رفع و عبور و مرور خودروها و عابرین پیاده کاملا مرتفع کرده است. رفع مشکل آبگرفتگی که به صورت جدی برای اولین بار در منطقه پنج شهرداری اراک در حال پیگیری و اجرا می باشد واحداث کانال عرضی میدان امام حسین به طول صد متر در مراحل اجرا می باشد که با احداث این کانال مشکل آبگرفتگی کل منطقه به صورت کامل رفع شده است.
شهردار منطقه ۵ اراک به تشریح عملکرد واحد حفاری منطقه پنج پرداخت و ادامه داد: صدور مجوز حفاری جهت اجرای پروژه فاضلاب۱۸ ، صدور مجوز حفاری جهت بهینه سازی شبکه آب۵، صدور مجوز آب زدگی و رفع پوسیدگی لوله آب۲۳ ، صدور مجوز حفاری جهت توسعه شبکه مخابرات۲ ، صدور مجوز ایجاد شبکه گاز۳ ،صدور مجوز بهینه سازی شبکه برق۳، صدور مجوز حفاری جهت انشعاب آب مودیان۳۱ ،صدور مجوز حفاری جهت نصب علمک گاز مودیان۱۵ واستعلام- صدور اخطار و صدور مجوز و…۱۲۸ ، صدور تسویه حساب جهت پیمانکاران پس از برآورد و اخذ خسارت وارده احتمالی ۹ بخشی از اقدامات انجام شده سال جاری در شهرداری منطقه ۵ بوده است.
شالی بگ به عملکرد فضای سبزمنطقه پنج اشاره کرد و افزود: در سال جاری برای کاشت نهال ۵۷۵۰ اصله ، کاشت ترون و درختچه ۲۳۰۰ اصله ،کاشت گل فصلی و کاشت گل دائمی ۳۵۰۰ متر مربع و کاشت چمن ۱۲۰۰ متر مربع اجرا شد.
وی ادامه داد : کاشت ۷۰۰ اصله نهال شهرک هجرت ، کاشت ۲۶۰ اصله نهال خیابان ادبجوو خانه سازی قنات ، کاشت ۱۲۰ اصله موزه دفاع مقدس ، واکاری چمن بولوار جهرم ، حذف چمن با جایگزینی درختان مقاوم به کم آبی ،ایجاد ۲۰۰۰ متر باغچه میدان مهارت ، نصب وسایل بازی و موزایی معابر بوستان شورا و بازسازی بوستان مطالعه بخشی از خدمات سازمان پارک ها و فضای سبزاراک برای منطقه ۵ در سال جاری بوده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.